996 4s vs 997-4

Home Forum Porsche Talk 996 4s vs 997-4

• Maker
    Discussie

• PM

Ik ben wat aan het uitkijken naar wat vernieuwing voor in de garage. Alles is mogelijk, van een oudere luchtgekoelde naar een nieuwe 997. Zijn er forumleden die ooit de overstap maakten van een 996 4s naar een 997 met pdk (uiteraard pdk) 🙂 Hoe zit dat bij de 997 en de rode reflector. Ik zie deze zowel op de 4 als op de 4s… Hij zal niet gebruikt worden als daily.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • Proficiat met je aankoop Bennieboy007!

0

Zou ik indd eens snel moeten doen he 😉 Zal binnenkort eens werk maken van een kleine fotoshoot en dan kan ik de wagen hier eens een keer voorstellen aan diegenen die hem nog niet kennen! Want ik wil niemand zo iets moois onthouden natuurlijk 😉

0
          PM

😀 😀 😀 Ik zou snel mijn profielfoto veranderen hoor Bennieboy!

0

Wees maar zeker dat de nieuwe eigenaar hier ook af en toe eens een kijkje komt nemen Philippe 😉
              Met je 996 4S gaat alles fantastisch goed hoor. Hij staat netjes in de garage te blinken en is al verschillende keren buitengekomen voor een fijn tochtje. Het is echt een fantastische wagen en zoals hier al gezegd…een pareltje 🙂

0
              Ive

De 997 4(s) eerste generatie had géén rode reflector, de 997 4(s) tweede generatie, facelift, had deze wel, inclusief led-achterlichten
                :salut:

0

Doen wat jij wil. Ik moet er niet mee rijden 😉

0
                  PM

Bedankt voor je bevindingen Mushroom. Ik opteer momenteel voor een mk2 met , uiteraard, pdk. De reden hiervoor is dat de mk2 motoren minder problemen zonder hebben. Geen idee of dit klopt. Dit is forum stuff uiteraard via het forum van onze noorderburen. Van de 3.8 heb ik wat schrik. Ze zijn ook in overvloed te koop momenteel. Van de mk2 3.6 zijn er heel wat minder te vinden. De prijzen zijn ook een stuk hoger van de 3.6 heb ik de indruk. De reflector is inderdaad ietsje minder dan die van de 996 maar ik kan hem wel hebben. 😀 We zoeken rustig verder. Een tip is altijd welkom! En nee, geen manuele :coolness: :happydance:

0

[quote=”PM” post=270378] Heb ik het correct voor dat de Carrera 4 een rode reflector heeft zoals de 996 4s? [/quote]

Klopt, alleen is die reflector er maar van ver opgesmeten tov de 996 4S waar die een perfect geheel vormde met de achterlichten.
                      Eerlijk? Ik zou liever een 997 hebben *zonder* reflector. Je ziet zo dat ze tegemoet gekomen zijn aan de vraag van hun klanten en dat ze er designgewijs echt niets meer konden mee doen.
                      Ik vind de MK1 ook net ietsje mooier dan de MK2 :salut:

0
                      PM

Bedankt SV! Ik denk trouwens dat de nieuwe eigenaar hier ook af en toe een kijkje komt nemen. Er is precies weinig info te vinden omtrent de rode reflector bij de 997.

0

was een ware beauty je 4S PM! De nieuwe eigenaar heeft een goed verzorgd juweeltje gekocht.

veel succes met de zoektocht naar de 997, we kijken met veel plezier mee uit naar goeie kanshebbers 🙂

0

Proficiat met de verkoop…., of euh….., gecondoleerd…..:D
                            Veel plezier met de zoektocht naar het nieuwe geweld…:music: :driver: :up:

0
                            PM

De beslissing is genomen. De 4s vertrekt morgen naar zijn nieuwe eigenaar. Beetje dubbel gevoel. Het positieve is dat we terug kunnen uitkijken naar een waardige vervanger. Mijn voorkeur gaat naar een 997 – 4 3.6 van na 2009. Met pdk uiteraard! 😀 donker grijs of licht grijs. Was al naar een oldie van 1985 gaan kijken bij Raes maar een manuele zal voor mij niet lukken. Te lange benen helaas om achterin de kids nog te kunnen meenemen. Heb ik het correct voor dat de Carrera 4 een rode reflector heeft zoals de 996 4s? Een 3.8 zie ik minder zitten. Mocht er iemand iets weten staan, dan hoor ik het graag.

0

Ik deed de overstap van 996 4S naar 997, weliswaar een turbo. De reflector is dus bij mij verdwenen 😉 . Beide wagens hebben hun sterke punten. De 997 oogt binnenin iets moderner en rijdt ook net iets beter vind ik persoonlijk. Het is altijd een plezier als ik er mee buiten kom :driver: Maar er zijn dagen dat ik met heimwee terugdenk naar mijn 996 4S, dat was toch ook een geweldige auto. Prijs-kwaliteit lijkt de 996 mij de betere aankoop: veel auto voor minder geld.

0
                                PM

bedankt voor de info heren. 😀 😀 Is er iemand die nog wat meer info of persoonlijke indrukken wil neerpennen?

0

Ik zou een rode nemen. Mét achterruitwisser! Anders is er niet te rijden met die hokken 😉

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.