Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › 996
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 8 maanden geleden door porsche.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Mushroom”:2a79cxo5][quote=”Audiotronics”:2a79cxo5]
Sorry niet voor dit jaar of ge moet ne goede prijs geven 😈 (+40.000 euro).
PS : is een donkerblauwe met zwart leder[/quote]Is dat BTW in ? 😕
Binnen een maand of 3 zou excellent zijn voor mij, geeft jou de tijd om al eens op ‘t gemak beginnen rond te kijken 😉 [/quote]Zal rond de 35000 EURO + BTW zijn. Gaat nu nog binnen voor een groot onderhoud van 110.000 kilometer (bij Verellen in Geel) en herstelling mechanisme passagiersdeur (venster gaat niet goed meer open).
[quote=”Audiotronics”:1lfearun]
PS : is een donkerblauwe met zwart leder[/quote]Is dat BTW in ? 😕
Binnen een maand of 3 zou excellent zijn voor mij, geeft jou de tijd om al eens op ‘t gemak beginnen rond te kijken 😉[quote=”Mushroom”:3jjumxy0]Audiotronics …
Wat moet dat kosten ? En welk kleur is’t ?? 😉 8) [/quote]
PS : is een donkerblauwe met zwart lederAudiotronics …
Wat moet dat kosten ? En welk kleur is’t ?? 😉 8)
Ik heb met de 4S ondertussen een dikke 110000 kilometer en tot nu toe (mijn hoofd, euh hout vasthouden) nog geen problemen gehad. Enkel versnellingen beginnen stroef te gaan maar zou afstelling zijn (bij volgend onderhoud, nu dus). Was ook eens gaan informeren achter een 997 maar momenteel liggen de prijzen van tweedehandswagens en ook de overnameprijzen enorm laag. Of dit nog gaat beteren? Twijfel eraan maar zal ook niet voor dit jaar zijn. Oprit in klinkers en tuinaanleg dus rekening geplunderd 😥
Hazo, jij bent “geconnecteerd” met mystica ? 🙂
Damn gevel ! En mijn terras moet ook nog gedaan worden, en eigenlijk heb ik maar plaats voor 1 auto in mijn garage, tenzij ik een muurken uitsmijt ! 🙂
Veel problemen en kosten dus, en eigenlijk zou ik de plannen voor de P beter nog een jaartje uitstellen maar ja. 😳
Nu, zijn de 996 4S ook bekend voor de problemen die de eerste 996’en hadden ? (motor en versnellingsbak) ?
Sommigen, nuja, de meeste hebben ook kilometerstanden van 150.000, geeft dat problemen of zijn de motoren nog steeds voorzien op 500.000 km zoals de SC’s en hun opvolgers ?dat is idd ne grote gevel da ge daar hebt… 😆
(heb je topic aan het volgen geweest ivm je verbouwingen)
Tja, dat wel, maar de 996 is IMO al ietsken te duur voor mijn budget, dus de 997 is’t zeker.
Dan zit er maar één ding op en da’s doorsparen hé !! 😆
Spijtig dat er nog gevelwerken moeten gebeuren aan mijn woning, gaat ook met een serieus stukje budget gaan lopen. 😥Anoniem8 maart 2009 om 23:12[quote=”Mushroom”:kpqmwcq6]Oja, toen ik een goeie maand geleden begon te kijken stond de goedkoopste 997 toen 50.000 Euro, nu nog maar 45.000. Op autoscout dan weer het tegenovergestelde, tot voor kort een paar 996 4S aan 35.000, nu minimum 50.000. Is’t nu crisis of niet ? 😉 [/quote]
Dan zou ik niet twijfelen hoor 🙄‘t Moet niet persé een BTW wagen zijn, partikulier mag ook van m’n boekhouder, maar meestal betaal je toch evenveel voor een particuliere als voor een BTW wagen, waarbij je bij de BTW wagen je BTW (voor 60% vanwege de hoge uitstoot) kan terugtrekken, of trek je de BTW sowieso 100 % terug en zijn alle andere kosten slechts voor 60% aftrekbaar ? 💡 Nee zeker ? 🙁
Anyway, ik was beginnen zien voor een P midden januari, had toen een 996 zien staan aan een IMO belachelijke prijs van 23.000 Euro (vond dat wel heel weinig geld voor een P van die leeftijd), dat gevraagd aan mijn boekhouder en ‘t kon. Nuja, een 996 moet d’office de turbobumper hebben voor mij en witte pinkers rondom, dus dat zijn direct weeral extra kosten.
Dan een 996 4S domweg op zijn dooie gemakje zien aanschuiven aan een rood licht en direct verliefd geworden op de bredere poep en de doorlopende refelector, eens gaan piepen op autoscout etc… allez met wat gezoek te verkrijgen voor een 35.000 Euro (+eventuele BTW). Dat ook weer gevraagd aan de boekhouder, still a go … Is al 12.000 Euro duurder dan die die ik eerst gevraagd had.
Nu zie ik daar op mobile.de een paar 997’s staan aan 45.000 BTW inbegrepen en ja … als BTW 100% aftrekbaar is (wat ik niet denk, maar wat ik mezelf nu even wijsmaak 😉 ) komt dat op een 37.000 Euro !
