Aankoop allereerste Porsche

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Aankoop allereerste Porsche

• Maker
    Discussie
  • Het is nu al zeker drie jaar dat ik uitsluitend met een bedrijfswagen rijd, en niets fun meer in de garage heb staan.
    Doorheen de jaren heb ik wat E30’s versleten, een E92 325d gehad, een aantal motoren zijn gepasseerd, …

Voor ik mijn 325d kocht, was een E87 118d mijn daily. Ik keek toen uit naar een Porsche Boxster van de eerste generatie, maar ik heb de stap niet durven zetten omwille van verschillende redenen:
    – Het moest mijn dagelijkse auto zijn, en ik had toch wel wat bang van onderhoudskosten of als er wat zou aan gaan mankeren
    – Ik was toen amper 23 jaar en het was dan misschien wel vroeg om al een Porsche te rijden
    – Ik werkte toen in het onderwijs, en iedereen in het onderwijs rijdt met een Toyota Avensis of Citroen Berlingo. Mijn Einser op de schoolparking was al “heel wat”.
    Plannen voor de Boxster dus weggestoken en opnieuw een BMW gekocht.

Sinds vorige winter keek ik om een ’03 – ’04 Boxster S te kopen, maar een concullega beweert bij hoog en bij laag het niet te doen en resoluut voor een 997 te kiezen.
    Dit voorjaar kreeg ik weer enorme kriebels naar een GS, of een 1M, heel even naar een M2 competition gekeken (maar valt budgetgewijs af), door mijn personeelskorting kort naar een F-TYPE 2.0 gekeken die zeer gunstig uitkomt in mijn geval, en dan zo terug naar Porsche’s beginnen kijken.

Bij Debussere in Gits zag ik een prachtige 996 C4s, Sealgrau met cognackleurig volleder uit 2003, 59000km voor 39996 euro. Ik ben gaan kijken, zag de wagen volledig zitten. Voor 500 euro hebben we geen akkoord bereikt, en intussen is de wagen verkocht. Nu kom ik tot de vaststelling écht teleurgesteld te zijn en gewoon de overeenkomst had moeten tekenen. Mijn beroepsmisvorming zat hier allicht voor iets tussen…

Ik heb dus voor mezelf de beslissing genomen, en ik ga ermee door: ik wil een 911. Vandaar mijn registratie hier, ik zou graag van kenners wat input krijgen.

In het verleden heb ik redelijk wat weekendautootjes gehad, en jammer genoeg alle E30’s te vroeg verkocht als je ziet wat de markt nu doet. Dat is iets wat ik absoluut wil voorkomen. Ik ben niet zozeer op zoek naar meerwaarde, maar als ik hem ooit zou willen verkopen, dat ik er dan niet veel op hoef te verliezen.

Ik vind de 996 C4s een waanzinnig mooie auto, maar voor de prijs van een net exemplaar heb je ook een 997 C2, toch? Bijkomstig zou mijn vriendin graag een cabriolet hebben (wat gerust zou mogen voor mij, ik zoek gewoon een zuiver exemplaar).
    Sommige mensen zeggen een 997 te nemen, maar ik denk dat de 996 C4s in de toekomst echt wel “speciaal” kan zijn?

– Budget 40k
    – Manuele versnellingsbak
    – Als het even kan: C4s met het volledig lederen dashboard en met leder gestikt stuurwiel
    – Cabrio mag, maar ben even blij met een coupé
    – Geen zwart interieur, geen zwart exterieur (tenzij het echt iets leuks is zoals onderstaande link)

Advies? Do’s & dont’s?
    Ik vond deze eigenlijk nog wel een mooi exemplaar:
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-4s-x51-wls-benzine-geel-78397f6d-869f-710e-e053-e250040a64de?cldtidx=5
    Lijkt mij particulier te koop te staan, tot je de nummer googlet: Autohandel Jo Leysen, maar staat toch particulier te koop…

Maar als 997:
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-3-8i-coupe-carrera-s-toptoestand-benzine-grijs-522dee4a-a3b8-ac79-e053-e250040ad94a?cldtidx=17

Ik ben benieuwd.

