aankoop boxster 2.7 waarop letten?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster aankoop boxster 2.7 waarop letten?

  • Maker
    Discussie

  • joo

      Hallo iedereen,

      ik ben nieuw op het forum.

      recent ben ik druk bezig de markt aan het afschuimen om me een tweedehands boxster 2.7i aan te schaffen (155kW) versie, bouwjaar vanaf 2003 (dus met glazen ruit en handschoenkastje).

      Kan iemand me tips geven waarop ik zeker moet letten bij de aankoop, (zowel carroserie, motor,….), ben eigenlijk een leek op gebied van Porsche-voetuigen….

      Wel zou ik boxster willen met max. 70.000 km op de teller.

      Kan iemand me vertellen wat de onderhoudsinvallen zijn en wanneer er zwaardere kosten komen ? bvb op 80.000 of 100.000 km??

      Wat zijn gemiddelde standaard – onderhoudsprijzen die porsche vraagt? Kent er iemand een eerlijke dealer of garage die porsche wagen onderhoud regio Gent – Kortrijk?

      Wie heeft er ervaring met Porsche Willems in Machelen- Olsene? deze garage is het dichts bij mijn woonplaats maar vind niets terug op dit forum..

      Alle info welkom

      dank u voor enige reaktie…

    3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • joo

        alvast beankt voor de moeite …

          ik sluit me, na enkele zeer pijnlijke miskopen met Porsches, zeker aan bij voorgaande!!!

          En wat onderhoud betreft, aangezien Boxsters reeds tot de generaties behoren die propvol electronica zitten, ben je wat onderhoud betreft soms toch beter af bij grotere (officiële) dealers die al die Porsche-diagnoseapparatuur hebben, om eerst te kunnen uitlezen wat er gaande is, ipv bij goedkopere garagistjes te gaan, die via trial and error zoeken, en uiteindelijk zo soms ook duur uitkomen. Per slot van rekening zijn de onderhoudsintervallen bij die generatie Boxsters maar om de 30.000 km’s, en vallen de prijzen ‘relatief’ goed mee. Ik betaalde in Porsche Knokke, die ik zeer durf aanraden, 700 euro voor een groot onderhoud bij mijn 986 S, en dat betaalt mijn neef voor een onderhoud van zijn Volvo 850 diesel ook bij zijn dealer!

          Laat je ook niet al te zeer leiden door die 70.000 km limiet!! Waarom zou je die beperking hanteren? Zeker gezien de betrouwbaarheid van die motoren. Ik zelf heb mijn Boxster S met 100.000 kilometer gekocht in een OPC, met garantie… en de kosten voor die grote onderhoudsintervallen (aan 100.000) die je zo vreest (en die inderdaad soms wat kunnen oplopen) zijn dan ook al gedaan door de vorige eigenaar. Als je er eentje met 70.000 km bvb koopt, heb je het zelf al na 10.000 aan je doos… 🙄 Kijk vooral naar het gehele plaatje, de kilometerstanden, indien correct onderhouden, spelen een minder grote rol. Beter 100.000 km met een correcte historiek en met een ‘raisonabele’ rijstijl, dan (zogezegd!!) 40.000 km door iemand die steeds het onderste uit de kan gehaald heeft (wat bij een 2.7 nu eenmaal nog iets makkelijker kan dan bvb met een GT3 😉 ) en bespaard heeft op de onderhoud…

            een porsche bij aankoop altijd laten keuren bij een porschedealer of specialist…. ❗

          3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.