airco

• Maker
    Discussie

• jan
    Deelnemer

Heb deze morgen met die hitte eens mijn airco geprobeerd.
      Koelt nie echt, maar het ergste is die geur !!!
      Precies of er ligt een dode mus in de leidingen.

Zou vervangen van de aircovloeitstof voldoende zijn om dit te verhelpen.
      weet dat die oude koelvloeistof ondertussen verboden is maar er zijn er nog
      wel die het doen hoor ik.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Ledigen, reinigen, desinfecteren en vullen 😉
        Het best de airco regelmatig gebruiken, helpt ook 💡

Wim

Als ik mij goed kan herinneren zat daar met de demontage van mijn airco systeem 3.2 geen filter in.

jan

waar kan ik eigenlijk de aircofilter vinden in een 3.2 1987 ?

Hallo,
              Gisteren mijn airco laten nazien , en na 18 !! jaar dat deze ooit was bijgevuld , werkt opnieuw
              prima. Was wel even zoeken wie nog freon-gas R12 in voorraad had,en de juiste koppelingen voor
              aansluiting, maar gevonden in Pittem.
              Prijs viel ook mee 119 euro waarvan 78 de freon (1,35 L ) 😯
              Zal vandaag eens langs komen in Oostende.

[quote=”poli gt3″ post=137961]Hallo,voor de geur zijn er speciale spuitbusjes,airco vol opzetten,busje op vloer laten leegspuiten en auto afsluiten.Even laten doen en klaar… 🙂
                Werkt goed.[/quote]

ja, op voorwaarde dat je de airco op recirculeren kan zetten.
                Anders naar binnen spuiten langs aanvoer frisse lucht, zo gaat hij zeker door de verdamper (airco radiateur interieur) die de oorzaak is van de stank.

je kan hiervoor spuitbussen krijgen bij elke autotoebehoren winkel.

Wim

[quote=”janullrieg” post=137962]voor alle duidelijkheid, geur komt uit ventilators,
                  ruikt enkel wanneer je airco openzet[/quote]

Dat komt omdat door te weinig gebruik er schimmels ontstaan, en die geur krijg je dan binnen.
                  Dus inderdaad goed laten reinigen.

De rest is hier al uitgelegd. 😉

Airco gewoon laten reinigen, nieuwe gas en klaar . Dit moet bij iedere airco afhankelijk van hoeveel hij gebruikt wordt .
                    Gr. Marc 356

jan

voor alle duidelijkheid, geur komt uit ventilators,
                      ruikt enkel wanneer je airco openzet

Hallo,voor de geur zijn er speciale spuitbusjes,airco vol opzetten,busje op vloer laten leegspuiten en auto afsluiten.Even laten doen en klaar… 🙂
                        Werkt goed.

jan

:applaus: bedankt voor de deskundige uitleg.
                          Zal eerst eens proberen het een tijdje te laten draaien.
                          als dat niet helpt ga ik eens langs in een airco oservice center.

Thanks
                          :respekt:

Hoelang is het geleden dat jij je airco nog hebt vernieuwd ?
                            Die geur is normaal als het lang geleden is. Vermits je een 3.2 hebt is het een manuele airco en, eigenlijk moet je die geregeld eens laten draaien voor de goede werking.

Laten bijvullen is eenvoudig.
                            Het oude freon mag al jaren niet meer worden gebruikt worden wegens negatieve impact op het milieu, maar dat is toch geen probleem. Op je wagen worden gewoon 2 nieuwe nippels geplaatst voor het huidige gas, alles wordt daarna leeggezogen, gereinigd en daarna gevuld met nieuwe vloeistof. Een degelijk bedrijf zal ook smering toevoegen voor de compressor en dan ook tevens je leidingen controleren op eventueel gasverlies.

Heel deze procedure is geen uur werk en kost je tussen 120 euro en 180 euro, al naargelang waar je gaat.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.