Hallo Porschisten, daar centen op de bank toch niks opbrengen speelt het idee om een oltimer bij te kopen genre 924 of 944om mij te amuseren.
Deze wagens heb ik steeds mooi gevonden en hun waarde gaat waarschijnlijk in stijgende lijn.
Wat zijn de valkuilen voor deze wagens? Waar moet men voor oppassen?
Welke uitvoering van 924 is de beste ( motor)?
Bij 944 gaat mijn voorkeur naar generatie 2 of turbo.
Te doen of niet?
Zijn er hier mensen met ervaring?
Floere.
Maker
Discussie
3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
“Le Mans” flankschrift was voor de Britse, 37 zwarte en 37 witte. In Spanje stond er dan weer Spirit op. In Duitsland bekend als SE, Sondermodell Exklusiv, maar officiëel op Porsche-eigen dokumenten “Sportliches Sondermodell” of speciaal sportief model, dus met sportonderstel en sportzetels.
Tot voor kort stond er nog een slechtere witte M755 (zonder sportzetels!) en een tweede duurdere dan deze zwarte op mobile. De flanel stof van de witte is niet, die van de zwarte wel nog te krijgen. De oorspronkelijke velgen ontbreken op de foto’s, maar zouden er nog bij zijn, dus allicht beschadigd. Zonder verliest de wagen zijn karakter:
Op autoscout zie ik voor Europa niets staan zonder werk en oorspronkelijk met 160 pk, dus enkel modeljaar 1988, (niet kwaad bedoeld, Wes 😉 ). Er staan wel mooie goedkope Bob de bouwers, o.a. deze met een onderstel van een 944 Turbo … en met het ABS nog te monteren. Wel dat kan ik geloven, dat zal moeilijk lukken met de smalle 924 Karrosse.
Hier nog een oorspronkelijke 160pk die enkel herspoten is. Gewoon geel laten als de lak goed is, maar wel 944-zijstrips (M418) erop, zoals bij mijn Sportmodell. *luv
Van de 924 Turbo (1&2) staan er tot mijn verrassing weer veel te koop aan +10k, dat was een tijdje heel mager.
Ook niet vergeten dat van de eerste 924 er niet veel meer in oorspronkelijke toestand rondrijden. Het is vandaag geen sportwagen, met 125pk voor 1320 kg, maar toch wel een goede sportieve wagen voor dagelijks gebruik en met een onverslijtbare motor.
Valkuilen. Zijn de rubbers reeds vervangen? Is dat niet zo voor de achterklep, dan heb je al plaatselijk roest aan de achterklepdrempel. Zitten de afvoerbuisjes nog goed en zijn ze niet verstopt, het zit er vol van; In de targadakgoot, onder de achterklep waar de grendels en het slot inhaken, in de kofferzijbakken en in de kofferzijwand onder de scharnieren van de achterklep, zelfs aan het brandschot onder de ruitenwissermotor zit er nog een afvoer weggestopt en hoogstwaarschijnlijk verstopt door bladeren. Kijk ook eens bij de 924-draad van Steri2311, die heeft nette foto’s van die plaats en waar wat kan scheuren bij Turbo’s. Bij goed onderhoud tenslotte kan het nog gebeuren dat de voorste wielnis roest en de drempels vooraan onder de deuren. Zowel 944 als 924. Was bij de mijne ook zo en is plaatselijk gelast. Zolang de felsrand, verborgen in de drempels van wielnis tot wielnis, maar goed is, houdt het koetswerk zijn sterkte.
Elektriciteit: op 924forum.nl beschrijven ze hoe de ruitenwissermotor terug sneller te maken door de massapunten op te kuisen. Ergens is er daar wel een plannetje van te vinden.