Afstellen Carrera 3.0

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Afstellen Carrera 3.0

  • Maker
    Discussie
  • Goede avond,

    De Carrera 3.0 schijnt op zich nogal een geval apart te zijn.
    Vooral de afstelling van de motor, ontsteking of van de K-jetronic? ❓ Niet evident. Weinigen hebben er blijkbaar kaas van gegeten.

    Ik heb nu al 4 “Porsche specialisten” bezocht en nog geen enkele keer heeft de motor gedraaid zoals het zou moeten.
    Ofwel geen kracht in lage toeren, ofwel stilvallen in ralenti, ofwel schokkend optrekken, ofwel zakt het toerental met warme motor niet onder de 2000 rpm. Bizar…. :think:
    Kan iemand van het forum mij helpen, of een goede mecanicien aanbevelen uit de buurt van Kortrijk – Ieper die ook verstand heeft van een Carrera 3.0?

    Dank bij voorbaat voor jullie hulp! Mag uiteraard ook per PM

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • [video]https://www.youtube.com/watch?v=2VktDzVxapU[/video]Niet enkel golf maar ook ford ,volvo Mercedes, etc…
      Het duurt even voor je het systeem door hebt. (heb er 5 jaar over gedaan door dagelijks uren te lezen op pelican forum)
      Eens je het systeem kent valt het allemaal wel mee.
      Ik heb steeds naar een specialist gezocht en ik ben telkens licht tot zwaar teleurgesteld geweest!
      Idd: zoals hierboven gezegd, de warm up regulator kan meerdere functies hebben.
      Meestal wanneer je het vermogen opdrijft en de Kjtrnc loopt op zen max dan is de meest gebruikelijk optie om een gemodificeerde wur te gebruiken.
      De wur is makkelijk te testen en je vind er ook heel wat info over. even een drukmeter er tussen plaatsen liefst met een kraantje zodat je meteen ook systeemdruk kan weergeven.
      Een aanrader is een digitale afr odo meter. Dit gaat je veel helpen, zo kan je steeds je lucht/mengsel verhouding in de gaten houden.
      Misschien kan je even uitleggen wat de problemen zijn momenteel?
      Kijk even hier waar het allemaal mooi uitgelegd wordt.
      https://www.youtube.com/watch?v=2VktDzVxapU

      Kurt

        Nog wat informatie. klikhierop

          Even op het plaatje klikken. klikhierop

            Het lijkt allemaal zo moeilijk terwijl het heel simpel kan zijn. Wat Wim al schreef, zoek iemand die handig is met oude golf gti-tjes.

              Ik hoor veel positief over Rescue 911 te Kontich, niet direct in de buurt …..

                Volgens mij zat dit ook op mijn eerste 911 een 2.7 coupé van 1976, 8 jaar mee gereden en nooit een probleem gehad :up:

                  Leesvoer, als de bijlage geopend kan worden tenminste.

                  http://www.cannell.co.uk/Bosch_Technical/Bosch_Technical_Instruction_K-Jetronic.pdf

                    Dat is meestal het probleem met het oude Kjetronic systeem ,het stamt uit de tijd voor de elektronica en word nog mechanisch gestuurd door de benzinedruk aan te passen.
                    Het is een doordacht systeem wat perfect kan werken maar een vereiste is dat alle componenten feilloos werken en op mekaar staan afgesteld.
                    Als een onderdeel in begin van de lijn niet helemaal correct werkt beïnvloed deze de werking van het hele verdere systeem daarom is het belangrijk om zoals Wim zegt alles na te lopen van in het begin anders krijg je hier totaal niks van gemaakt .
                    Je kan hem zo maar niet even aan de diagnose stekker hangen wat maakt dat de hedendaagse mekanieker het er soms lastig mee heeft.
                    Hetzelfde systeem zien we ook bij andere wagens zoals bv. VW, Audi enz hebben er destijds ook mee gewerkt maar ook de 924 had een gelijkaardig systeem vandaar dat een oudere mekanieker hier wel eens raad kan brengen.
                    Persoonlijk denk ik niet dat een super gesofisticeerd OPC je uitkomst gaat bieden alleen maar meer geld gaat kosten .

                    Een groot hekelpunt aan het Kjetronic systeem is nogal eens de (WUR) warm up regulator die staat in eerste instantie in om de warmloop fase te regelen maar speelt ook een factor in het verdere goede verloop van het systeem .

                      Niet bij stilgestaan 😳 [quote=”dirk l” post=168264]Zal ni lukken bij een 3.0 Carrera, zit niks nul elektronica in :mrgreen:[/quote]

                        Zal ni lukken bij een 3.0 Carrera, zit niks nul elektronica in :mrgreen:

                          Ben vorige week bij P centre Knokke geweest voor een zogenaamde 111 punten test
                          voor een Cayman S, dat heeft me 299euro gekost en alles kan worden gemonitord,
                          ze kunnen zelfs zien hoeveel misfires in de cylinders op welk tijdstip zijn voorgekomen :respekt:

                            Of eens binnen doen bij een OPC voor een diagnose? Een zogenaamde AKK?
                            Meten ze dan ook compressie? Benzinedruk? Etc…
                            Iemand een idee wat dit zou kosten?

                              Kan deze u misschien helpen? Regio Ieper, Bosch service

                              http://www.garagelucdevos.com/presentatie.asp

                              Of Garage Gelaude in Brugge?

                              gr

                              Wim

                                Ik kan je maar een antwoord geven voor die motor en dat is dat je een oude VW monteur moet zoeken die verstand heeft van het K-tronic systeem 💡

                                Verder is de ontsteking van de 3.0 anders dan van een SC, en de motor moet perfect getimed staan anders het je ook bovengenoemde problemen.
                                Maar zo ook de druk in het benzine systeem, dus is belangrijk dat alles eerst getest gaat worden of dit klopt, en dan pas gaan afstellen,want aan een schroef op goed geluk draaien en hopen dat het dan goed is, kunnen we allemaal. 😉

                                Valt mij net nog iets te binnen.
                                Zitten de voorgeschreven bougies erin, of zijn deze net als bij een SC, want dan zijn dit de verkeerde want de warmte graad is anders.

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.