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 159)
    • Testrit zal meer zeggen dan 100 meningen

Vanmiddag ga ik naar de gele in Geel kijken. (Die mens verdient echt ne prijs om zo’n auto in die gemeente te verkopen :mrgreen: )

– Heeft niet het stuurtje
        – Heeft een gewoon zwart interieur (maar wat past er anders best op dat geel?)
        – Heeft X51 WLS
        – Beweert volledig in orde te zijn, elke 996 kwaaltje aangepast zoals IMS, radiatoren vooraan, …
        – Volledige OH-boek met facturen
        – Zit een sportuitlaat onder, maar de OEM is erbij
        – MY03, 155k km, 34900 vraagprijs

Lijkt mij toch redelijk voor een auto die (volgens de verkoper) in orde is en klopt.

ja dat stuur zal inderdaad wel wat geld kosten. Maar ik wil maar zeggen: staar je niet blind op zo’n detail, of mogelijks laat je enkele interessante wagens schieten.

Klopt, maar niet voor mij. Toch bedankt om even mijn rekening te willen maken 😉

Kijk eens naar de hoge BIV,en jaarlijsee rijtaks(TOTAAL 5300 euro)

1. Ik wil hiet zo OEM mogelijk, geen geklooi, geen gedoe
                2. Heb jij enig idee wat die airbag-inzetstukjes met lederen stikselnaad TWEEDEHANDS kosten??!! Die dingen gaan 500 à 700 euro zonder stikselnaad en vanaf 1000 euro met het naadje erop. Dan heb ik het liever van de eerste keer zoals ik het wil. Ik bekijk het ook uit standpunt van mijn budget, want 1000 euro op een maximumbudget van 40k is een smak geld voor een stukje van het stuur. Voor mij toch 😉

EDIT: ieder zo zijn fetisj zeker :mrgreen:

ik snap niet goed dat jij je zo fixeert op die stikking rond dat stuur.
                  Een stuur is toch een van de makkelijkste zaken om te vervangen? Dit zou mijn aankoop nu niet echt tegenhouden.

Wel goeie smaak uiteraard, die 4S manueel….!!

Heb ik al bekeken. Ryanair vliegt niet naar Bologna. Goedkoopste ticket aller-retour met 2 is 440 euro. Daarvoor kan je natuurlijk niet rijden. Maar ik weet niet of ik me in zo’n avontuur wil wagen :wtf:

Ive

ticketje boeken bij Ryanair 🙂
                      En Als de koop doorgaat, enkel ticketje Ryanair :mrgreen:

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-carrera-4s-cat-coupe-benzine-blauw-3d37206e-61eb-9e58-e053-e250040a9c44?cldtidx=2

Verdorie 12 uur rijden, maar dit is wel dé kleurencombinatie mét het stuurtje volledig in leder :lekker:

Ik ben echt specifiek op zoek naar een 996 C4s, sorry.

Mijn 993 staat ook te koop ,wagen is nieuw,volledige onderhoudshistorie,en facturen van de laatste 10 jaar,en maar 117.000 km .

Ik zal mij dan verkeerd hebben uitgedrukt hier, want ik bedoelde wel degelijk of de facturen erbij waren. En dat wilt hij niet geven.

Dat hij telefonisch geen VIN wilt doorgeven begrijp ik maar al te zeer 😉

[quote=”Seba” post=270394]Het is toch niet ongebruikelijk om facturen mee over te dragen bij een onderhoudsboek? ‘t Was daarachter dat ik vroeg.
                                [/quote]
                                ‘t Is net andersom.
                                De verkoper kan meegeven wat hij wil. Alleen sprak jij over het VIN te weten te komen en dan zelf naar een OPC te bellen. Daar ga je niets te weten komen.

Het is toch niet ongebruikelijk om facturen mee over te dragen bij een onderhoudsboek? ‘t Was daarachter dat ik vroeg.

Toch maar eens gaan kijken binnenkort en dan zien. Aanstaande maandag naar de gele gaan kijken die me toch wel iets doen. Wat een vette kleur vind ik dat.
                                  Ik las hier eerder dat hij al wat langer online staat en mogelijks iets aan zou mankeren, maar heeft wel een volledig aantoonbaar oh-boek met facturen. Mogelijks staat hij ook wat langer online puur voor de kleur. Lijkt mij de enige 996 C4s te zijn in Speedgelb in België. Dat niet iedereen daarvoor valt en daardoor mogelijks langer te koop staat is toch een logische piste. Dat ik hem dan naderhand misschien ooit moeilijker verkocht krijg, kan ook zijn. Maar ik ben wel van het principe dat er voor elke auto wel iemand rondloopt.
                                  Bij mij op het werk durf ik ook al eens specialere combinaties te bestellen, wat meestal nog vlotjes weggeraakt 🙂

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 159)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.