Achterruitontdooiing

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Achterruitontdooiing

  • Maker
    Discussie
  • Ikke effe verschoten :mrgreen: gisteren karretje uit winterberging gehaald het kriebelde voor een ritje ,na een bezoekje bij de plaatselijke pizza restaurant s’avonds besloot ik om nog even een toertje te maken ik had mijn achterruitontdooiing opgezet na een km of 2 plots een muf geurtje waarop mijn vrouw vraagt is het van onze auto? :bounce: haar woorden waren nog niet koud of ja hoor daar knalde mijn achterraam aan diggelen ,deze morgend den deze al vroeg wakker en na demontage de oorzaak gevonden(een draad gekneld tegen de carrosserie kortsluiting) :ass: nu ja ik heb nu wel het voordeel dat ik de 2klein roestvlekken ga aanpakken de ruit is er toch uit en misschien ga ik nog wat cosmetische werken uitvoeren (klein lakschades)
    image.jpg

    image_2013-03-22.jpg

    image_2013-03-22-2.jpg

    image_2013-03-22-3.jpg

    image_2013-03-22-4.jpg

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • ja zeker weten Rs voor het zelfde geld was ik men brandblusser aan het leegspuiten op men turboke :mrgreen: vandaag voorbereidend werk gedaan alle troep van lijm verwijderd en in primer gezet :happydance: het ziet er al beter uit,ik ga hem helemaal onderhanden pakken

      Attachments:
      • BILD3152.JPG
      • BILD3155.JPG
      • BILD3151.JPG

        Beter de ruit dan een brandje… 😐

          Dit is schrikken 😡 .
          Dit had ik nog niet eerder gehoord .

            De ruit is gesprongen door dat er in de rechter onderhoek een draad doorgeschuurd was en de kas (metaal raakte) daar ontstond een felle opwarming die de ruit deet exploderen ,wat het stofzuigen betreft dat is achter de rug gelukkig

              [quote=”SL33PY” post=125905]wist niet dat een 993 zo gevoelig was voor roest?[/quote]

              Maak je geen illusies … helemaal niet als het om de raamranden gaat … da’s een bekend 993 euvel 😐

              De lijm die Porsche gebruikt(e) is redelijk agressief – plus daarbij de beweging die in de koets zit – en de boel slijt makkelijk door de verf en zinklaag heen …

              .. dan heb je alleen nog maar water en zuurstof nodig :popcorn:

                wist niet dat een 993 zo gevoelig was voor roest?

                  Jawadde! Wist niet dat de ruit door kortsluiting kon springen 😯

                  Ik kan geloven dat je verschoten bent. Je zal mogen stofzuigen 😉

                    :wtf: Schol

                      😯
                      Otoh… geeft jou de kans om die achterruitwisser te supprimeren :first: alhoewel dat op een 993 nog zo’n stoere dikke lompe wisser is, vanaf de 996 zijn ze te smal en te lang.

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.