aankoop van een Porsche, maar dewelke??

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht aankoop van een Porsche, maar dewelke??

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 104)
    • Als je reeds 50 K€ voorziet bestaat er dan geen kans om een 991 mits een beetje opleg te kopen .

@Drip   : de  boven vernoemde types zijn allen 997 gen 1 

Wil jij die echt aanraden met een mogelijke kans op potentieel falen van  het IMS ergens in het achterhoofd ? 

maw :zou jij zelf ne  997gen 1 verkiezen   boven een 997  gen 2 ?   
        Een IMS herstelling bij 997 kost snel pakweg 10K€ -15K€   en de complete motor moet eruit ;in tegenstelling tot een 996

Dit even terzijde vermeld.

XXX

PDK heeft breed  alu “schakelpatroon ” terwijl een Tiptronic eerder een alu  “J patroon” heeft  

er staat toch PDK ingegraveerd   

[quote=”ZUFF-65 post=289215 userid=11826″]De macadia bruine  997 carrera 4 is wel degelijk uitgerust met een PDK en GEEN Tiptronic  ! 

[/quote]
                  daar heb ik nu eens mijn twijfels over, die versnellingspook lijkt mij nogal hard op de pook die ik had in de 997………

De macadia bruine  997 carrera 4 is wel degelijk uitgerust met een PDK en GEEN Tiptronic  ! 

De bruine een tiptronic automaat? Hendel is toch van een pdk? Of mis ik iets?

Ik zou sowieso een full check bij porsche laten doen ivm de interne uitlezingen. Als je dat natuurlijk ook kan gaan hacken en de draaiuren gaan wijzigen? Ik weet niet of er een internationaal bestand bij porsche is dat ze de check in hun systeem doen met de VIN.

Waarschijnlijk wel standaard bij zo’n 111 punten check, maar ik zou toch zeker bij de Koeweiti extra letten op de uitdraai van het motormanagement op zoek naar overrevs. Als je sommige drifttaferelen ziet op YT van die gasten met een tafeldoek op hun hoofd (°-°) !!
                        Ook of de draaiuren overeenstemmen met de KM stand. Bij een import auto is het heel gemakkelijk om weg te komen met KM fraude.
                        Verder zie ik nog dat de bruine een tiptronic automaat is en geen PDK? Zeker mee testrijden als het rijden met dergelijke automaat je nog niet bekend is.

XXX

Hey Mark, succes met de zoektocht makker 

de eigenaar vindt het geen enkel probleem om een aankoopkeuring bij Porsche te doen. Ik zou de wagen meenemen naar Spanje dus die zal ook wel redelijk wat temperatuur mogen doorstaan.
                            wist niet dat deze koeltemp sensor ; en airco sensor : verder misschien de Lambda sensor aanpassen, EGR /luchtfiler  enz… moesten aangepast/vervangen worden indien de wagen vanuit die contrijen komt?

bruine is niet mis
                              vorige week bij Dekens, stond er de cabrio in de etalage

Als de verkoper van de bruine 997 een 111 punten check toelaat , is er geen probleem.

Wel heb je kans dat je enkele details voor een auto bestemd voor de warme tropisch Emiraten , dient te veranderen of aanpassen  : zoals koeltemp sensor ; en airco sensor : verder misschien de Lambda sensor aanpassen, EGR /luchtfiler  enz…  : bij een officiële Porsche dealer kunnen ze je meer  hierover vertellen. 
                                 Geloof nooit dat je een complete ECU dient te vervangen .

Voor de rest zou ik ook kiezen voor die  mooie bruine  997 carr 4    , maar dan zonder die houten  interieur afwerkingspanelen 

Kopers haken enkel af omdat ze ofwel de kennis niet hebben ofwel  omdat ze zich niet willen  verder informeren (gemakszucht).
                                Er is niets mis mee met een auto uit de Emiraten  hoor.        

Ik zou opletten met die geimporteerde, ik heb de ervaring bij de verkoop van mijn eerdere USA 997 dat er veel afhaakte daar het een import was, waarom weet ik ook niet maar zo snel ze wisten dat het een import was klapte ze dicht en keken ze verder ….

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.