996 4s met hoge km stand

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 4s met hoge km stand

• Maker
    Discussie

• olliblue
    Deelnemer

Wat zijn de voorziene kosten aan een 996 C4S met + 100 000 km , bouwjaar na 2003 ?
      Op voorwaarde dat de onderhoudshistoriek volledig gekend en alles perfect uitgevoerd is bij een Porsche garage.
      Zijn de watergekoelde motors even sterk als de luchtgekoelde van de 993 ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Oei Koen, seffens begint olliblue schrik te krijgen. Als hij al 100000km heeft zou de wagen minder kans hebben om met een geplofte motor te maken te hebben. Natuurlijk als je een bewijs hebt dat de motor al vervangen werd zit je safe.

Als je echt safe wil spelen dan moet je voor de 993 kiezen met de nodige historiek documenten, de basis van deze motor werd voor de GT3 (996) nog gebruikt dus zeer sterke motor, zoals de 3.2l bijvoorbeeld. Gewoon onderhoud geven en zal je geen problemen geven.

Maar een 993 is wel minder modern en heeft minder comfort dan de 996 en je hebt de persoonlijke smaak die ook telt natuurlijk.

Oei , lees eens even DIT 😕

Dat zou ik echt niet kunnen vertellen sorry.

Misschien een rare vraag, maar hoeveel zou dat kosten bij een Porsche Dealer?

Je hebt een groot onderhoud nodig, maar je moet eerst eens kijken of dit nog niet is uitgevoerd in je boekje. Anders zit je met alle filters, bougies, olie (mobil 1 ) en uitlezen van de wagen. Ook de remmen en alle andere zaken worden nagezien en de remolie moet vervangen worden en de olie van de bwat mischien ook.
                Prijs is rond de 600 euro ongeveer, en als er de riem bij komt is dit nog eens 50 euro of zo.
                Echt niet om van te verschieten hé, zat zo al iets te denken.

Luc

PS bij ons is er zelf voor het moment een promotie op groot onderhouden.

[quote=”fdeville”:12fzz9an][quote=”olliblue”:12fzz9an]Zijn de watergekoelde motors even sterk als de luchtgekoelde van de 993 ?[/quote]
                  Oei…nu heb je een gevoelig onderwerp aangeraakt 😆
                  Ik denk niet dat daar iemand een wetenschappelijk bewezen antwoord op kan geven. Men zegt soms dat Porsche tot en met de 993 de motors “zo sterk als mogelijk” maakte, en vanaf de 996 “zo sterk als nodig”.
                  Ik heb met de mijne op 1 jaar tijd zo’n 8,000 km’s gedaan, en geen enkel probleem gehad (hij heeft er nu 108,000). Moet nu op onderhoud.[/quote]

Welke grote kosten zijn er al gebeurd, ook door vorige eigenaar ?
                  Ben bang dat ik een 996 koop met 100 a 120 000 km, en dat ik het eerste jaar een massa kosten ga hebben

Anoniem

eventueel koppeling, banden, remmen en onderhoud. Voor de rest zal alles wel meevallen…..succes

Anoniem

[quote=”olliblue”:1tyiawdq]Zijn de watergekoelde motors even sterk als de luchtgekoelde van de 993 ?[/quote]
                      Oei…nu heb je een gevoelig onderwerp aangeraakt 😆
                      Ik denk niet dat daar iemand een wetenschappelijk bewezen antwoord op kan geven. Men zegt soms dat Porsche tot en met de 993 de motors “zo sterk als mogelijk” maakte, en vanaf de 996 “zo sterk als nodig”.
                      Ik heb met de mijne op 1 jaar tijd zo’n 8,000 km’s gedaan, en geen enkel probleem gehad (hij heeft er nu 108,000). Moet nu op onderhoud.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.