Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › 996 turbo
- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 2 maanden geleden door Hugo De Maertelaere.
-
MakerDiscussie
-
21 augustus 2011 om 20:35
Ik ben op zoek naar een 996 turbo.
max 80 000km
Liefst tiptronic
Schuifdak
Kleur speelt niet echt een rol (liefst geen zwart)
Turbozetels is mooi meegenomen
Gekende historieBudget +-50K
Alvast bedankt ❗
-
MakerDiscussie
-
loe schrijft:
check alleszins ook de staat van de radiators, en luister bij koud start naar de luchtpomp/shutvalves (motor moet eronderuit om deze te fixen/cleanen)
Welk geluid mogen die dan niet maken? (van 996 ken ik echt niets 😳 )
😀
was niet aan het pushen hoor 😀
heb geen haast… hoe langer hij blijft hoe groter de kids worden 😀check alleszins ook de staat van de radiators, en luister bij koud start naar de luchtpomp/shutvalves (motor moet eronderuit om deze te fixen/cleanen)
alvast bedankt voor de tips ! 😉
Ik heb die wijzerplaten van mijn boxster ook vervangen, niet zo’n moeilijk werkje.
@lou: ik weet zeker dat je TT snel verkocht zal zijn. Zou wel leuk zijn moest hij hier onder mensen van het forum blijven 😛Ik ga deze week nog eens gaan kijken naar een 996TT tiptronic bj 2002 met 53dKM. De wagen is altijd onderhouden geweest bij RS. Hopen op goede afloop/koop 😀
klopt wat Galhund zegt, heb net koppeling en actuator laten doen, en het is inderdaad een hemelsbreed verschil… koppeling is zo zacht/licht als van een familly-car 😛
porsche914orange schrijft:
hier heb ik nog eentje gevonden.
Wel geen tiptronic maar wel mooie prijs !
Ziet er inderdaad een hele interessante uit. Met 67.000 km bestaat er wel kans dat je de koppeling binnen niet al te lange tijd zult moeten vervangen. Ik heb de mijne gekocht met 72.000 km en de koppeling was toen net vervangen. Heb op 90.000 km ook de actuator (voor de hydraulische bediening van de koppeling) vervangen want het pedaal werd stroef (koppeling zelf is uiteraard nog OK). Nu is het pedaal boterzacht zoals het hoort.
Dat ie geen PCM heeft lijkt me irrelevant, want de PCMI (t.e.m. MY 2001, dacht ik) is dermate verouderd dat je er toch niks mee bent in de praktijk.
Eén tip: als je deze koopt, investeer dan in (originele) aluminium look wijzerplaten zoals de mijne (kan je krijgen bij de meeste onderdelen-specialisten of bij Porsche zelf). Het instrumentenpaneel kan open en dan kan je de wijzerplaten vervangen. Naar het schijnt wel een prutswerkje, dus best laten doen door iemand die er al ervaring mee heeft). Dat maakt het veel mooier om naar te kijken en ook veel duidelijker.
Of je zoekt er eentje waar alle slijtagedelen al vervangen zijn (radiators, koppeling etc etc…)
Dan rij ke uiteraard ook nog jaren rond zonder grote kosten 😛
porsche914orange schrijft:
Rufie schrijft:
[quote]Deze is in mooie staat :
http://www.carreramotors.be/public/stock/vo_details.asp?strID=721429803&strQuery=VOte veel km voor mij. Wil echt wel eentje vinden onder de 80dKM 😉 Om nog jaren veel fun aan te beleven zonder grote kosten[/quote] 😛
Invoeren is helemaal geen probleem als er een COC (Certificate Of Confirmity = Europees gelijkvormigheids attest)brief bij is.
Dit zal er normaal, bij een 996, wel bij zijn, deze COC is ingevoerd rond +/- 2000 voor alle voertuigen in Europa.Dan hoef je helemaal niet langs D’ieteren te gaan of ook geen homologatiekeuring te ondergaan. Enkel naar de schouwing een keuring voor verkoop ondergaan.
Indien je dan nog de originele buitenlandse nummerplaten hebt,in Duitsland kan je deze meekrijgen als je het vriendelijk vraagt, hoef je zelfs geen Z-plaat te hebben.
Ik ben ooit met mijn toenmalig aangekochte BMW naar de keuring gereden met de Belgische nummerplaten van mijn vrouw haar Mini (welliswaar de verzekering verwittigd), in de aanschuifrij de platen verwisseld, in dit geval de Duitse van de vorige eigenaar, auto laten keuren en buiten terug de Mini platen er op om naar huis te rijden. Allemaal geen enkel probleem. Ze willen enkel de buitenlandse nummerplaat vergelijken met de papieren, maar platen moeten wel op de auto hangen.
Kafka in België 🙄 🙄er staan er op deze Duitse site nog een aantal. Want inderdaad invoeren uit duistland van een voertuig dat niet gemodificeerd is aan de ophanging, uitlaat, … is helemaal niet moeilijk. Alleen bij d’Ieteren doen ze al eens moeilijk.
Mja, heb hem nochtans in het echt gezien, heel proper.
En niet te vergeten : een jaar garantie 100% erbij.Rufie schrijft:
Deze is in mooie staat :
http://www.carreramotors.be/public/stock/vo_details.asp?strID=721429803&strQuery=VOte veel km voor mij. Wil echt wel eentje vinden onder de 80dKM 😉 Om nog jaren veel fun aan te beleven zonder grote kosten
Deze is in mooie staat :
http://www.carreramotors.be/public/stock/vo_details.asp?strID=721429803&strQuery=VOWagen uit Duitsland invoeren is supergemakkelijk. Indien de wagen ouder is dan 6 maand en meer dan 6.000 km geen btw te betalen (indien geen btw-wagen natuurlijk) en 705 formulier bij de douane kost 30 cent (!).
Verder met gelijkvormigheidsdocument, 705-formulier, afmelding uit Duitsland en ‘fahrtzeugbrief’ naar de schouwing in Belgie. Vanaf dan kan je gewoon inschrijven.
Makkie, heb dit al meermaals gedaan.hier heb ik nog eentje gevonden.
Wel geen tiptronic maar wel mooie prijs !
btw, is het moeilijk om een wagen in te voeren uit duitsland? Moet je dan nog btw gaan betalen aan douane in brussel?
Is dat een heel gedoe met papieren?Super bedankt voor de tip!
precies wat ik zoek 😉Die andere achtervleugel en die lip vooraan die meegespoten is, zou dit onderdeel zijn van X50 optie?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.