Aankoop allereerste Porsche

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Aankoop allereerste Porsche

  • Maker
    Discussie
  • Het is nu al zeker drie jaar dat ik uitsluitend met een bedrijfswagen rijd, en niets fun meer in de garage heb staan.
    Doorheen de jaren heb ik wat E30’s versleten, een E92 325d gehad, een aantal motoren zijn gepasseerd, …

    Voor ik mijn 325d kocht, was een E87 118d mijn daily. Ik keek toen uit naar een Porsche Boxster van de eerste generatie, maar ik heb de stap niet durven zetten omwille van verschillende redenen:
    – Het moest mijn dagelijkse auto zijn, en ik had toch wel wat bang van onderhoudskosten of als er wat zou aan gaan mankeren
    – Ik was toen amper 23 jaar en het was dan misschien wel vroeg om al een Porsche te rijden
    – Ik werkte toen in het onderwijs, en iedereen in het onderwijs rijdt met een Toyota Avensis of Citroen Berlingo. Mijn Einser op de schoolparking was al “heel wat”.
    Plannen voor de Boxster dus weggestoken en opnieuw een BMW gekocht.

    Sinds vorige winter keek ik om een ’03 – ’04 Boxster S te kopen, maar een concullega beweert bij hoog en bij laag het niet te doen en resoluut voor een 997 te kiezen.
    Dit voorjaar kreeg ik weer enorme kriebels naar een GS, of een 1M, heel even naar een M2 competition gekeken (maar valt budgetgewijs af), door mijn personeelskorting kort naar een F-TYPE 2.0 gekeken die zeer gunstig uitkomt in mijn geval, en dan zo terug naar Porsche’s beginnen kijken.

    Bij Debussere in Gits zag ik een prachtige 996 C4s, Sealgrau met cognackleurig volleder uit 2003, 59000km voor 39996 euro. Ik ben gaan kijken, zag de wagen volledig zitten. Voor 500 euro hebben we geen akkoord bereikt, en intussen is de wagen verkocht. Nu kom ik tot de vaststelling écht teleurgesteld te zijn en gewoon de overeenkomst had moeten tekenen. Mijn beroepsmisvorming zat hier allicht voor iets tussen…

    Ik heb dus voor mezelf de beslissing genomen, en ik ga ermee door: ik wil een 911. Vandaar mijn registratie hier, ik zou graag van kenners wat input krijgen.

    In het verleden heb ik redelijk wat weekendautootjes gehad, en jammer genoeg alle E30’s te vroeg verkocht als je ziet wat de markt nu doet. Dat is iets wat ik absoluut wil voorkomen. Ik ben niet zozeer op zoek naar meerwaarde, maar als ik hem ooit zou willen verkopen, dat ik er dan niet veel op hoef te verliezen.

    Ik vind de 996 C4s een waanzinnig mooie auto, maar voor de prijs van een net exemplaar heb je ook een 997 C2, toch? Bijkomstig zou mijn vriendin graag een cabriolet hebben (wat gerust zou mogen voor mij, ik zoek gewoon een zuiver exemplaar).
    Sommige mensen zeggen een 997 te nemen, maar ik denk dat de 996 C4s in de toekomst echt wel “speciaal” kan zijn?

    – Budget 40k
    – Manuele versnellingsbak
    – Als het even kan: C4s met het volledig lederen dashboard en met leder gestikt stuurwiel
    – Cabrio mag, maar ben even blij met een coupé
    – Geen zwart interieur, geen zwart exterieur (tenzij het echt iets leuks is zoals onderstaande link)

    Advies? Do’s & dont’s?
    Ik vond deze eigenlijk nog wel een mooi exemplaar:
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-4s-x51-wls-benzine-geel-78397f6d-869f-710e-e053-e250040a64de?cldtidx=5
    Lijkt mij particulier te koop te staan, tot je de nummer googlet: Autohandel Jo Leysen, maar staat toch particulier te koop…

    Maar als 997:
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-3-8i-coupe-carrera-s-toptoestand-benzine-grijs-522dee4a-a3b8-ac79-e053-e250040ad94a?cldtidx=17

    Ik ben benieuwd.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 159)
    • Proficiat
      Met de gele 4S super fijne auto’s zijn het daar zal je nog veel plezier aan beleven !
      ….

        Proficiat, veel plezier en succes gewenst met je aankoop!

        Knappe kleur ook!

          Ze deden me een mooi voorstel, ik heb hem gekocht. Ik ben vooral gevallen voor het Speedgelb i.c.m. de gele accenten in het interieur, open dakje, …

          De kofferklep laat ik wel herlakken in onze eigen koetswerkafdeling. Ik weet zeker dat het niet van een ongeval is. De lakdiktemeter leerde me dat het enkel de kofferklep was, niet de voorbumper, niet de voorspatborden.
          Was die auto verder nieuw (zoals ze beweerden)? Neen. Maar was hij netjes? Zeer zeker. Zeker als ik dan de gele uit Geel vergelijk, dan was de Duitser een pareltje. Misschien lagen mijn eisen wel héél erg hoog omdat ik niet anders doe dan nieuwe auto’s…

          En nu maar hopen dat ik een juiste gok heb gemaakt en er veel geluk mee mag hebben 🙂

          Ive

            Die prijs is precies écht ni slecht.

