Aankoop porsche 914

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 Aankoop porsche 914

  • Maker
    Discussie

  • sonar
    Deelnemer

      Hey,
      Het Porsche virus woedt al geruime tijd door mijn lichaam, maar ja financieel is daar nog geen gevolg aan te geven :p (23jaar)
      Nu zag ik een paar dagen geleden deze: http://nl.kapaza.be/belgie/porsche-1973-porsche-914-2-0-l-54591060.htm
      Dat doet het toch wel erg hard kriebelen.
      Vooral omdat het geld hiervoor voorhanden is.
      Waarvoor moet men opletten bij aankoop van 914, en is iemand bekend met deze wagen?

      En hoe zit het met het onderhoud achteraf, ik weet dat vanuit mijn eerste zoektoch porschisten mij hadden afgeraden om te gaan voor een 928 of 944 omwille van het onderhoud dat moeilijk zelf te doen is en vooral veel tijd vraagt omdat het een transaxle is.
      Is dit voor een 914 goed te doen. Of moet je ook op een 5000 tal euro’s rekenen om die terug in orde te zetten en te onderhouden voor een jaartje?

      Alvast bedankt voor de hulp

      Nick

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Anoniem

        De zoektocht kan ook zeer leuk en leerzaam zijn.
        Verder is geduld een boom waarvan de wortels bitter zijn maar de vruchten zoet.

          Hey Guys,
          Bedankt allemaal voor mee te denken, heb een tijdje in het buitenland gezeten voor werk en vandaar dus niet meer zo actief geweest.

          Ondertussen nog eens goed over alles nagedacht, en sparen blijft toch de boodschap, om dan uiteindelijk op een deftige manier aan het porscheverhaal te kunnen beginnen.
          Maar ja, ik denk dat velen onder jullie het gevoel wel kennen waarbij je elke dag smacht naar een sportwagen, maar dat hoort allemaal bij het ouder worden en geduld leren uitoefenen voor de droom werkelijkheid wordt I guess 👿

            met drie grote negers erbij had de koper die wagen zeker voor 340K euro gekregen! 😉

              de originele fabrieks 914/6 GT’s gaan nog veel meer…. herinnerd er iemand nog die oranje 914/6GT van 2 jaar geleden op de beurs in parijs? verkocht voor 345K 😆 (koopje toch)

                Het shoppen viel geweldig mee, weinig gekocht 😀

                Ik heb ondertussen van Dominique al vernomen dat de oranje 914 reeds in het droge staat. Zondag organiseren de Porschisten uit de regio Ternat een rally, maar daar is het voor mij nog te vroeg voor. …..tenzij ik te voet ga!
                En eind maart is er Techno Classica in Essen, dat staat bij al in de agenda.

                  Je kan de BTW wel aftrekken, dus misschien iemand als bedrijfswagen 😉 .

                    Wat een prijs 😯

                      Stef69 schrijft:

                      alternatief : http://www.autozone.be/porsche_914_6-gt/auto/detail.jsp?zoekId=4217060&locale=nl_BE

                      Ja, zit ongeveer in dezelfde prijsklasse 😉 .

                      Anoniem

                        Dag Gerrit, toch je weg teruggevonden?
                        Hoe was’t shoppen?
                        Groeten.

                          Goede avond,

                          Ik ben reeds verschillende jaren liefhebber en rijder van een 914 1.7 liter met Weber carburators erop in plaats van de injectie. Ik heb 2 jaar geleden de motor volledig gereviseerd en vorig jaar de rest (remklauwen + boîte + carosserie+ …). Het is een toffe wagen om mee te rijden! In vergelijking met enkele jaren terug is dit model wel duurder geworden. Hij wordt de laatste jaren dan ook gewaardeert voor zijn kwaliteiten! Eindelijk!
                          Momenteel ben ik een 914 2.0 liter van het jaar 1975 aan het in elkaar zetten. De motor van deze 2.0 liter is uitgeboord tot 2.4L.
                          Als je wil mag je altijd eens komen kijken, ik ken ook ondertusen héél wat mensen uit dit wereldtje. Véél tijd heb ik niet maar ik wil je gerust helpen.

                          Gerrit

                          0475/46.78.78

                              😆 😆 😆

                                nog een tip: pak drie negers mee van ongeveer 1m90 en een slordige 115 kg, en drie baseballknuppels. Als er gebreken aan de wagen zijn, kom je die snel te weten, en doorgaans krijg je nog een leuke korting ook… 😉

                                Drie grote negers met magneten en teflonblokjes schijnen nog effectiever te zijn, maar dat is enkel van horen zeggen…

                                  Nog een tip .
                                  Probeer de wagen te bekijken in een ruimte waar veel TL verlichting hangt .
                                  Met deze verlichting kan er niets verborgen blijven en valt elk kleurverschil , slecht spuitwerk , deukjes etc nog veel harder op dan in daglicht

                                  Anoniem

                                    Zeker weten als je met een zaklamp en een magneet een auto gaat bekijken dat de helft van de verkopers al bang krijgt.
                                    Als je dan ook nog een blacklight (kleur controle) meeneemt panikeert bijna iedereen.
                                    Om dan de stress compleet te maken kan je ook nog dikte blokjes van teflon of dergelijk tussen de naden beginnen steken.
                                    Als de verkoper dan nog altijd vriendelijk blijft duid dit op 1 van de 3 volgende dingen.
                                    1 auto is correct, ongeval, spuitwerk vrij.
                                    2 de verkoper weet/kent er niets van.
                                    3 je hebt te maken met een meedogenloze oplichter/verkoper.

                                    Ik vind voor mezelf een beetje raar dat ik dit kan aanraden aan iemand anders terwijl ik recent met open ogen in de val ben gelopen

                                    KOOP NOOIT MET UW HART ENKEL MET IEMAND DIE ER IETS VAN KENT, DIE LIEFST NOG EEN ANDER MERK PREFEREERT.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.