997 VS 991

Home Forum Porsche Talk 997 VS 991

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Ik ben zéér tevreden van de 997 cabrio, daar kan ik nu totaal niks van zeggen, want de wagen rijd als een speer en heb ‘m nu een beetje naar mijn zin… :first: , maar betrap mezelf dat ik regelmatig met één oog aan het loeren ben voor een 991 coupe. :lekker:

Nu is mijn vraag aan de kenners, is er iets waar ik op zou moeten letten mocht ik overgaan tot aankoop van dit type wagen ?
      Ik ken er niks van, en heb er zelfs nog nooit in gezeten, en heb persoonlijk geen vereisten maar een open dakje zou wel leuk zijn.. , een C2 zou voor mij al voldoende zijn, want als ik mij niet vergis is de VB van een C4 of een “S” hoger dan de C2
      Graag jullie advies van de kenners hier… :up:

De 997 te koop zetten doe ik “nog” niet, maar moest er interesse zijn van één van de leden dan hoor ik het graag… 😀

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
      • :up: :up: :up:

Bedankt Luc, klopt het dan ook dat de 4 wat prijsgunstiger ligt in VB en BIV dan de 4S omdat deze laatste 400 PK heeft en de “4” 350 PK heeft ?

Idd Wing :up: :up: :up:

Dus een 2S heeft de smalle body zoals de C2? en de 4 en 4S is een widebody ?

Spijtig wing, is nochtans bloedmooi in het geel 8)

Vanaf de 4 zijn de heupen breder.

Ter info, op de website van Porsche kan je modellen met elkaar vergelijken :salut:

die gele had ik al gezien plumber, maar daar durf ik niet mee rond te rijden :happy:

Is de 4 breder, of de S? of is het enkel bij de 4S ?

De Turbo is trouwens 7,2 cm breder dan de gewone Carrera.

Er staat trouwens een mooie gele 991.1 Turbo te koop op Mobile.de aan een correcte prijs met 15.000km op de teller :mrgreen:

Yep – zie bijlage

4cm. Maar 4cm maakt soms het verschil hé.
                      Vraag het maar aan jullie vrouw :happy: :mrgreen:

Attachments:
                      • 4s.JPG

Toch wel :popcorn:
                        C2 1808mm
                        4S 1852mm
                        44mm verschil dus :salut:

is er bij de 991 type’s ook een verschil in de breedte tussen de 4S en de c2 ?(zoals het verschil van 13mm tussen de 997c2 en de 997 4S)

Mijn Cayman heeft nu 65,000 km en wordt in alle weer gebruikt. Tijdens de winter gebruik ik 18″ winterbanden ipv 20″ in de rest van het jaar.

Voor mij moet een auto niet extreem krachtig zijn. Dan kan je wat meer plankgas geven.

Ach, wat is opvallen hé …
                              Iemand die opzichtig gekleed is, een rare bril op heeft etc zal volgens mij meer opvallen dan iemand die met een gele of rode wagen aan het rondrijden is denk ik… En een rode of gele Porsche is nog niet hetzelfde qua opvallen dan een gele Ferrari of Lamborghini denk ik.

Qua motorisatie over de 991 heb ik geen klagen maar heb dan ook de Turbo S :mrgreen: t’is eerder oppassen om mijn rijbewijs niet te verliezen 😯 Wagen heeft ook nog maar 2.500km (dank u Belgisch k*tweer) dus veel euveltjes heb ik nog niet opgemerkt.

Met de 997 heb ik nooit problemen gehad. Een vriend van mij heeft hem overgekocht en rijdt er nu ook al 3 jaar mee rond zonder problemen.

Aan de verkeerslichten heb je een handvol seconden tijd om de auto’s naast je en aan de overkant even in je op te nemen. Bijna altijd is het vijftig tinten grijs. Maak me niet wijs dat dat nu steeds het lievelingskleur is van elk van die bestuurders. Het is dus een kwestie van conformisme en niet smaak. Laat staan kennis van kleurenleer (ja, dat bestaat). Er bestaan “goede” kleuren (juiste kleur voor het juiste object) net zoals goed geluid niet zomaar uit de lucht komt vallen (looking @ you, Bose!) en goede vormgeving (eerste generatie Cayenne hoorde daar zeker niet bij)… Dat gezegd zijnde: een 964 of een nog oudere 911 in schiefer Grau is natuurlijk wel super. En GT zilver is ook zeer mooi op een nieuwere.

Wat het topic betreft: ik zelf heb toch weinig (geen) issues gelezen over de mechaniek van de 991. Mijn eigen 981 is ook zonder fout na 4 jaar op de baan. Het zijn uitgerijpte concepten.

Ga ik mee akkoord plumber, de meeste Porsches zijn zwart, donkerblauw of niet te fel opvallende kleuren, en inderdaad je moet er mee (durven) willen rondrijden, zo een opvallende kleur…
                                  Maar wat betreft motorisatie, geen problemen mee ? of andere “euveltjes” of hoe zullen we het maar noemen ?

Volledig akkoord met Yellow Submarine.
                                    De meeste Porsche’s hebben -volgens mij- saaie kleuren. De meesten zijn zwart of grijs. Als uitzondering zit er eens een witte tussen maar extremer durft men blijkbaar niet te gaan. En dat is niet alleen in België maar blijkbaar ook in Duitsland.

Ikzelf ben lang op zoek geweest naar een 991 in racing yellow maar heb er geen enkele kunnen vinden (toch niet het type en opties die ik wou)… Het is voor mij dan een rode geworden (indisch rood) en ben er blij mee. Gelukkig zijn de gordels en stiksels in het geel :mrgreen:

Voor de Macan kan je trouwens geen enkele leuke kleur kiezen. De meeste occasies zijn zwart, grijs of wit…
                                    Het meest exotische dat je voor een Macan kan nemen is “karminrot”. Het is dan ook een rode die we gekocht hebben voor mijn vrouw :mrgreen: 8)

Voor mij gaat het trouwens niet over opvallen maar het leven is al saai genoeg dus ik tracht wat meer kleur te krijgen in mijn dagelijks leven :mrgreen:

Anders moeten we een clubke oprichten hé Yellow Submarine :happy:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.