              Mits manueel zou het écht perfect zijn!

              Nog een berichtje gekregen van de gele Duitser. En nu ik weet die COC niet nodig is… Tempting, want dat interieur was écht wel knap!

                  [quote=”911cabriog50″ post=270387]De gele zou ik persoonlijk nooit kopen want als hij blijkbaar al zo lang te koop wordt aangeboden zal jij hem nadien waarschijnlijk nooit meer aan de straatstenen kwijtgeraken, en denk dat je die kleur ook snel beu bent (of je moest Yellow Submarine noemen :happy: )[/quote]

                  We “noemen” niet, we “heten” Yellow Submarine 😈

                  Voor de rest: to each his own!

                  Stelletje kleurenblindevinken!

                  Zo! Dat lucht op… :first:

                    Toch goed dat je bent gaan kijken. Je leert zo enorm veel bij.
                    Op naar de volgende, zoals je zegt! :up:

                    Ive

                      ondanks de tegenslag toch al weer een ervaring rijker hé. Dus eigenlijk toch geen tegenslag :up:

                        Da’s gelijk overnames bij mij op het werk:
                        “Ja m’neer, ge moet hem just ne keer opblinken en dat kan hier zo tussen de nieuwe staan hé. En pas op hé, ne full option hé!!”
                        Ik heb dan al de neiging van te zeggen: “pas op, zoude hem wel wegdoen als’t zone goeie is, beter nog wat met voort rijden.” :mrgreen:

                        En inderdaad, tot ge dan gaat kijken. Overal krassen, blutsjes, … Maar da’s dan van de parking van de Delhaize, dat heeft iedereen, da’s “normaal”. Oja, en full option, maar ja, een open dak vond ik niet nodig, xenon was toen te duur, een tomtom was toen het betere alternatief voor de gps en mijn vrouw had liever geen leder voor in de zomer wegens te warm. Maar voor de rest wel full option hoor 🙄

                          Zéér herkenbaar.
                          Daarom dat ik niet snel meer ter plaatse ga tegenwoordig. Hij staat perfect, tot je daar toe komt en dan is’t “ja, ‘t is gene nieuwen hé?”.

                            En dan telefonisch: “jaja, hij staat zeer netjes hoor”

                            Serieus?!

                            Wel van de gelegenheid even gebruik gemaakt om mee te rijden (ik rijd liever niet zelf). Gewoon voor nog even een impressie te hebben hoe alles rijdt/voelt/…

                              up to the next one….

                              man man man, zo zie je maar

                                Wagen was echt niet zo mooi, elk paneel had wel wat aandacht nodig. En dat hij niet nagelnieuw staat, dat kan ik nog begrijpen, maar er was wat te veel werk aan naar mijn gedacht. Banden vooraan waren er ook aan voor de moeite.
                                Meneer had ermee gereden en was duidelijk te merken, stond warm bij aankomst. Na een half uur wortelen, gevraagd om hem te starten. Draaide écht niet mooi, moest gas bijgeven, was aan het vechten om te blijven draaien, en viel uit. Bij de tweede keer bleef ie draaien, maar draaide echt niet mooi.
                                Kwam mogelijks door een bobijn zei meneer. Hij nam me mee op testrit. Reed hem mooi warm, en reed verder wel keurig. Maar dat stotteren gaf me écht geen vertrouwen.

                                Hing er overigens ook gewoon Z-platen op, maar wel als particulier verkopen. Hij zei me dat ik maar een voorstel moest doen… Hij wou hem motorisch laten checken bij een Porsche-specialist.

                                Concreet:
                                – kofferdeksel heeft wel wat aandacht nodig
                                – banden vooraan
                                – bumper vooraan had meerdere barsten
                                – hetzelfde voor de bumper achteraan, en een vuile “neep” boven de plaatkader
                                – barst in de voorruit (maar dat ging hij nog op zijn rekening nemen: “maar geen Porsche ruit hé”
                                – spotrepair op de heup rechts
                                – spotrepair op de motorkap
                                – blutsjes in het kofferdeksel
                                – velgschade beide achteraan
                                – lelijk aftermarket “sport”stuurtje
                                – lelijke carbon inleg
                                – …

                                De zoektocht gaat verder vrees ik.

                                  [quote=”Seba” post=270468]
                                  Lijkt mij toch redelijk voor een auto die (volgens de verkoper) in orde is en klopt.[/quote]

                                  Als alles klopt wat de verkoper beweert dan is dan niet redelijk maar een regelrecht koopje :up:
                                  Vraag voor de lol eens achter een AKK, als hij daar niet moeilijk over doet…

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 159)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.