Airco pomp kaputt

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Airco pomp kaputt

• Maker
    Discussie
  • Zaterdag klein onderhoud laten doen op de 993. Op 1 ding na alles picco bello in orde. Dat 1 ding echter is een airco pomp die niet werkt… Ik had in de zomer het gas eens laten vervangen met de weken die erop volgden een bevredigend resultaat. Daarna niet veel nood aan een airco dus niet gemerkt dat het terug zoals voordien was. De kleurstof die er in gedaan was heeft ook een lichte schijn gegeven aan de pomp.

Voor een nieuwe (OEM) pomp vind ik prijzen van een 800 Euro tot een 1700 Euro. Een niet-OEM pomp wil ik niet maar revisie zou een goed resultaat moeten geven voor een goeie 200 Euro. Iemand hier al ervaring daarmee? Het adres dat ik kreeg is Van Rompaey in Heist op den Berg maar alternatieven zijn ook welkom.

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Ja, bedankt mannen!

En Ghost, laat je weten wat je van het werk en de service vond?

Net contact gehad met Dirk.
        Mijn auto mag half januari naar daar om het na te kijken / herstellen.
        Bedankt Wim en Bert :respect2:

* Mobiele Airco Car het gigantisch druk heeft zoals elke hoog aangeschreven vakman en het dus een tijd kan duren voor het werk kan gedaan worden

Best laten doen voor de lente, zoals jezelf aangeeft, heeft hij het ontzettend druk als de eerste warmte zich aanbied

* Het niet goed is voor de wagen om te blijven rijden met een pomp die niet werkt…

Mag normaal geen probleem vormen :popcorn:

Dankje Bert! Ik ga daar zeker eens contact opnemen…

Mijn gedacht nu is om tot de lente te wachten wanneer een airco daadwerkelijk nodig is. Tenzij:
            * Mobiele Airco Car het gigantisch druk heeft zoals elke hoog aangeschreven vakman en het dus een tijd kan duren voor het werk kan gedaan worden, en/of
            * Het niet goed is voor de wagen om te blijven rijden met een pomp die niet werkt…

Zijn deze redenen pertinent?

Hey William,

Alles waar een airco op zit, kan/wil hij aan werken, je Ferrari zal dus zeker geen probleem zijn.
              Kan je anders je nummer in een PB sturen, dan geef ik dit wel even door.

Wim

Probeer dit nummer eens. :salut:

Mobiele Airco Car
                Kruineikestraat 127, 3150 Tildonk (Haacht)
                016 60 61 08

Bert

Doet die man ook andere merken buiten Porsche.
                  Mijn F348 pomp blijkt te lekken.
                  Auto weggezet met werkende airco, nu is de airco niet werkend en is de pomp vrij vettig aan een dichting.
                  Heb al enkele keren gebeld zonder succes.
                  Als hij Ferrari ook kan herstellen kan ik nog wel enkele keren proberen bellen anders beter verder zoeken.
                  Alvast bedankt voor uw antwoord.
                  Misschien ook al direct de forum beheerder nog eens bedanken voor het forum.

Ik kan je maar één iemand aanraden, Dirk Van Vlasselaer.
                    Als hij je pomp kan redden, zal hij dat zeker doen :popcorn:

Mobiel Airco Car
                    Kruineikestraat 127
                    3150 Tildonk (Haacht)
                    0475/513402

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.