Als’t slechts 60% aftrekbaar is komt die dan op en kleine 40.000 Euro. Terug 5000 Euro duurder, maar terug ook zoveel recenter en terug ook zoveel meer BIV.
Zie je het gebeuren en alsmaar opschuiven ?? 🙂
Een paar 1000 Euro erbij voor dit, en een paar 1000 Euro en dan heb ik die en dan nog een paar 1000 want die heeft dat ipv dat en op den duur zit je daar met een veeeel te dure wagen voor je beperkte budget.Ik wou dat ik even zeker was als mijn boekhouder ! 🙂
En nu ga ik nog wat kwijlen ! 🙂
Oja, toen ik een goeie maand geleden begon te kijken stond de goedkoopste 997 toen 50.000 Euro, nu nog maar 45.000. Op autoscout dan weer het tegenovergestelde, tot voor kort een paar 996 4S aan 35.000, nu minimum 50.000. Is’t nu crisis of niet ? 😉Anoniem8 maart 2009 om 20:49Veel fun met de zoektocht ! Als het een btw wagen moet zijn dan zal je natuurlijk meer kans hebben bij de 997. btw wagens zijn meestal recenter, 4-5-6 jaar. De mijne was ook een btw wagen, bijna 6 jaar bij aankoop van de eerste eigenaar. Neem er uw tijd voor, haast en spoed is ook hier zelden goed 😆
[quote=”fdeville”:16n8siyd]Waarom zoek je niet gewoon in Belgie ? (niet dat het moeilijk is in Duitsland) Er is hier toch ook meer dan keuze genoeg, aan zeer redelijke prijzen ? Zie op de gekende sites autoscoot24, kapazaa, 2dehands, …[/quote]
dixie, alvast bedankt voor je mooie voorstel.
Waarom niet in Belgie ?
Wel, liefst wel natuurlijk, is net zo handig, en hij mag dan gerust ietsje duurder zijn ook.
Echter, deze keer zou ik echt mijn gedacht willen (nouja, echt mijn gedacht … ik zie graag de oudjes, de SC’s, de 964’s, de 993’s en de 997’s, en wat zou ik me kopen ? een 996 ! 😉 )
Mijn eerste was een SC Targa, en hoewel hij heel mooi en breed en plat stond (toch na de aankoop van Fuchs velgen) was hij toch niet geheel mijn gedacht, ik zag eigenlijk veel liever een 911 Coupé.
De volgende was een Boxster, want de SC is allemaal heel mooi enzo, maar comfort (nog maar het ontwasemen van de voorruiten, of iets van warmte in de winter) had je niet. De Boxster was eigenlijk ook niet echt mijn gedacht, want eigenlijk zie ik liever een 911 Coupé.Dus nu, derde keer goeie keer, nu ga ik voor een 911 Coupé ! 🙂
Ondertussen ook zelfstandig bezig en ‘k heb reeds gemerkt dat de partikuliere wagens evenveel kosten als de BTW wagens (waarop ik dan de BTW terugtrek). Er zijn hier in Belgie eigenlijk quasi geen BTW wagens te vinden, ofwel zijn ze reteduur.
Ben nu al een paar weken diverse sites aan’t afschuimen, en de prijsverschillen lopen soms op tot 20.000 Euro 😯 , voor quasi dezelfde wagens met quasi dezelfde kilometers !!!
Er stond tot voor kort een 996 4S op autoscout voor 34.900 Euro (partikulier), maar die is weg. Er stond dan ook een 996 4S voor 40.000 (BTW in) maar die is nu ook weg. Toen ik gisteren keek kostte de goedkoopste 4S ineens in de 50.000 Euro ! Da’s een verschil van 15.000 Euro. Moest je dan zeker zijn dat die dure geen problemen verkocht, je zou jezelf nog kunnen troosten met dat idee, maar voor ‘t zelfde geld heb je met die dure nog veel meer klodden dan met die goedkope.
Vandaar : de zoektocht in Duitsland, waar er veel meer te koop staan en waar ik gisteren reeds een paar 997’s zag staan voor een 45.000 Euro (BTW wagen), voor een paar 1000 Euro meer heb je dan direct een 997 die dan dikwijls ook nog eens 3 jaar jonger is en met een 50.000 km.
Maw, ik weet niet goed wat doen, en vroeger gaf ik er dan maar een lap op, maar de jaren van wijsheid zijn toegekomen, en the chase is better than the catch, dus momenteel amuseer ik me met sites af te schuimen tot die ene speciale wel eens passeert ! 😛
Oja, in theorie zoek ik een 996 4S, redelijk donker van kleur (liefst zwart, maar dat heel donkergrijs moet ook lukken), met the usual shit zoals airco, centrale vergrendeling, lederen zetels, etc…) maar met ook zeker zetelverwarming, Xenon lichten, open dak en liefst een navi met cd-gleuf erboven ipv. cassetterecordertje ! Oja, en liefst ook zwart interieur.
of even kijken op het nederlandse forum bij te koop aangeboden. daar staan alle relevante sites in europa…. 😆
Anoniem8 maart 2009 om 14:11Waarom zoek je niet gewoon in Belgie ? (niet dat het moeilijk is in Duitsland) Er is hier toch ook meer dan keuze genoeg, aan zeer redelijke prijzen ? Zie op de gekende sites autoscoot24, kapazaa, 2dehands, …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.