- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 maart 2012 om 13:27
Hallo Porsche liefhebbers!
Ik stel mij nog even voor zo meteen in de desbetreffende rubriek, maar ben nog geen Porsche rijder maar kan het wel snel worden als ik wat meer info van jullie kan krijgen.
Ik sta namelijk op het punt om mijn eerste Porsche Boxster aan te schaffen (zie onderstaande link). Ben de wagen gisteren grondig gaan bekijken en ook testgereden. Was wel onder de indruk van de rijprestaties. Het gaat hem om een 2.5 TipTronic van het bouwjaar 1999 en ik moet zeggen dat dit mij enorm heeft verrast op alle vlakken. De wagen zelf is in uitmintende staat, gewoon niets op aan te merken. Technisch weet ik het niet zo goed omdag ik niet thuis ben in Porsche. De motor loopt als een klokje en geen abnormale geluiden of gewaarwordingen tijdens de testrit die ik maakte. Het lijkt mij al bij al een zeer goede wagen die er ook nog als nieuw uitziet.
Ik heb toch een vraag mbt tot koudstart. Namelijk wanneer de Boxster werd gestart viel het mij op dat deze lichtjes blauw rookte maar dit ook na een aantal seconden niet meer merkbaar was en het nog enkel condens rook was. Kan iemand mij zeggen of dit normaal is of waar ik nog meer moet voor opletten? Tijdens het rijden ook geen blauwe rook te bespeuren, auto rijdt zalig!!
Volgende week gaat hij bij de garage waar hij onderhouden word op de brug zodat ik hem eerst kan keuren onderaan, daarna ga ik over tot een mogelijke beslissing. Hij heeft 89000Km op de teller en staat naast een andere Boxster van 2001 (zwart) van 2001 op mijn lijstje met 78000Km, weliswaar niet met de mooie opties zoals de 2.5 deze heeft (zie foto’s
).Bedankt voor alle info die jullie mij kunnen verschaffen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.