993TT herspuiten in een andere kleur

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993TT herspuiten in een andere kleur

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Ik zit met een vraag. Ik heb al een paar keer mogen verstaan dat door het herspuiten van een P, in de originele kleur of een andere kleur, de wagen in waarde zou doen dalen.

      De ene zegt dat dat zo is, de andere niet. Ik zou graag willen weten wat men in het algemeen hierover denkt. Daarom een polleke gelanceerd.

      Ik begin er nl. over te denken om mij een 993TT aan te schaffen waarvan ik zeker weet dat de wagen perfect is (motorisch, ongevalvrij, enz…) maar waarvan de kleur mij niet aanstaat. Met de bedoeling uiteraard om hem KOMPLEET te laten (binnen en buiten) in de kleur die ik wens.

      Tipje van de sluier : ik zou hem in métallic geel (geen speedgeel) willen laten zetten.

      Ben benieuwd naar de reacties…

    11 reacties aan het bekijken - 46 tot 56 (van in totaal 56)
    • Anoniem

        Ik heb er nog gene gekocht hoor. Maar ik ben/was met de gedachte aan het spelen om vb. een zilvergrijze te kopen en die dan in metalic geel te laten zetten.

        [quote=”AutosDekens”:xwjumx6b]NOOIT herspuiten in een andere kleur… is een enorm waardeverlies, geloof me… Op een 993 TT van bijvoorbeeld 50000 euro zal je vlug een waardeverlies hebben van 10000 euro, dan mag je nog zoveel documentatie en foto’s hebben en een uitleg van het waarom van de kleursverandering, het waardeverlies blijft gewoon…
        De 993 TT is nu éénmaal zeldzaam en is een echt collectorsitem in wording en die dingen moeten nu éénmaal origineel blijven.

        De wagen opnieuw spuiten in de originele kleur is op zich geen waardevermindering… als je hiervan een mooie fotoreportage van hebt waarmee je kan aantonen dat de reden van opnieuw lakken gewoon is om de wagen perfect te hebben en niet herstelling van ongeval zie ik er echt geen probleem in. Wel rekening mee houden dat het lakken en vooral de voorbereiding netjes gebeurd… alles netjes demonteren, ook de ruiten enz…[/quote]

        Ik heb gisteren ook meegestemd in de poll en ook keuze 3 gemaakt. Is voor mij gewoon gevoelsmatig dat door het veranderen van de kleur de originaliteit van de wagen (en dus de waarde ervan) verminderd. En dat wil ik nu in feite toch niet bekomen.

        Ik zie een 993TT binnen tig jaren een soort van collectorsitem worden. En voor zoiets is originaliteit dan toch van belang. Het gaat er mij niet om dat ik hem dan zou willen verkopen (of ‘t zou van moeten zijn) want ik zie het zeker niet als belegging, anders ging hij in een kooi en zou er nooit mee gereden worden. Maar om iets dat ooit een collectorsitem zal worden te gaan ‘degraderen’ (bij wijze van spreken), dat vind ik wel zonde, zelfs al moet ik daarvoor mijn lievelingskleur laten varen. Want in feite komt het er op neer – ik begin er beetje bij beetje een klare kijk op te krijgen – dat wat ik werkelijk wens niet bestaat, t.t.z. een 993TT in métallic geel met volle P-waarde (dat een originele wél heeft).

        Ik blijf kijken hoe de poll nog zal evolueren maar ik denk dat deze mijn gevoel toch zal bevestigen.

        In tussentijd reeds al mijn dank voor al jullie reacties. Het helpt mij echt hoor … 😉

          Chris,welke kleur heeft die 993 TT momenteel?

            Ik heb er persoonlijk geen problemen mee dat een Porsche een andere kleur krijgt op voorwaarde dat hij eerst volledig gestript wordt en dat alles perfect gedaan wordt. liever een wagen die perfect is met een ander kleurke dan een wagen waar kilo’s plamuur of roest onder zit maar “origineel” lijkt. Trouwens wie weet er met welk kleur zijw wagen geleverd is, ik denk dat er nog velen zouden verschieten 😉

              Originele kleur is altijd het meeste waard. Herspuiten in een andere kleur is een groot waardeverlies. Informeer maar eens bij een schatter…

              Persoonlijk zou ik ook veel minder geven voor een wagen die niet in zijn originele kleur staat.

