aankoop van een Porsche, maar dewelke??

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht aankoop van een Porsche, maar dewelke??

14 reacties aan het bekijken - 91 tot 104 (van in totaal 104)
    • aangepast

links werken niet meer…

een paar dagen geleden naar deze gaan kijken
          997.2 grey te waasmunster

Beetje saaie combo maar de auto was wel ok. Wagen reeds sinds 2013 in bezit van huidige eigenaar. Laatste onderhoud was wel geleden van een paar jaar en bijna 25000km, dus echt onderhoud nodig. reed goed geen rare geluiden. Enkel viel het me 1 keer op dat vanuit achteruit de wagen in zijn 1ste te zetten je de bak hoorde (klonk was het geluid). 2e eigenaar en bij carrera motors onderhouden maar enkel een 4 keer in totaal….

Dan vandaag deze gaan bekijken in Brugge
          997.2 mac brown te brugge

Deze stond heel mooi, volledige boek. Veel stempels zoals het moet. MAAR nu komt het, wagen in import vanuit Koeweit naar Duitsland, dan belgie bij deze eigenaar. Het onderhoud is in Koeweit steeds bij Porsche gedaan en dan in Duitsland ook bij Porsche. Het laatste onderhoud was bij Luc de vos te Ieper. Die zou ook de wagen nog hebben nagekeken en goed bevonden volgens de eigenaar.
          Als het niet vanuit Koeweit had geweest had ik em gereserveerd voor 111punten bij porsche…. Dit was trouwens geen probleem voor de eigenaar…

Wat is jullie mening? 

succes !!

we zijn int land, dus de komende dagen een paar autos gaan bekijken… ik ben benieuwd

kan Johan Dekens alleen maar aanbevelen, al jaren tevreden klant…

Contact gehad met Dekens en de wagen is te koop in opdracht klant, maar de boekjes zijn verloren. Heeft sinds 2016 wel de facturen bijgehouden. 

De 993 car 4 cabrio bij Dekens lijkt mij wel wat, puur luchtgekoeld. Bij Dekens is alles eerst perfect gezet en krijgt men effectief garantie.

Die witte is zeker niet slecht om eens te gaan bekijken. Heb er ook nog eentje zien staan bij Dekens een 4s cabrio.
                      https://www.autosdekens.be/car-listing/porsche-997-carrera-4s-cabriolet/
                      Maar dan begint de prijs wel aan te tikken… en ik denk niet dat het me dat dan weer gaat waard zijn. 
                      Ben in Belgie om enkele te gaan bekijken in de week van 08 augustus tot +- 21 augustus. Even op vakantie in Belgie.

ik kwam op het www deze net nog tegen:

Porsche 997.2 for sale
                        Wil je deze zomer lekker rondtoeren met een fantastische Porsche cabrio!?
                        – Porsche 997.2 PDK –
                        Motor:- 3.6i 6 cilinder- PDK 7 traps- 345PK / 254kw uitvoering- Euronorm 4- 242 co2- PASM- Fase 2 Versie- sport plus pakket
                        Uitrusting binnen:- Sportstoelen- sportstuur- chrono package- Navigatie- Automatische airco- Zelfdimmende Binnenspiegel
                        Uitrusting buiten:- Zwart Cabrio dak- fase 2 LED achterlichten- led dagrijlichten- Xenon koplampen- koplampsproeiers- Parkeersensoren achter- uitklapbare spoiler- Alu 19′ velgenBanden voor: 235/35R19Banden achter : 305/30r19Banden
                        staat: NIEUWSTAAT
                        Waarborg is bespreekbaar, word verkocht in opdracht van klant.
                        Voor verdere inlichtingen kan u ons bereiken op GSM: 0477 20 46 46
                        Bezichtigen kan enkel op afspraak

Die onderste is zeker geen 2011, heeft pre-facelift (2008) bumper

De importprijs en registratie zal voor beide wagens ongeveer hetzelfde zijn, dit omdat ze meer dan 10jaar oud zijn en de co2 hoger als 200 is. De rijtaks is voor een 3.6 is jaarlijks een 175euro. een 2.9 zal een 136euro zijn. Dus daar zal de beslissing niet over gaan.
                              Waarom een 4, gewoon voor de mooiere achterkant en de rode band, persoonlijk 1 van de mooiere 911 met de nog klassieke look maar toch reeds modernere techniek. Ik reed ook veel cabrio als het kon, maar in de zomer is de zon echt verschroeiend en helemaal niet aangenaam maar de andere maanden kan het dan weer wel. 
                              In Spanje zijn de parkeergarages heel krap en men ziet niet zozeer als ze een krasje maken. Een P blijft ook onder de radar, andere exoten niet zozeer.

Mark, first world problems… 

Aangenomen dat de inschrijving in Spanje gebeurt, hoe staat het met de tax? Als je al eens verandert van auto is de BIV bij ons wel een factor, wellicht anders dan daar? 

De 997 die je linkt vind ik wel lekker. Wel flink duurder dan de beide Boxters. Bij de 996/987 generatie vind ik persoonlijk de 911 dikwijls te verkiezen. Bij de 991/981 is dat anders, mensen die het kunnen weten (Walter Jansens zaliger) prees de 981 aan – hij vond de 991.1 bijvoorbeeld saaier sturen. Bij de 991.2 is dat aangepakt trouwens.

Waarom moet het een 4 zijn? Een wat is het probleem met parkeren in Spanje?? Uitgezonderd een weekendje Lissabon ben ik nooit op het Iberisch schiereiland geweest maar ik wil wel eens naar San Sebastian en de verdere noordkust. Op bedevaart naar Compostela met de Spyder, zoiets. Dus ik was wel jaloers op het Tour Amical duo.. Ik onthou dat we dat beter niet in de zomer plannen.

Ieder zijn goesting, maar een cabrio zou ik al niet kopen als er meer gesloten mee gereden wordt… Neem nu gisteren, het was overdag 30°. Bij het invallen van de duisternis zijn we van Diest 120 km naar Ronse gereden, het was nog 27°. Betere omstandigheden om open te rijden heb je echt niet. Toch reden alle cabrio’s die ik onderweg spotte (het was druk) met de kap gesloten. Dan begrijp ik niet waarom je dat koopt – voor het imago misschien? Ik rij ook in december open als het droog weer is. Gewoon omdat het kan. En open rijden past hij mijn imago 

14 reacties aan het bekijken - 91 tot 104 (van in totaal 104)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.