Airco

  • Maker
    Discussie
  • Hoe goed werkt een airco bij een 964 ?

    Heb bij mij een andere compressor gestoken en is opnieuw laten vullen met R143 (vervanger voor R12)

    Bij het meten op de ventilator rooster krijg ik lucht van 12°C. Volgens die man zijn contact bij Porsche zou je bij 11°C ven een goede werkende airco bij een 964 mogen spreken.
    Zit daar dus dicht bij. Toch vind ik de werking niet afdoende. Zeker niet als ik vergelijk met andere wagens. Zelfs mijn vrouw haar Golf van 93 doet het stukken beter. Daar komt echt ijskoude lucht uit!

    Iemand ervaringen en/of suggesties om dit te verbeteren ?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Weeral een tevreden noorderbuur.

      Het prijsverschil heeft veel te maken met onze TWEE stappen: eerst airco ombouwen en daarna de compressor reviseren met telkens nieuwe spoeling en vulling!!! Ook adapters geïnstalleerd en veiligheidsklep.

      Vriendelijke groeten.

      Wim

        Toch een groot verschil dan 🙄 Ik was in totaal 618 euro inclus.19% btw kwijt met vulling, filter en ringen. en was een nieuwe pomp aangepast op het millieu vriendelijk koudmiddel.
        Als ik dan zo even snel reken bent u 788 euro lichter exclus. 21% dus in totaal zo’n 945 euro.
        Vind ik toch een groot verschil. 🙁

          Toch even verduidelijken dat het hierboven ging over de REVISIE van de COMPRESSOR.

          De ombouw van R12 / R 134 a werd al uitgevoerd begin 2005

          vulling airco: 75.00 €
          spoelen airco: 125.00 €
          uur werk: 147.00 €
          dichtingen: 9.00 €
          expasieventiel: 28.00 €
          filter / droger: 34.00 €
          adapters R12 / R 134 a: 35.96 €
          ++++++++++++
          totaal 453.96 € excl. 21 % B.T.W.

          Mvg

            Dit is en heel mooi prijs voor de ombouw van R12 naar R134a waar wij het zelf ook voor doen met inbegrip van filter dan wel.

              Begin mei 2007 hebben wij de airco install. van de 3.2 – 1987 laten reviseren door een plaatselijke specialist met perfect resultaat.

              uur werk: 28.00 €
              vulling koelmiddel: 85.00 €
              revisie compressor: 222.00 €
              +++++
              335.00 € excl. B.T.W. 21 %

              Uiteraard met behoud van alles wat origineel was en is.
              Voor ons en al onze aanhangers zeer belangrijk.

                Tussen de 7 en de 9° moet je hebben in de center rooster bij volle kracht in het midden en de airco op het minimum zetten

                Wim

                  Had ik al eens gedaan op het NL Porsche Forum 😀 D

                  Hier onder een stukje.

                  >>> Heb deze week de airco pomp vervangen voor een ruil.

                  Daarom wil ik dit wel even melden.

                  Bij Porsche: op ruilbasis vroegen ze 843 euro.

                  Even wat info over de pomp: Deze is een Nippondenso nr.047300-3182.

                  Na enig speurwerk op internet de volgende ervaring; Wat blijkt Toyota en Rover (in de periode van Honda) gebruiken dezelfde pomp.

                  En wat vroegen ze ervoor: allebei 368 euro. dus mensen met airco problemen, even naar de Toyota dealer bellen en de pomp gaan omruilen.

                  Type nr. Toyota 04881-14040
                  Type nr. Rover (Honda) 10P15C a/c comp.<<< Het leuke aan dat verhaal is dat later bleek dat Porsche ook daar de pompen haalt en deze precies gelijk zijn aan wat er in Porsche zit,alleen is die dan in het zilver gespoten.

                  Schoon pompke hé 😉

                    Begrijp ik het juist door te stellen dat de originele airco-installatie van de Porsche 964 niet echt performant genoeg is ? Mijn airco-installatie is namelijk nog met het oude en verboden geworden koelmiddel en dient omgebouwd te worden naar het nieuwe koelmiddel. Vraag me af of het dan niet beter en/of mogelijk zou zijn er een ander type dan origineel in te plaatsen en, zal eens een stok in het hoenderhok gooien, eventueel van een ander automerk of aftermarketspul ?

                    ken

                      vorige jaar in september, ook koelmiddel laten veranderen bij Luc, na de uitmeting was het 8 graden

                        Hier ook, na vervangen koelmiddel 11° maar in vergelijking tot de BMW van madam moet ik bij de 964 de blazer op 3/4 zetten om het een beetje koel te houden. De zwarte kleur doet er natuurlijk ook niet veel goed aan.

                        De BMW geeft 5°-6°!

                        Toch nog veel liever die 11° dan geen airco 😆

                        Anoniem

                          Ik had in de mijne hetzelfde gevoel. Net na het vervangen van het koelmiddel door RSR Motors was de meetwaarde 11° als ik me nog goed herrinner, en ik dacht dat Luc me toen zei dat dit de juiste waarde was. Maar de koeling was, hoewel duidelijk voelbaar, zeker niet spectaculair.

                            Raampje openzetten 🙂

                              [quote=”stefx911″:1ppmvcnx]Hoe goed werkt een airco bij een 964 ?

                              Iemand ervaringen en/of suggesties om dit te verbeteren ?[/quote]

                              Nieuwe Porsche kopen 😉

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.