              S2

                Herspuiten in de originele kleur (bvb. omwille van steenslag) vind ik zeker geen waardevermindering, dus heb ik daarop gestemd.

                Een andere kleur, tja, dat vind ik persoonlijk dan weer wel aanleiding voor een waardevermindering. Maar dat is enkel persoonlijk.

                  NOOIT herspuiten in een andere kleur… is een enorm waardeverlies, geloof me… Op een 993 TT van bijvoorbeeld 50000 euro zal je vlug een waardeverlies hebben van 10000 euro, dan mag je nog zoveel documentatie en foto’s hebben en een uitleg van het waarom van de kleursverandering, het waardeverlies blijft gewoon…
                  De 993 TT is nu éénmaal zeldzaam en is een echt collectorsitem in wording en die dingen moeten nu éénmaal origineel blijven.

                  De wagen opnieuw spuiten in de originele kleur is op zich geen waardevermindering… als je hiervan een mooie fotoreportage van hebt waarmee je kan aantonen dat de reden van opnieuw lakken gewoon is om de wagen perfect te hebben en niet herstelling van ongeval zie ik er echt geen probleem in. Wel rekening mee houden dat het lakken en vooral de voorbereiding netjes gebeurd… alles netjes demonteren, ook de ruiten enz…

                    vind een TT in bijna elke kleur mooi… 😀

                      Sticker?

                      Anoniem

                        In principe is het de bedoeling dat ik hem blijf houden. Vandaar ook dat ik – indien ik hem zou laten herspuiten – top prio geef aan een wagen die motorisch etc tiptop OK is. En in een andere P heb ik totaal geen interesse (op de GT na natuurlijk maarre…ik ben niet gek 😉 ) dus het moet en zal een 993TT worden.

                        Langs de andere kant, als je blijft houden aan de originele lak dan ziet zo’n wagen na verloop van tijd er niet meer uit door de steenslag vooraan. Is dat dan nog mooi ? Vind ik het persoonlijk beter om hem op z’n minst te laten ‘bij-spuiten’. Dat zoiets dan de waarde zou doen dalen vind ik vrij raar. Maar daarom ook dat ik hier de poll heb gezet om te kijken dat dat echt zo zwaar ligt bij echte P-liefhebbers.

                        Prijs om hem volledig te laten herspuiten zal ik natuurlijk incalculeren als ik er ene zal aankopen. Maar in dat geval hoef ik dus aboluut niet te zien naar de staat van de lak, alleen maar naar de rest van de wagen. En dan zijn er m.i. – zeker met de winter voor de deur – best wel koopjes te slaan.

                        En uiteraard voordat hij zou herspoten worden en tijdens de preparatie ervan een kompleet dossier opmaken – met gedateerde foto’s – zodat het duidelijk is dat de wagen niet herspoten werd omwille van 1 of ander ongeval.

                        Nu, ik ben toch benieuwd naar welke kant de poll na verloop van tijd zal gaan overhangen. Dus geef gerust jullie eerlijke en gevoelsmatige mening.

                          Chris,

                          Wat is je bedoelling met de 993 TT ? Wil je hem definitief behouden dan zou ik er voor durven gaan. Echter , wil je hem ooit nog is verkopen en er top-euro van krijgen dan is de originaliteit van groot belang. Een Porsche herspuiten is voor de toekomstige verzamelwaarde zeer negatief.
                          En ik overdrijf niet. Orginele fabriekslak wordt naarmate de wagen ouder wordt meer en meer waard bij een collectie wagen (waar de 993 zeker bij hoort of nog zal bij horen).

                          Je kan ook gaan voor de optie herspuiten en wat minder kopers/ vraag hebben dan voor een originele en daardoor uiteindelijk meer water bij de wijn moeten doen wat prijs betreft. Maar dat moet je afwegen tegen het plezier met een wagen te rijden in ‘jouw’ kleur.

                          Als je hem laat herspuiten dan zou ik er in ieder geval een zeer lijvig fotodossier van maken , dat gaat voor iemand die jouw wagen echt het einde vindt maar twijfelt over het herspuiten zeker meespelen.

                          Hopelijk helpt dit een beetje

                          Denis

                          Anoniem

                            Reken maar op 4500 a 5000 eurookes voor vollledig herspuiten in een ander kleur.

                          11 reacties aan het bekijken - 46 tot 56 (van in totaal 56)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.