997 Turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 997 Turbo

• Maker
    Discussie

• Steegmans
    Deelnemer

Allemaal,

2 jaren geleden een nieuwe 997 turbo gekocht, nu 78.000 km, één maand uit garantie, een gat in mijn cylinder. Nooit volgens de gelezen data in het rood geweest…
      Porsche maakt mijn auto…terwijl de garage niet achter de herstelling staat, de fabriek wil herstellen, de garage een nieuwe motor.
      Sinds 22 juni rij ik met een Polo vervangwagen, en dat voor een klant van 997 turbo? Thanks Porsche? 🙂
      Voor de 997 turbo had ik een 993 4S en een 911 RS replica…
      Dus trouw aan het merk ben ik wel… 🙂
      Wie wil de foto’s van de garage zien?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • Brokewriter ,wat was nu het probleem en vooral de oplossing .?Probleem konden we lezen ,welke opc het ook mag zijn wat is de oplossing geweest ?
        Andere motor enz .
        Ik denk dat het absoluut niet meer relevant is om na 1jaar en 10 maanden een tweede post te plaatsen met een naam !

porsche centrum gelderland heeft het opgelost !

er zit nu misschien een gat in zijn klavier ook? 😉

en wat de Polo als vervangwagen betreft, bij Porsche Knokke was het aanvankelijk ook een Audi A6… maar op den duur was het ook een Polo’tje 😀 Maar eerlijk gezegd, echt slecht reed dat bakje niet, verbruikte twee keer niets, en daarna was je zooooo blij van weer in je Porsche te zitten. Maar zoals eerder al eens gezegd; de eerste meters verschoot ik telkens weer een ongeluk als ik het stroeve koppelingspedaal van mijn Boxster S moest indrukken! Verbazend hoe snel je al gewoon geworden was aan dat slappe pedaaltje van dat Polo’tje 😀

Weinig reactie van “Brokerwriter” op de dealer vraag.

Hopelijk niemand die zich even interessant komt maken op dit forum met een “hit & run” first post 😕

Anoniem

Officiele garage…Constructeur…Invoerder…
                Hmmmmm, dit ruikt weer sterk naar een D’Ieteren-verhaaltje

(sorry, I’m on my crusade again…)

Veel succes!

Ben ook benieuwd welke garage…

En kan eigenlijk wel begrijpen dat ze niet iedereen altijd een P kunnen geven als vervangwagen.

Maar een polo 😯 dan toch liever een Cooper S 8)

Ik wacht nog steeds op antwoord van “Brokerwriter” zijn eerste post op dit forum en wou graag weten over welke Porsche dealer het gaat?

Ik ga bij Carrera Motors in Gent.
                      Daar krijg je een Mini Cooper S als vervangwagen.
                      Is gene P maar is wel eens leuk voor een dagje 😆

Plumber

Ook reeds eens een vervangwagen van Porsche gekregen, was een VW caddy met een grote sticker van Porsche er op. 🙄 🙄 🙄

ik zou best kunnen leven met een Polo als vervangwagen als de wagen 1 of 2 dagjes binnen moet.
                          Maar ik denk dat dit iets langer gaat duren.

en met GSM zou ik hetzelfde zeggen…
                          Ik lees mails en andere berichten op mijn smartphone. 1 of 2 dagen met een gewoon toestel kan ik wel verder. maar vanaf het langer wordt zou het wel eens problemen kunnen geven…
                          Nu ja. dan kan ik nog altijd 1 kopen en nadien verkopen als ‘jonge tweedehands’ wat met een Porsche nogal moeilijk ligt, (en niet alleen omdat ze niet op stock zijn 🙂 )

Vind ik persoonlijk niet kunnen. Moest het nu een wagen van +6 jaar (of ouder) zijn met +200.000 “harde” km’s op de teller? En dan nog …

Als vervangwagen een polo? Tja kan ik moeilijk over oordelen. Als bij ons iemand binnenkomt met een defecte GSM van bijvoorbeeld 600 euro (en één maand oud) zijn er ook enkel standaard GSM’s als vervanger. En dan nog enkel voor bedrijfsklanten, geen particulieren. Misschien geen vergelijking ❓

Brokerwriter schrijft:

Allemaal,

2 jaren geleden een nieuwe 997 turbo gekocht, nu 78.000 km, één maand uit garantie, een gat in mijn cylinder. Nooit volgens de gelezen data in het rood geweest…
                              Porsche maakt mijn auto…terwijl de garage niet achter de herstelling staat, de fabriek wil herstellen, de garage een nieuwe motor.

Over welke Porsche dealer gaat het ?

Ik hoop op zijn minst een Polo GTI 🙂

neen dat vind ik ook echt niet kunnen.
                                Ik zou nieuwe motor vragen, in garantie, lijkt me ook een constructie fout te zijn.

aiai spytig van je motor.
                                  en nooit nirt int rood geweest,moet toch een constructiefout ofzo zijn in de motor.
                                  heeft de garage een reden gegeven waarom ze er niet achter staat?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.