after market alarm weghalen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 after market alarm weghalen

• Maker
    Discussie
  • vandaag mij nog eens geërgerd aan mijn aftermarket alarm. De afstandsbediening doet het niet meer. Batterij is uitgelopen en de binnenkant is gecorrodeerd. Ik kan nu enkel starten als ik de speciale sleutel bij heb om het alarm manueel uit te zetten.

Nu had ik eigenlijk liefst van al die hele alarmzooi uit de wagen gekegeld. Iemand daar ervaring mee? Is er iets (of vanalles) waar ik moet op letten?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • XXX

Proficiat met de extra kennis die dat :drink:

0

Voila, alarm is eruit, maar was toch wel een serieuze klus die ik heb overgelaten aan garage Willems in Olsene.
        Goeie service en wat bijgeleerd hoe de auto in elkaar steekt! :up:

0
        XXX

Bij mij bleek het uiteindelijk mijn alarm niet te zijn 🙁
          Was mijn startcontact en mijn dode punt sensor die naar de filistijnen waren…
          Enfin, alarm is eruit en alles werkt terug. :relaxman:

0

Donderdag breng ik hem naar Willems in Zulte.
            Uurtje of 2-3 werk volgens hun.

Ik zag het niet echt zitten om zelf te beginnen draadjes knippen om dan te eindigen met een auto die niet meer start… 😳

Eerst een nieuwe batterij halen, want de huidige is helemaal leeggeslurpt door dat kl*te alarm 😕

0
            XXX

Hey Maarten,
              Geen schrik hé, ik wil u gewoon behoeden voor de domme manier waarop ik er aan begonnen ben 😯
              Zoals Wim zegt, alles netjes volgen, markeren, solderen, krimpkousje en klaar 😀

0
              Wim

Is niet moeilijk Maarten, als je alleen maar de draadjes goed volgt en af knipt en verwijdert.
                Ik heb het met mijn 3.2 ook gedaan en had daarna geen problemen.

0

… van dit soort verhalen word ik niet echt vrolijker 😐

Het schema van het alarm zal ik opvragen bij de producent. Benieuwd of ik iets ga krijgen.

Is er iemand in het Gentse met een 3.2 G50 zonder alarm waar ik eens naar de originele bedrading mag komen kijken als ik in de problemen geraak?

0
                  XXX

Succes man.
                    Ik heb mijn alarm in een bui vol woede eruit gezwierd.
                    Mijn alarm ziet er nu zo uit:
                    [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/alarm_zpsbd0a589b.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/alarm_zpsbd0a589b.jpg[/IMG][/URL]

Heb niets gemarkeerd en gelijk een gek tewerk gegaan.
                    Resultaat: er werkt niets meer :puke:

Intussen alles al terug gangbaar gekregen en zoals gezegd, netjes solderen, krimpkousje plaatsen en terug intapen.
                    Probleem was niet mijn alarm maar de sleepcontacten in mijn contactslot :engeltje:
                    Intussen nieuw gestoken en nu is mijn ‘dodepuntsensor naar de :censored:
                    Oh ja, heb in die zotte bui ook mijn Lambda (zuurstof) sonde eruit geknipt :bounce:
                    Heb al uitgevist dat op klem 24 van mijn DME geen fiche zit dus origineel was het eentje zonder deze Lambda sonde, vliegt er dus definitief uit.

Als je aan uw alarm begint, kijk 20x naar waar de draden lopen, knip je er één markeer ze aan beide kanten en zie dat je een schema van zowel je Porsche als van het alarm ter beschikking hebt.
                    Zoek dan een goede vriend die bij ARC en ATAF gewerkt heeft met wat alarmenervaring :think:

0
                    Wim

Inderdaad Maarten, beginnen bij de kast van alarm zelf, dan de draadjes volgen, en deze er tussenuit halen.
                      Dan zoals Hellraiser schrijft netjes solderen en afkrimpen, niet met stekkers werken want geeft nadien weer miserie.

0

solderen? krimpkous?
                        shit,
                        Ik hoopte er vanaf te zijn door alle draadjes te “unpluggen”, maar blijkbaar komt er wel wat anders bij kijken?
                        Ik heb me al suf gezocht naar een manual op het www, maar vind niks. Het is een Laserline ding, blijkbaar geproduceerd in Italië.
                        ‘k zal dus best al eens beginnen om de schema’s van de originele bekabeling te bestuderen…

0

Verschil tussen originele bekabeling en after-market is meestal wel vrij duidelijk.

gewoon alles er deftig vantussen halen, alles terug mooi afsolderen en met krimpkous
                          werken geeft het mooiste resultaat.

0
                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.