Airbaglampje.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Airbaglampje.

• Maker
    Discussie

• Pascal911
    Deelnemer

Hallo,
      sinds enige tijd brand men airbaglampje op men dachbord,
      is dit uit te schakelen?
      Grtz Pascal911.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • misschien dat dit inderdaad duidt op onderhoud. Maar misschien kan je dit maar een aantal keer resetten. En was het niet voorzien om ondertussen al 15-16 jaar gereset te worden en is de teller overschreden. Johan zei me dat dit een aantal keer gewoon gereset kon worden (voor na een inspectie ofzo zeker), en dat daarna het printplaatje moet vervangen worden. Maar vraag me niet meer details.

In alle geval als er nog 993 eigenaars meer van weten: laat maar horen.

T-911 schrijft:

ja ok, maar dit is 993.. ik weet niet of die hetzelfde al reageert als een 996 wat airbag betreft.

Daar kan ik je ook niet direct op antwoorden maar als jij je handleidings boekje hebt van je 993 dan staat dat daar zeker in.
          En anders zal er wel iemand hier op het forum een boekje van de 993 hebben die dat eens even voor je wil nakijken.

ja ok, maar dit is 993.. ik weet niet of die hetzelfde al reageert als een 996 wat airbag betreft.

Bij de modellen vanaf 996 begint na een tijd het airbag lampje te branden, dat is volledig normaal en duidt op een normale inspectie van de airbags.

Pinkt daarentegen het airbaglampje enkele tijd na starten dan kan dit duiden op een technisch probleem.

hey Pascal,

ik heb volledig hetzelfde probleem.
                Blijkbaar is dat een gekend probleem. Johan Dekens heeft me al eens uitgelegd dat dit een paar keer goedkoop te verhelpen valt door een soort van reset als’k het me nog goed herinner, maar na enkele keren lukt dit niet meer. Daarna moet er een printplaat vervangen worden en dit grapje zou een kostenplaatje hebben van +/-500 euro.

Ik zou zeggen voor meer info bel Johan even op, http://www.autosdekens.be

Voor mezelf blijf’k nog wel een tijdje zo rondkarren met m’n airbaglichtje aan 😉 Dat went wel 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.