antidiefstal moer overtrokken

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 antidiefstal moer overtrokken

  • Maker
    Discussie

  • jack-in-the-box
    Deelnemer

      Hallo,

      Wij hebben het volgende probleem:

      De antidiefstal moer van één van de voorwielen is compleet overgetrokken. Bij een poging deze toch los te krijgen is het cilindrische deel bovenaan afgebroken. Ook het overgangsonderdeel naar een 6-kant is bij de vele pogingen niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Er is bij gevolg nergens meer grip te krijgen.

      Hoe zouden we deze er toch af kunnen krijgen, liefst zonder de velg of draadstang te beschadigen.

      Mvg
      Jack-in-the-box

    7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • ja, klopt! We reden de rit van PCT voor deze zondag. Daar wij toch naar francorchamps zijn 😉 Terwijl de kleine foutjes eruit gehaald.

        Zal eens wat foto’s naar je sturen. ❗

          Btw, wij hebben U enkele weken geleden waarschijnlijk gespot te oostende, rode oldschool 911 targa.
          één tip van de sluier? 🙄

            Vijf minuten effectief werk. Echter vele malen overleg gepleegd met mijn maat jack-in-the box voor uitvoering van de beste methode zonder schade.
            Bandencentrale had geen oplossing, voorste deel (veigligheidscilinder) van de wielmoer was ook afgekraakt.

            Bovenstaande oplossing gekregen bij Nederland Porscheforum.

            Foto’s volgen nog wel, komen eventueel showen als rijklaar.

            Het toestel zal je echter wel bekend zijn.

            993 – car 4 – cabrio – 1995.
            Aventura green metallic. Veel, zoniet alle opties.

            8) 8)

              [quote=”kleinekastenteufel”:1tx944fr]De methode d.m.v. klokzaag met diepte-instelling is perfect gelukt: buiten diam. zaag 19 mm’, binnen diam. zaag 14,5 mm’., wielbout diam. 14 mm’.
              Boor(zaag)diepte afgesteld op kop van wielbout.

              Bedankt voor alle nuttige tips en trics.

              😀 twisted: 😀 [/quote]

              En hoe lang be je daar nu aan bezig geweest?
              Kan je keer geen foto sturen van je 993? Welk kleur is ie?

                De methode d.m.v. klokzaag met diepte-instelling is perfect gelukt: buiten diam. zaag 19 mm’, binnen diam. zaag 14,5 mm’., wielbout diam. 14 mm’.
                Boor(zaag)diepte afgesteld op kop van wielbout.

                Bedankt voor alle nuttige tips en trics.

                😀 twisted: 😀

                Anoniem

                  idd, in de bandencentrale hebben ze een speciale pot die zich vastzet op het lijf en zo de bout losdraait.

                    Ik heb juist hetzelfde gehad.
                    Je moet naar een bandencentrale gaan, ik kreeg hem er niet af.

                  7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.