Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › 996 verellen in geel
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 4 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Anoniem4 juli 2007 om 23:03
das idd. Service is uiteindelijkj héél belangrijk. Het onderhoud mag dan al es wat duurder zijn maar de gemoedsrust en de tijd die je soms uitspaard etc kan voor (vooral zelfstandigen etc) soms meer opbrengen waardoor het duurdere onderhoud uiteindelijk goedkoper uitkomt. Beter één keer naar de garage dan 5keer moeten teruggaan…..
inderdaad!!! Mensen vinden het ‘normaal’ om op een warme zomerdag ettelijke kilometers naar de zee te rijden en uren in de file te staan om een ijsje te eten… maar voor een goed en betrouwbaar onderhoud enkele tientallen kilometers rijden vinden ze geldverspilling… 🙄
…en zo zijn we weer bij de conclusie: “de dealer is belangrijker dan het merk”!!!
Een dealer die door het vuur gaat voor z’n klant dwingt meer respect en aanzien af dan een merk dat zeer soepel omgaat met garantie maar waarbij de dealer stroef is.
Geef mij maar ‘t eerste geval…al moet ik daarvoor enkele km’s meer afmalen 😉
@ Dixie
Je hebt uiteraard groot gelijk dat niet elke garantie evenveel dekt, daarom moet men ook altijd best de kleine lettertjes lezen… en als ze niet voorhanden zijn, er durven naar vragen!! ! Wat de meeste mensen ook niet durven!!!
De garage waar ik mijn laatste wagen nu gekocht heb geeft een jaar garantie met vervangwagen, waarvan de eerste drie maanden ook alle slijtageonderdelen zoals remmen en uitlaat en dergelijke bestrijken, wat een mooie garantie is…
En helaas heb ik ook al evenzeer aan de lijve mogen ondervinden dat de Porschegarantie ook niet altijd zo fameus is!!! Mijn eerste 964, die ik kocht in een Officiële Porschegarage stond na 2 (!) dagen al in panne door een platte batterij. Zij zijn mij toen te voet komen depanneren, aangezien ik toendertijd maar 300 meter naast die garage woonde (!), maar ik kreeg nog diezelfde week wel een ferme factuur in de bus voor een nieuwe batterij en dépannage!! (waarbij ik trouwens de week nadien toevallig zag dat mijn oude batterij opgeladen werd in hun werkplaats, dus waarschijnlijk ook nog niet kapot was! 👿 ) Wat een verschil met bvb Porsche Knokke, die zelfs zaken onder garantie vervangen heeft op mijn Boxster S, zelfs al was die door hen verkocht voor een klant van hen, en waren ziij zelfs niet echt verplicht om dat te doen (particuliere factuur!)! Daarom blijf ik liever naar zulke mensen gaan, zulke mensen verdienen klantentrouwheid… daar waar ‘anderen’ mij niet meer zien… ook al zijn ze veel dichter nabij…
Je kan ook een “controle” bij Porsche zelf vragen met het oog op aankoop. Dat heb ik laten doen bij mijn Boxster.
Als het iemand interesseert, zoek ik vanavond het nummer op van dat document.
Een controle van Porsche geeft mij meer vertrouwen dan de tweedehandskorting.
Ik heb mijn porsche in Duitsland gaan halen,prijsverschil was ongeveer 8000 euro goedkoper dan in Belgie,ik heb een lakdiktemeter zodat ik kan zien of er iets herspoten is aan de wagen,ik zou trouwens nooit geen porsche kopen zonder onderhoudsboekje ingevuld door een officiele dealer.Op de tweedehandskeuring van de automobielinspectie zou ik niet te hard rekenen,die is maar zeer oppervlakkig.Je krijgt inderdaad 12 maand garantie bij een officiele verkoper,maar garantie dekt natuurlijk niet alle onderdelen..
een Herkende porscheverdeler vinden is niet moeilijk hoor Dylan: ze zijn makkelijk te herkennen aan die grote naamborden aan de buitenkant..; 😉 En er zijn er ook enkele erkende… 😀
Maar even serieus nu; de tweedehandsgarantie bij een erkende dealer zou in principe enige gemoedsrust dienen op te leveren, doch heel wat serieuze tweedehandsdealers bieden eveneens garantievoorwaarden die de grootste zorgen dienen te vrijwaren (garantie die ze trouwens wettelijk verplicht zijn te geven!). En zoals we de laatste tijd reeds meerdere malen gezegd hebben zijn er nog tal van andere controles die men kan laten uitvoeren. Zo heb ik laatst zelf een 996 C2 cabrio gekocht bij AB Auto in Beerzel, die mensen waren ook akkoord met een bijkomende VAB-diagnose. Ondertussen heb ik dus de dealergarantie van AB (1 jaar), de Car Pass, de keuring tweedehandswagen die ook vrij uitgebreid geworden is, een bijkomende VAB-diagnose, en ondertussen ook reeds een gecertifieerde controle door Porsche Knokke dat de kilometerstand de juiste is (door controle van de computer van de auto)… dus als ik nu nog niet weet of het een betrouwbare auto is weet ik het ook niet… 😉
Dus conclusie: een erkende Porschedealer zou inderdaad wat gemoedsrust kunnen opleveren, doch voor een prijs die uiteraard heel wat duurder ligt dan bij andere professionele verkopers die ook heel wat garantievoorwaarden kunnen (moeten) bieden…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.