aanhaalmoment remklauwen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 aanhaalmoment remklauwen

• Maker
    Discussie
  • Beste porschelovers
    graag had ik het aanhaalmoment geweten voor de bevestigingsbouten van de remklauwen vooraan en achteraan van een 991/1 carrera S
    achterse remklauw is 4 pistons, voorste remklauw is 6 pistons.

groeten en dank voor jullie antwoorden
    Luc
    [confidential]luc.vandenweghe@belgacom.net[/confidential]

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • 123

Ik weet gewoon dat ik op al mijn Porsches remklauwen heb lost gemaakt, en terug heb vastgezet.. zonder nieuwe bouten.

En die dingen zijn nog nooit los gekomen.
      Als ze na 1 -5km en een warm/cool/warm cycle niet trillen en loskomen, gaan ze later ook nie lossen

service manuals zijn bedoeld om
      1 service idiot proof te maken
      2 service te verkopen
      3 zeker te zijn dat er zo min mogelijk klanten na hun service nog eens moeten terugkomen.

Dan maar elke keer nieuwe bouten en een vast trek moment.. dan zijn we zeker.

t alternatief is dat je geen nieuwe bouten steekt, en je ze eventueel eens moet natrekken als het na 1 keer niet goed was. Ik heb ze nog nooit met moment sleutel gedaan, en nog noois moeten natrekken.

Mmmmm, misschien moet je dat even kaderen Vandamme ?

Verschil “intensief” gebruik vs gewoon straatgebruik.

Op rennlist kan je meerdere verhalen lezen die het tegendeel beweren, maar dat was in de “intensieve” context.

123

Remklauw bouten.. ik heb al zeker 10 keer mijn klauw van een auto erafgehaald en er terug op gehangen met dezelfde bouten.. Dat ze dat in alle service manuals zetten is 1 iets.. maar das vooral om hun eigen in te dekken.

Je kan die dingen echt wel hergebruiken, komt nie los en al helemaal niet las je loctite op de draad zet..

Stel dat je remklauw loskomt, dan zal je dat ruim op tijd merken (vibratie bij t remmen) voor hij echt volledig los is.. Het is niet zo dat je daar plots in een remmaneuver je rem zal verliezen hoor.

gewoon zo vast mogelijk zetten met een hefboom van 40 cm.
            bij loshalen van de remklauwen steeds nieuwe bouten gebruiken om opnieuw te monteren!!

beste
              hier foto van mijn porsche
              groeten Luc

hallo porschky
                ik ben op zoek naar de aanhaalmomenten voor de remklauwen van 991/ 1 S
                vooraan 6 pistons achteraan 4 pistons. enig idee ?
                groeten Luc
                luc.vandenweghe@belgacom.net

Welkom Luc,
                  Mogen we een foto (of meerdere) zien van jouw 991.1?
                  Het antwoord zal hier dan ongetwijfeld volgen.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.