Aankoop Porsche 944 Tips?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Aankoop Porsche 944 Tips?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik ben van plan om een porsche 944 te kopen (als hobbywagen)
    Mijn vorige hobbywagens waren een golf gti g60 en een golf rallye g60.
    Zeer leuke auto’s, maar ze zijn ondertussen al een tijdje de deur uit.
    Maar het begint terug te kriebelen en mijn vrouw is min of meer overtuigd 😉 ) (zij wilt boxster, ik liever 944 of 911 vanaf 84)

    Ik heb zo al is rondgekeken en om het enigszins betaalbaar te houden is een 944 de beste keuze. (spreek me maar tegen indien ik mis ben)
    Nu heb ik een paar vragen?
    Waar moet ik op letten bij de aankoop?
    ik veronderstel hetzelfde als bij een andere okkazie wagen maar de porsche fans hier weten misschien ietske meer…

    Is kopen in duitsland een goeie optie?
    Moet ik me laten afschrikken door hoge km?
    Vallen de prijzen van de onderdelen mee+vlot verkrijgbaar?
    Vriend van mij zou onderhoud+nodige kosten doen.
    Kenne jullie die garage aan de a12? is deze ok?
    ook in opwijk/merchtem is er een garage met veel 944 porsches, kennen jullie deze?

    Alvast bedankt!

9 reacties aan het bekijken - 46 tot 54 (van in totaal 54)
    • ik heb liever de bbs…. die zou ik er wel bijnemen…

        mooie wagen zo te zien, het ziet er mij een amerikaans model uit, mooie prijs en hij is mooier met de telefoonvelgen dan met de BBS,

        ik zou eens gaan kijken moest ik van u zijn, het voordeel van de turbo is dat het maar een 2.5 is buiten de 3.0 voor de S2

            Mijn CS had 73000km met onderhoudsboekje toen ik haar kocht 😀

              De km-stand kan kloppen, weet er nog een turbo rijden met rond de 80000 km,

              de prijs is normaal wat ze ervoor vragen, boven de 9000 kom je bij de cabrio’s en turbo S uit,

              als je kijkt naar de prijs van de vervangonderdelen tussen Boxster en de 944 is de Boxster wel veel goedkoper 😉

              S2

                km-stand 95000 km? Lijkt me heel laag, maar als je een volledige onderhoudshistorie hebt, dan is dit een uniek exemplaar.

                Wel niet meer de originele velgen, beetje spijtig.

                Voor de S2, geldt nog meer dan voor gelijk welke andere 944, zorg dat je een historie hebt over het vervangen van de riemen, rollen, distributieketting, geleiders, … Kijk ook na of de waterpomp al vervangen is. Is dit niet het geval, reken dan maar op een dikke 1500 a 2000 Euro om dit te laten doen bij een Porsche specialist (is doenbaar voor de doe-het-zelver, maar is toch reeds een iets moeilijkere handeling) en dan mogen er verder geen lijken uit de kast vallen.

                Anders kan je wel voor een onaangename verrassing komen te staan als je dit werk laat uitvoeren.

                Mijn S2 had 282.000 km en reed nog steeds als nieuw, waarmee ik maar wil aantonen dat hoge km-standen je zeker niet moeten afschrikken als de wagen in orde staat.

                Verder is de S2 natuurlijk een super auto 😀
                Als de wagen in goede staat is en de km-stand is aantoonbaar, dan is de prijs zeker niet slecht (zelfs aan de lage kant)

                  Ik heb het meer voor een 944.
                  Kben meer voor het design van jaren 80->90…
                  Kheb al is rondgekeken voor een boxter en ik zie er veel onder de 20 000€ maar dit lijkt me verdacht laag…

                  Deze 944 zie ik wel zitten http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. … d=58242425
                  Tzou louter een auto worden om af en toe is mee te rijden…
                  Zelfs niet elke week-end…

                  idd de garage van verdoodt, is deze ok?

                    De A12?? Je bedoelt de piramide van Verdoodt?

                    Voor je keuze en aankoop:
                    Bekijk eerst het budget dat je wilt geven aan je Porsche en hou rekening met een reserve.
                    Vergelijking tussen de 911 en de 944 wordt al bepaald door de aanschafprijs, karakter van de auto’s, smaak…

                      tja, een 944 is inderdaad prijs-kwaliteit een goede wagen, maar persoonlijk zou ik je vrouw haar raad volgen, de eerste Boxters waren ook 2.5 liters, en je hebt dan een jonge wagen, cabrio, nog leuker om met te rijden dan de 944 ( de S2 en turbo er buiten gelaten),

                      hoeveel wil je uitgeven ? als je toch voor een 944 zou kiezen, goed kijken onderaan achter de deuren en de voorste gardebous daar durven ze soms roesten, het interieur is ook belangrijk zetels en dashboard durven scheuren vertonen, meestal zijn deze wagens ook opgereden door Johnies,

                      denk dat deze op het forum, van Westfalia dacht ik, wel een mooie is, en 3500 euro is een zeer mooie prijs, voor een Boxter ben je er al gauw 23000 kwijt

                    9 reacties aan het bekijken - 46 tot 54 (van in totaal 54)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.