993 Remmen ‘plakken’

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 Remmen ‘plakken’

• Maker
    Discussie
  • Telkens na een wasbeurt zet ik de P terug in de garage. Om niet door de achtermuur te rijden moet ik vanzelfsprekend remmen 🙂 .
    Als ik de volgende dag wil vertrekken staat de P als het ware geblokkeerd en moet ik het geheel ‘losrijden’. De gehele carrosserie tilt dan lichtjes en hoort de remmen lossen met een klak(geluid).
    Normaal ❓ zorgen maken ❓ Wie weet raad ❓

Thx, Eric

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • 2 oplossingen :
      – De wagen niet na het wassen binnen zetten maar eerst nog een ritje doen…
      – Heel zachtjes de garage inbollen om zonder te remmen te stoppen …

Bedankt voor de geruststelling 😉

Eric

Heb dat ook maar niet altijd na het wassen (en ik trek altijd de handrem aan in de garage), kan inderdaad niet veel kwaad als het niet te erg plakt. Ontkoppelingspedaal zachtjes lossen en de remmen zouden losgetrokken moeten zijn (die met tiptronic een héél klein beetje gas geven maar is niet altijd nodig, trekt in 90% van de gevallen zichzelf los).
          Wel opletten als ze erg geplakt hebben dat je de eerst volgende keer harder op je rem zal moeten duwen, dus om voorbereid te zijn op een noodstop eerst 1x gecontroleerd hard remmen ( zonder dat er andere wagen achter je rijdt 😛 ).

Inderdaad de vliegroest .
            Even KNOK en het probleemis opgelost 😉

Wim

Kan normaal geen kwaad, maar als je het dikwijls hebt zul je zien dat er soms op de zijkant van de remblokken stukjes afgebroken zijn.

[quote=”cabrio wim”:36opjjz9]Als je probleem wilt oplossen (het roest op de schijf na wassen) is het beste om de boel even goed droog te rijden en remmen.[/quote]

Had ik inderdaad in gedachten.
                Als je dit nu niet doet en ze plakken weerom en terug lostrekken is er dan een mogelijkheid op beschadiging van de remplaketten of schijven 😳
                Eric

Wim

Als je probleem wilt oplossen (het roest op de schijf na wassen) is het beste om de boel even goed droog te rijden en remmen.

Ganz normal 😉

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.