aangepaste luchtfilterbehuizing 993 motorsound

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 aangepaste luchtfilterbehuizing 993 motorsound

• Maker
    Discussie

• Porchitis
    Deelnemer

Vraagje: is er een groot verschil in motorgeluid als je een aangepaste luchtfilterbehuizing (degene waar een reeks gaatjes zijn ingeboord) gebruikt tov van de originele behuizing ? Of beter een BMC luchtfilter cone voor meer motorsound ?
      Heb nu een 993 cabrio, ik vrees dat sportuitlaten een beetje teveel geluid maken. Had op mijn 964 een cuppijp en dat vond ik juist perfect. Beetje zwaarder geluid is voldoende in de lage toeren.
      Graag feedback met jullie bevindingen.

PS heeft er misschien eentje van jullie zo’n aangepaste behuizing 2de hands liggen ?

Thx alvast.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Ik ben nieuw hier, een 993 rijder en begin meteen maar met posten 😀

Ik heb het luchtfilterdeksel uit het soundpakket op mijn vorige 993 gemonteerd gehad.
        Het gaf een mooie sound maar bij een lange rit werd het erg vermoeiend.
        Het is een heel monotoon geluid bij constante snelheid.
        Tijdens optrekken geeft het wel een extra dimensie!

Uiteindelijk heb ik hem weer vervangen voor de originele…

[quote=”Setakira”:3gc2nxq0]en hoe kan je best dat geluid beschrijven dan?[/quote]

Resultaat: iets zwaarder geluid en je motor reageert volgens mij iets rapper vanaf het moment je de gaspedaal indrukt
          Heb het pas zelf bij de mijne gedaan en ben heel tevreden ervan.
          Verwacht wel niet het geluid van een sportuitlaat.

Groeten

Indertijd ‘n filmpje gezien waarin ze zoiets testen, kzal zien of ik dat kan terugvinden 🙂

en hoe kan je best dat geluid beschrijven dan?

Ik zou gewoon en ander deksel bestellen met gaten er in en dan en K&N filter er in en je zal wel en mooi geluid hebben.

Heb het geluid nog niet gehoord maar als je jou luchtfilterdeksel eraf haalt en naar de binnenkant kijkt. Zou je normaal gezien cirkels moeten kunnen zien, dat zijn de plaatsen die je moet uitboren, zijn er wel heel wat.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.