996 Carrera 4 Cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996 Carrera 4 Cabrio

  • Maker
    Discussie

  • S2
    Deelnemer

      Een van de grote kanshebbers om de Boxster op te volgen voor het moment:

      996 3.4 Carrera 4 Cabrio Tiptronic

      Ik vond hem heel leuk rijden, helemaal anders dan de Boxster (al komt dat voor een groot stuk door tiptronic vs. manual).

      Maar waarom zou dit een goede / slechte keuze zijn?

      (Laten we ervan uitgaan dat de wagen in goede staat is met een ruilmotor, en zonder grote aandachtpunten 🙂 )

      Graag jullie input 🙂

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
      • laat nu net de goedkoopste 996 3.4 die ik vind op mobile een tiptr wezen zeker :relaxman:
        de Käse Ecke modellen onder de 15K hebben ofwel tiptr, hoge KM-stand of beide

          [quote=”deepee” post=128550][quote=”bully” post=128543]Je kan de tiptronic van de 964 – 993 niet vergelijken met de tip in de 996 – 997.[/quote]
          niet qua techniek, wel qua restwaarde[/quote]Techniek is compleet anders. En restwaarde, ga maar eens kijken naar bv een 2008 997 targa op mobile, vergelijkbare auto’s kosten praktisch hetzelfde.

            Wist wel dat die opmerking zou komen.
            Idd Tip van 996 is moderner, maar dan nog…
            Heb ook een tiptronic proefgereden en vond dat toch niet mijn ding.
            Heb zelf graag de controle over de knuppel.

              [quote=”bully” post=128543]Je kan de tiptronic van de 964 – 993 niet vergelijken met de tip in de 996 – 997.[/quote]
              niet qua techniek, wel qua restwaarde

                Je kan de tiptronic van de 964 – 993 niet vergelijken met de tip in de 996 – 997.

                S2

                  Kan ook perfect zonder chassisnummer (veldje overslaan) en alles manueel invullen.

                  Chassisnummer zorgt ervoor dat vermogen / cilinderinhoud / euro-norm etc. automatisch ingevuld worden, that’s it.

                  Maar dat kan je dus perfect zelf simuleren.

                  DEZE link dus 🙂

                    [quote=”S2″ post=128502]Hmm, zie net dat een 996 Carrera 4 Cabrio ruim meer dan 300 g CO2 heeft … dat betekent dat een 996 3.4 uit 2000 meer kost aan biv dan een 997 uit 2005 …

                    Stof tot nadenken en allerminst in het voordeel van de 996 :([/quote]

                    heb die link voor de BIV te berekenen eens geprobeerd maar dan moet je een chassisnr ingeven?

                    S2

                      OK, blijkbaar dus best wel belangrijk genoeg om een verder goede auto te laten staan. … Geeft alweer stof tot nadenken. (Hoe meer opinies hoe beter)

                        Zeker, met Tip zou ik hem niet genomen hebben.
                        Zijn algemeen ook minder gegeerd en de prijzen gaan lager. Moet je rekening met houden.
                        Kijk maar eens naar een 993. Als je er één vindt aan een redelijke prijs, is het een Tiptronic 😉

                        S2

                          Akkoord, maar zou je jouw 996 laten staan hebben moest het een Tiptronic geweest zijn?

                            Automaat is goed voor een daily driver, maar niet voor een hobbywagen.
                            Daar mag in gewerkt worden en sportief gereden.
                            My idea.

                            S2

                              Hmm, zie net dat een 996 Carrera 4 Cabrio ruim meer dan 300 g CO2 heeft … dat betekent dat een 996 3.4 uit 2000 meer kost aan biv dan een 997 uit 2005 …

                              Stof tot nadenken en allerminst in het voordeel van de 996 🙁

                              S2

                                Waarom wel of niet? (Tiptronic bedoel ik :))

                                Ik vind het voor een cabrio cruiser perfect kunnen, niet voor een GT3 natuurlijk.

                                Maar misschien zijn er los van de cabrio / tiptronic combi, wel objectieve redenen om de Tiptronic te vermijden?
                                – Betrouwbaarheid? (volgens mij zijn er geen problemen mee?)
                                – Minder gezocht, dus groter waardeverlies bij verkoop (speel zeker mee, aangezien auto’s bij mij nooit lang op bezoek blijven)
                                – …

                                  Ik wel, heerlijk zoefen :coolness: Met een gemodificeerd blok zou ik het wel aandurven Maarten.

                                    Ik zou niet voor Tiptronic gaan….

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.