aangedampte oliedruk-olietemp meter.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 aangedampte oliedruk-olietemp meter.

  • Maker
    Discussie
  • Iemand een suggestie wat het probleem zou kunnen zijn?
    Na een tijdje rijde dampt de genoemde meter aan, trekt weg na een dag of zo.

    Gewoon witte aanslag. (en kom nu niet met witverlies of zo af, dat is een andere branche. 😆

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • nu begrijp ik het helemaal.

      sommige Porsche-rijders hebben het graag simpel. 😉

      Wim

        Willen jullie het niet snappen of zijn jullie werkelijk zo eigenwijs. 😆

        Zal het simpel omschrijven: klokje is niet meer vocht dicht. en door temperatuur verschil in interieur en kofferbak, krijg je aanslag.

        Net als vroeger met enkel glas in huis, zo duidelijk.

        En elke Porsche is inderdaad speciaal, hebben allemaal hun nukken. 😈

          Ja hallo, ik dacht nu toch écht dat élke Porsche een speciale (auto) was. 😳 8) 😆 Zelfs de mijne. 😛

          En verder is m’n elfje, -uitgenomen de benzinetank- droog, koffer, de buitenkant van zijn blokje 😀 , interieur, én de binnenkant van de ruiten! Ook als ik door de regen hossss.

          Bedankt voor de vochtige ❗ input.

          Raf.

            Komaan Wim,

            Niet zeggen dat wij niet goed kunnen lezen, iedereen kan meelezen.

            Trakteren de volgende keer ja … 😀 😀 😀

            Condens: luchtvochtigheid, -temperatuur, -snelheid en in de gepaste verhouding.

            😕 😈 😕

            Wim

              Goed lezen, 😈 ruiten in interieur zijn iets anders als klokjes gemonteerd tegen de kofferruimte, en deze zitten nu eenmaal op een plek in de kofferruimte die niet erg goed geïsoleerd is.

              Maar als er een cabrio droog is/was, was het de mijn de mijne wel, maar met regen of deze temperaturen en de verwarming aan sloeg ook altijd de olie meter even dof van de condens.
              Dus denk dat het niks te maken heeft met vocht in de auto, maar hoe Porsche zijn auto’s bouwt,afwerkt en beschermd tegen vocht. 😈 😉

                Cabrio Wim schreef (rubr. weghalen airco 993):

                Ik snap verder niet dat ik mensen altijd zie schrijven dat een cabrio last heeft van aangeslagen ruiten bij regenachtig weer, denk dat dit dan komt door een niet goed afsluitbare kap.

                Cabrio Wim schrijft:

                [i]Is vrij normaal (eigenlijk niet) met deze temperaturen, vooral als je een cabrio of targa hebt.
                Is gewoon wat condens, en komt omdat de kou via kofferruimte vrij spel heeft in het vooronder, en door de verwarming of temperatuur verschil aanslaat.

                Probeerde maar aan te geven dat de cabrio en targa er nog meer last van hebben, omdat die meer open zijn als een coupe.[/i]

                😉 😈 😉

                Wim

                  rafgol schrijft:

                  Euh, nee, eigenlijk doet hij dat zomer en winter, herfst en lente, met of zonder verwarming aan (welke verwarming???) en het is een gewone coupé.

                  Probeerde maar aan te geven dat de cabrio en targa er nog meer last van hebben, omdat die meer open zijn als een coupe.
                  En verwarming in je Porsche is normaal, of misschien even aangeven over welk type 911 het gaat

                  rafgol schrijft:

                  Denk soms dat het met de olie zelf te maken heeft. Is er eigenlijk een fysieke verbinding tussen klokje en blokje, of is het allemaal electrisch gestuurd???

                  Mits je een speciale Porsche hebt, is deze volledig elektrisch aangestuurd. 😉

                  Dus komt er gewoon op neer dat het condens is wat in de klok/meter zit. 💡

                    Euh, nee, eigenlijk doet hij dat zomer en winter, herfst en lente, met of zonder verwarming aan (welke verwarming???) en het is een gewone coupé.

                    Denk soms dat het met de olie zelf te maken heeft. Is er eigenlijk een fysieke verbinding tussen klokje en blokje, of is het allemaal electrisch gestuurd???

                    Wim

                      Is vrij normaal (eigenlijk niet) met deze temperaturen, vooral als je een cabrio of targa hebt.
                      Is gewoon wat condens, en komt omdat de kou via kofferruimte vrij spel heeft in het vooronder, en door de verwarming of temperatuur verschil aanslaat.
                      deze zit ook het dichtst tegen de verwarmingsbuis.

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.