Ik heb er nog gene gekocht hoor. Maar ik ben/was met de gedachte aan het spelen om vb. een zilvergrijze te kopen en die dan in metalic geel te laten zetten.
[quote=”AutosDekens”:xwjumx6b]NOOIT herspuiten in een andere kleur… is een enorm waardeverlies, geloof me… Op een 993 TT van bijvoorbeeld 50000 euro zal je vlug een waardeverlies hebben van 10000 euro, dan mag je nog zoveel documentatie en foto’s hebben en een uitleg van het waarom van de kleursverandering, het waardeverlies blijft gewoon…
De 993 TT is nu éénmaal zeldzaam en is een echt collectorsitem in wording en die dingen moeten nu éénmaal origineel blijven.
De wagen opnieuw spuiten in de originele kleur is op zich geen waardevermindering… als je hiervan een mooie fotoreportage van hebt waarmee je kan aantonen dat de reden van opnieuw lakken gewoon is om de wagen perfect te hebben en niet herstelling van ongeval zie ik er echt geen probleem in. Wel rekening mee houden dat het lakken en vooral de voorbereiding netjes gebeurd… alles netjes demonteren, ook de ruiten enz…[/quote]
Ik heb gisteren ook meegestemd in de poll en ook keuze 3 gemaakt. Is voor mij gewoon gevoelsmatig dat door het veranderen van de kleur de originaliteit van de wagen (en dus de waarde ervan) verminderd. En dat wil ik nu in feite toch niet bekomen.
Ik zie een 993TT binnen tig jaren een soort van collectorsitem worden. En voor zoiets is originaliteit dan toch van belang. Het gaat er mij niet om dat ik hem dan zou willen verkopen (of ‘t zou van moeten zijn) want ik zie het zeker niet als belegging, anders ging hij in een kooi en zou er nooit mee gereden worden. Maar om iets dat ooit een collectorsitem zal worden te gaan ‘degraderen’ (bij wijze van spreken), dat vind ik wel zonde, zelfs al moet ik daarvoor mijn lievelingskleur laten varen. Want in feite komt het er op neer – ik begin er beetje bij beetje een klare kijk op te krijgen – dat wat ik werkelijk wens niet bestaat, t.t.z. een 993TT in métallic geel met volle P-waarde (dat een originele wél heeft).
Ik blijf kijken hoe de poll nog zal evolueren maar ik denk dat deze mijn gevoel toch zal bevestigen.
In tussentijd reeds al mijn dank voor al jullie reacties. Het helpt mij echt hoor … 😉