993 targa windgeluiden

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 993 targa windgeluiden

• Maker
    Discussie
  • Krijg niet echt reactie op m’n topic bij 993 dus hier maar even proberen.Bij het remmen en rond +/-60 per uur krijg ik fluitgeluiden aan het eerste deel van het targadak.Dit zou normaal zijn 😯 ?is dit echter te verhelpen?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • soms (helaas dus niet altijd) helpt het al door de rubbers (regelmatig) heel goed in te spuiten met silliconespray! Bij mijn Boxster en 996 cabrio maakte het een wereld van verschil in ergerlijke kraak en piepgeluidjes(zeker op slechte wegen!), alsook in rij(wind)geluid, door alle rubbers en plaatsen waar verschillende delen samenkomen goed in te spuiten met silliconespray. Voor de prijs van een goede spuitbus kan je het niet laten om eens te zien of dit reeds een verschil maakt.

Maar het moet helaas gezegd dat ook meerdere tijdschriften à la Flat Six en dergelijke reeds ‘gewaarschuwd’ hebben voor dergelijke fenomenen bij de 993 Targareeks, die een iets minder stijve structuur zou hebben dan zijn opvolgers…

Hopelijk is het snel opgelost, want ik kan me zelf ook ergeren aan dergelijke geluidjes… 👿

heel raar.Als ik aan het rijden ben en ik duw licht tegen het eerste ruitje dan is het nog slechter.Ik zou zweren dat het ruitje niet genoeg tegen de rubber van de voorste raamstijl duwt .Maar het ziet er normal uit.Ruit zit niet hoger en rubber sluit tegen raampje aan????

WB

Geen 60 rijden zeggen ze dan…… 😆 of aan mij verkopen…….. 8)
          Neen, das inderdaad ni leuk, normaal lijkt het me zeker niet!
          Ik heb 2 targa’s gehad met kunststoffen dak en die hebben het nooit gehad (Die konden wel meer lawaai maken bij de plooien van het opvouwen en boven de ongeveer 140km/u), , laat staan een 993… 🙄 Maar nu nog een oplossing…..die heb ik niet..of het dak moet toch niet helemaal sluiten, of links of rechts iets boven je koetswerk uitkomen…???
          Khoop voor je dat je het vindt voor je er zot van wordt…. 😕
          greez
          WB

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.