- Dit onderwerp bevat 43 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
14 december 2011 om 01:18
Even voorstellen….
Mijn naam is Willem, 47 jaar en mede eigenaar van de grijze P in het restauratie draadje van Sigrid. Ben getrouwd met Sigrid en we hebben een zoon van 9 jaar, Lucas. We zijn woonachtig in het groene hart van Nederland.Het Porsche virus zit bij ons al lang in de familie. Mijn vader reed einde jaren 50 al Porsche al was het voor de “handel” en de sport. Hij heeft een aantal Tulpenrally’s gereden met Porsche, zelfs nog een met een Spyder. Hij had eerst met een zaken partner een VW dealer schap in midden Nederland, en vanaf begin jaren 60 geheel zelfstandig een VW dealer schap in het westen van Nederland. Hij heeft de zaak van de hand moeten doen halverwege de jaren 70 vanwege zijn gezondheid. Helaas is hij vrij snel na de verkoop van de zaak op een veel te jonge leeftijd van 47 jaar komen te overlijden. Ik was toen 12 jaar. Hier stopte toen ook (tijdelijk) het genot van het rijden in een Porsche.
Toch heb ik blijkbaar zijn technische genen geërfd, want met veel vallen en opstaan veel gesleuteld aan eigenlijk alles waar maar wielen en een motor in of aan zat. Omdat een Porsche simpelweg financieel niet haalbaar was, maar in VW Kevers (ook luchtgekoelde boxer) gaan specialiseren. Na een rampzalige lagere en middelbare schoolcarrière besloten om dan toch ook maar in de auto’s te gaan. Hiervoor 2 jaar de IVA in Driebergen (ook in België wel bekend) gevolgd en daarna 17 jaar diverse commerciële functies bij een grote Renault dealer in het midden van Nederland vervult.
Uitgerekend in mijn laatste jaar (2007) bij deze Renault dealer krijg ik de 964 ter inruil aangeboden en kwam mijn Porsche kennis eindelijk eens van pas. De 964 snel ingeruild op een Renault Espace en de 964 vervolgens privé aangeschaft. Zo is na 30 jaar Porscheloos te zijn geweest is het kringetje weer rond.
In de zomer van 2008 ontslag genomen zonder een andere baan te hebben. (vervolgens vielen alle banken om), maar via één mailtje met m’n CV naar een automotive headhunter binnen 2 weken weer een andere baan die ik tot op heden nog steeds met veel plezier uitoefen. Ik werk nu voor een klein bedrijf wat equipment, denk hierbij aan lasapparatuur, richtbanken, meetsystemen etc etc, specifiek voor schadeherstel werkplaatsen importeert en verkoopt in Nederland en (Vlaams) België. Mijn taak is om onze klanten te bezoeken en hun de juiste apparatuur te adviseren en te verkopen. Ik zit dus dagelijks op de weg in Nederland en België. Om even een idee te geven van de hoeveelheid artikelen die wij leveren, onze catalogus bestaat uit ruim 200 pagina’s waarvan er gemiddeld 4 artikelen op 1 pagina staan.
Naast de carrosserie werkzaamheden die nu, bij en door Wim en Timo worden uitgevoerd heeft de 964 direct na aanschaf een koprevisie gehad. De motor bleek nog niet gemodificeerd, lekte niet echt veel olie maar ik wilde geen risico lopen en heb de revisie toen direct laten doen . Verder is er weinig versleuteld aan de auto, behalve de normale onderhoudsbeurten. De grootste ingreep, na de koprevisie, was de montage van een Bilstein K6 set met groene veren met daarbij weer uitlijnen en uitwegen. Tot op heden nog geen moment spijt van de aanschaf gehad en zit iedere keer weer met een grote grijs op m’n gezicht achter het stuur.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.