993: grote kosten. Welke? Hoeveel km?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993: grote kosten. Welke? Hoeveel km?

  • Maker
    Discussie

  • Wimtarga
    Deelnemer

      Allen,

      Heb jullie expertise nodig :-). Evalueer een 993 van 120k en een gereviseerde van 200k km.

      Wanneer zijn meeste grote kosten nodig aan 993?
      – koppeling/vliegwiel
      – remschijven
      – andere?

      Of met welke toekomstige kosten dien ik rekening te houden?

      Wim

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Soms wordt gezegd; Waarom een 964 kopen, die zijn veel te duur in onderhoud 🙄

        Verschil met een 993 is wel groot vind ik, iemand een verklaring hiervoor ?

          Hier zie je de off. onderhoudsprijzen voor een 993.
          Het is wel een dealer in NL.

          Klik hier

            Klein onderhoud + voorste remblokken op 189000 vergeten, incl. voorbereiding en aanbieden keuring. Ook 850 EUR.

              Koppeling bij mij op 178.000,ken de prijs niet, was in verkoop inbegrepen (in 100% zelfde Porsche centre onderhouden 993)
              1) Klein onderhoud Carrera Motors 183000 voor 900 EUR
              2) Joint Borage ivm olielek op 185000, 25 EUR voor het stuk, 800 EUR werkuren (boite moet eruit)
              3) Net onderhoud + werken 3500 EUR op 195000kms:
              Remschijven + blokken achteraan (vooraan op 163000, ken prijs niet)
              Voorste armen vervangen door versterkte revisie exemplaren met kevlar ipv rubber stoters (veel stabieler sindsdien)
              Handremschoen nieuw
              Banden achter 215/stuk excl. plaatsing, balanceren & uitlijnen
              Volledig uitlijnen na vv banden en ophanging + correctie wielpositie
              Olie, filter
              Verluchtingsslang koppeling volledig versleten dus vervangen
              Diagnose

              Schokdempers vooraan komen volgend jaar aan de beurt, achteraan zijn de originele nog OK
              Op 200.000 ook het riempje van het vliegwiel (ben geen expert) want als dat breekt, gaan de cilinders scheefduwen en heb je veel meer schade

              Ik heb 16.000km gedaan op 4 jaar en buiten het normale olie + filters was dit het enige.

              Auto heeft 196000kms en is in perfecte staat. Onderhouden 993 moet 350.000 kunnen zonder revisie volgens verschillende bronnen. Enkel goed opletten dat alle sleet onderdelen tijdig vervangen worden.

                Op een goed bijgehouden 993 zit heel weinig verval.

                Eéntje die werd “opgereden” zal heel wat centjes vergen om weer in “perfect onderhouden” toestand te brengen. 600 000 km. voor een steeds goed bijgehouden 993 is geen uitzondering meer.

                Wij gaan straks een ritje maken met eentje die 185 000 km. heeft, in perf. staat van dienst.

                :driver: 😈 :driver:

                  De koppeling is bij mij op 170000 km vervangen alsook de schokbrekers en veren .Voor de rest is dit natuurlijk afhankelijk hoe je met de wagen rijd natuurlijk .

                    Wanneer is die met 200Dkm gereviseerd

                    .. koppeling en remmen hangt inderdaad van de gebruiker af, zoals Wim zegt …

                    Lijkt me dat bij de revisie de koppeling nog in orde was – of dat men een nieuwe heeft geplaatst.

                    Je zult beide 993’s afzonderlijk moeten (laten) bekijken. wil je er een oordeel over kunnen geven.

                    Die met 200Dkm zou gelijk aan prijs moeten zijn als die met 120Dkm – of goedkoper.
                    Als deze meer kost – zou ik eerder voor die met 120 Dkm gaan. 300Dkm moet zonder probelem te halen zijn met zo’n motor :coolness:

                    Wim

                      Ik denk dat dit niet te relativeren is, maar dit aan de eigenaar ligt hoe hij hem gebruikt heeft. 💡

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.