Anti-roest behandeling 911 ’89

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Anti-roest behandeling 911 ’89

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw op het forum.Heb 2 maanden geleden een 911 targa 3.2 van 1989 gekocht.Een droom die in vervulling ging.
    Nu zie ik op het achterspatbord 2 kleine(bijna niet zichtbaar) “blaasjes” op de lak, juist boven het wiel.Ik weet dat deze porsche’s gevoelig zijn voor roest.Vorige eigenaar vertelde mij dat hij nooit in de regen had gereden.Dat heb ik ook nog niet gedaan behalve 1 keer.
    Mijn vraag is nu of ik ergens een anti-roest behandeling zou moeten laten doen.Of zijn er forumleden die dat al zelf gedaan hebben.Ik hoor van iemand die zegt een gaatje te boren in onderkant wielkast en daar met dinitrol in spuiten.Lijkt me nogal amateuristisch.
    Heeft er iemand enige suggesties over hoe ik dat moet doen of waar ik moet gaan om er voor te zorgen dat de roest(veronderstel dat het roest is, ben niet zeker) zich niet verder verspreid.
    Alvast vriendelijk bedankt

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Jawel,heb wagen op gekrikt , wielkasten schoongemaakt.
      Nergens roest te zien .Maar op de kant waar de blaasjes zich bevinden is er precies een barstje in de beschermlaag. Rondom is er een zwarte laag die een beetje mals is.Dat barstje is precies metaal dat er door komt.
      Ga toch een afspraak maken met een carrosier.Dat zal het beste zijn denk ik.Heb op het forum al wat adressen gevonden.
      Groeten

Weet je al iets meer ? 😉

Wim

Denk als je eens goed op het forum hier rond neust, alle adressen al kan vinden met één oogopslag. 😉

Hallo tvanbroekhoven en cabrio wim, alvast vriendelijk bedankt voor de reacties.Ik denk dat ik de wielen er eens zal afhalen , de kasten schoonmaken en dan nog eens kijken.
            .Ik hoop dat het allemaal niet te erg is, maar ik ben vrij zeker dat er voor de rest geen corrosie is.Maar ja, ik wil toch zeker zijn.Enige suggesties waar ik mijn porsche optisch(motor en interieur is perfect)eens kan laten inspecteren.
            groeten

Blaasjes zijn blaasjes.

Trouwens, als hij slecht herstelde schade gehad heeft lijkt het mij sterk dat dit enkel repercuties zou hebben op het rechterspatbord boven het achterwiel.

Volgens mij is het sowieso niet verkeerd uw nieuwe aankoop eens grondig te (laten) inspecteren (als je dat al niet gedaan had vóór de aankoop).

Als het echt doorgeroest is zal je even bij een carrossier moeten passeren, ik denk trouwens dat cabrio wim wel iemand kent die u daarmee kan helpen 😉

Wim

En waarschijnlijk boven het rechter achterwiel. 🙄

Hallo Targa

en proficiat met de aankoop!! (geweldig gevoel hé, als de het rechterpedaal wat dieper duwt!)

Wat betreft de roest: ik weet niet hoe handig jij bent, maar ik zou de wagen eens opkrikken, alle wielen er af halen, de kasten uit spuiten en goed kijken of je in de wielkasten nog ergens roest vindt.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar meestal als de blaasjes door de lak komen is dit het spreekwoordelijke topje van de roestberg. (de roest moet vanzelfsprekend volledig door het metaal gaan alvorens er iets zichtbaar is ter hoogte van de laklaag).

Wim

Is bij een 3.2 niet dubbelwandig, dus zou maar uitkijken met boren. 😉
                    Maar een anti roestbehandeling is al te laat denk ik, komt van binnenuit, dus denk dat de laag van die Porsche erop doet aangetast is, dit kan zijn van een slecht gerepareerde schade. 💡

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.