Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › AEcars
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door
Peter.
-
MakerDiscussie
-
22 november 2014 om 00:34
Iemand ervaring met deze verkoper, vooral als het gaat over Porsche uiteraard?
-
MakerDiscussie
-
OPC is sowieso duurder en daarom zeker niet beter.
Als ik hetzelfde of beter kan krijgen voor 100 waarom zou ik dan 200 betalen?
+1
zo heb je hier bij ons in de streek (nu ja, 40 minuten hiervandaan) een garage die enkel Lambo, Porsche, Ferrari, etc onderhoudt.
Hij prepareert rally wagens ook.Misschien wil die mens helemaal geen OPC zijn. Is hij daarom slecht?
Plus voor mij telt : eenmaal een andere stempel dan die van een OPC in het OHB = laten staan.
Al is het een stempel van een Van Beurden, AE Cars of andere garage die aan Porsche sleutelt.[/quote]hier ben ik niet mee akkoord, meestal (ik spreek hier dan over mijn eigen garagist die geen OPC is) zijn de onafhandelijke garagisten zeker als het over de iets oudere modellen gaat, de echte kenners,vakmannen en diegenen waar je nadien in vertrouwen terug in je *porsche stapt, ze zijn meestal nog gepassionneerd en doen niet hun verplichte uurtjes om op het einde van de maand hun loon gestort te krijgen en hebben zelf een reputatie hoog te houden want slechte reclame is vèèl vlugger gemaakt dan goede…
ik ben ervan overtuigd dat éénmaal de fabrieksgarantie en of leasing voorbij is velen de OPC de rug toekeren zodra ze een niet-OPC vakman gevonden hebben en dan niet alleen omdat het dan goedkoper uitkomt.
ik wil hiermee helemaal niet gezegd hebben dat er geen gepassionneerde mensen in de OPC’s werken en alle onafhankelijke garagisten gepassionneerd zijn hé
shoot me if i’m wrong :salut:
AE Cars : eenmaal geweest voor een 997TT die er te koop stond.
Volgens verkoper : 100% schade en krasvrij.
Na metingen : voorbumper, zijflank en linkerdeur herspoten.
Uitleg verkoper : dat waren maar kleine krassen geweest die ze hebben bijg epsoten. Niets erg.Dit was genoeg om er de stempel “onbetrouwbaar” op te kleven. Nooit meer geweest.
Plus voor mij telt : eenmaal een andere stempel dan die van een OPC in het OHB = laten staan.
Al is het een stempel van een Van Beurden, AE Cars of andere garage die aan Porsche sleutelt.Willen jullie elke keer niet quoten maar gewoon antwoord geven a.u.b. 💡
Aan garantie is ook een wettelijk aspect, een 2de hands (prof.) verkoper mag zeggen wat hij wil en op zijn facturen schrijven wat hij wil, hij heeft zich te houden aan de wet. In Belgie zegt die wet dat in de eerste 6 maanden er een volledige garantie is die alles dekt, behalve onderdelen die onderhevig zijn aan gebruiks-slijtage zoals banden, remmen, ruitenwissers enz… D.w.z. wanneer b.v uw waterpomp, alternator of een elektrisch probleem optreed in de eerste 6 maanden dit moet hersteld worden door de verkoper. Hij mag dat zelfs met 2de hands stukken doen. Na die 6 maanden is het wat moeilijker want dan zegt de wet dat het mankement er al moest zijn voor de aankoop en dat dit door de koper moet bewezen worden. In de praktijk heb je ofwel een meegaande verkoper ofwel een zeer dure herstelling b.v. een motor waar eventueel een deskundige uitsluitsel kan geven van ok dit probleem bestaat al langer en moet in garantie vervangen worden. Samengevat als er een mankement aan uw wagen optreed binnen de 6 maand contacteer de verkoper, wil die niet meewerken of verschuilt hij zich achter kleine lettertjes, schakel dan je rechtsbijstand in om hem op andere gedachte te brengen (helpt meestal). Na die 6 maanden moet je zelf de afweging maken of het sop de kolen waard is en gaan verkopers die het goed menen met hun klanten hier het verschil maken.
Voor mij was het enkel belangrijk dat de motor in garantie was. Op het moment dat ik keek om mijn Porsche te kopen was iedereen op de Porsche forums bezig over de “IMS failure” en na al dat te lezen zou je je wel beginnen zorgen maken… Heb wel na aankoop nog een checkup laten doen bij Porsche centrum Knokke om zeker te zijn. Ook de prijs voor een 997 was op dit moment het beste bij AECars. Ik heb nu ondertussen al probleemloos 30000km ermee gereden.
Die garantie is overal zo hoor.
Toen ik keek om mijn Porsche te kopen heb ik eerst online de garantievoorwaarden van enkele dealers geraadpleegd. Bij allen viel mij op dat ze het als een zeer groot verkoopsargument gebruiken, maar dat bij allen de garantie beperkt is en dat het merendeel van de zaken die kapot kunnen gaan NIET onder de garantiebepalingen valt.
Voor mij bleek al vlug dat je dan evengoed een particuliere wagen kon kopen zonder garantie, maar WEL met de Porsche approved keuring.
In mijn geval heb ik dus gekocht particulier, toevallig omdat dit in de kleurencombo was die ik wou. Had diezelfde wagen nu bij de dealer gestaan die 1jaar garantie aanbood, dan had ik hem daar gekocht….maar niet met als reden het jaar garantie
Vind ik ook, maar volgens hen is enkel de motor en versnellingsbak in garantie voor 1j, dit zou ook ergens in de kleine lettertjes moeten staan van het aankoopcontract.
De rest van de herstellingen dat ze doen binnen de garantie is zogezegd een geste aan de klant en zijn ze niet verplicht om te doen…Ikzelf heb hier gelukkig geen problemen mee gehad, ook de levering en de staat van de auto (volledig opgekuist) en het in orde maken van alle papieren enzo ging perfect en op het afgesproken tijdstip en daardoor is mijn ervaring met AECars zeer goed, maar ik kan wel begrijpen als je na 8mnd vanalles moet vervangen en ze je melden dat dit niet in garantie is, dit wel frustrerend is.
Beste Porschisten,
Uit eigen ervaring kan ik u enkel maar zeggen dat de wagens en de service bij Aecars TOP zijn.
Hun Porsche mechanieker heeft 9 jaar in een porsche garage gewerkt vooraleer hij bij Aecars is begonnen. Nog een voordeel is dat Aecars hem maar aan de helft van de prijs van Porsche factureert. Dus enkel maar lof :applaus:Mvg,
Gregskede mankementen waren uiteraard ook binnen het jaar bij mij, na 8mnd ofzo. 1j garatie is 1j garantie, al is het de dag ervoor…
Ik was er wel redelijk vlug bij. Die zaken die hersteld en vervangen werden was ongeveer 1 maand na de aankoop.
Ik heb wel al gehoord van andere mensen dat je met zo’n zaken (waterpomp, startmotor enz) moet komen in de eerste maanden van de garantie.
Nadien zijn ze niet meer zo geneigd om “kleine” herstellingen te doen onder garantie.Voor de rest is de service en de prijzen van onderhoud en onderdelen wel goed.
Ach……..er wordt wel eens meer afgedwaald van een vraag. 😉
Maar gaat dus over AEcars heren. :sleep:
Allemaal zeer interessant, maar ging de vraag van TS niet over AEcars?
😕
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.