aansluiting van radio CDR 22 naar PCM

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 aansluiting van radio CDR 22 naar PCM

• Maker
    Discussie

• Dominique
    Deelnemer

Beste Forumleden,
      Fabrieksklaar werd men 996 geleverd met een radio CDR22, maar persoonlijk vind ik dat de radio-PCM mooier is in het dashboard. Dus heb ik de airco bediening naar de console verhuist en zou ik graag een PCM-module in het dashboard aansluiten, wanneer ik de originele zwarte radiofiche(A) aansluit op de Radio-PCM licht deze niet op. Kan iemand wat meer info geven betreffende de aansluiting van radio CDR 22 naar PCM ? Alvast bedankt.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • PCM1 en een 996 van ’98 werkt niet met most-bus maar met can-bus, de voorloper ervan. Maar ook dit systeem werkt met een soort chassisnummerherkenning. Je zal hem moeten (laten) herprogrammeren via de diagnosestekker want jouw toestel denkt nog steeds dat jij hem ontvoerd hebt uit een andere Porsche.

Wat de aansluiting betreft vind je wss alle nodige info in dit draadschema v/d 996

Aan Deepee,
          graag had ik deze PCM 1 ingebouwd in een 996 C2 cabrio van 1998, hij beschikt niet van een Most-bus.
          Uiteraard dient de navigatie niet te werken, enkel de radio.
          Bedankt voor de reactie

zoals blijkt uit dit schema heb je veel meer nodig dan connector A

om te weten of auto en audio compatibel zijn zal je hier meer basisinfo moeten verstrekken. om te beginnen:
              – van welk bouwjaar is je 996 en heeft deze al MOST bus
              – probeer je een PCM1 of PCM2 aan te sluiten

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.