Home › Forum › Porsche Talk › Apple car play / Coyote
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 2 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
26 oktober 2019 om 22:40
de Apple car play werkt netjes in de 992, alle apps zijn bedienbaar, zelfs flitsmeister, behalve de Coyote krijg ik niet aan het werk, iemand dit al geprobeerd ?
mocht dit werken via de PCM dan moet ik dat kastje van Coyote niet meer in de auto plaatsen…, iemand hier ervaring mee ?? -
MakerDiscussie
-
Je spreekt jezelf wel wat tegen hé Zuff.
Eerst schrijf je: “FM is heel populair in Nederland , niet in België. Ik gebruik FM dan ook enkel bij onze Noorderburen ; zowel voor mobiele flitsers als trajectcontrole”.
En nadien schrijf je: “Dus , hou je gewoon aan de snelheid , geen Waze of andere verklikkers nodig, zet ze uit en je hebt geen probleem”
Waarop wacht je dan om ze ook af te zetten in Nederland? 😀De discussie gaat daar trouwens niet over. In het artikel staat:
“Wie de app installeert, maakt zich dus niet strafbaar. Wie de flitsfunctie gebruikt, wel.”Mijn opmerking ging erover hoe de politie dat gaat kunnen aantonen of je de app gebruikt of niet.
De app is geïnstalleerd maar hoe gaat de politie bewijzen dat je ze hebt gebruikt op het moment dat ze je tegenhouden ?Greetz,
Plumber
Het is vrij simpel voor de Duitse Polizei : ze zullen zich eerst vooral richten op buitenlanders , voornamelijk Belgen en Nederlanders in het noordelijk halfrond.
Waarom ? Van nature uit is de gemiddelde doorsnee Duitser veel beter gedisciplineerd ze houden zich aan de snelheid waar het gevraagd wordt en ze houden tenminste afstand, zelfs bij hoge snelheid. En ze vliegen niet vlak voor je in op de linkerrijstrook :coolness:
Dat zie je op de snelweg zonder meer ! Nergens zo ontspannen en vlot rijden als in Duitsland. ik kom er zelf meerdere malen per maandTerwijl typische Belgen vooral denken , hoe kan ik met deze nieuwe regel me onderuit “lullen” tov de Polizei. Spijtig voor hen , het zal ” bitte zahlen “worden vrees ik 😀
Dus , hou je gewoon aan de snelheid , geen Waze of andere verklikkers nodig, zet ze uit en je hebt geen probleem
Je hebt voldoende km autosnelweg om zonder limiet te kunnen rijden , als er geen druk verkeer is
En hoe gaat de “polizei” in Duitsland dat dan controleren?
Je smartphone doorzoeken? En wat dan met de privacy? Mag dat zomaar, een smartphone doorzoeken?
En zelfs indien de app op je GSM staat wil dat toch nog niet zeggen dat je ze gebruikt?
Je kan toch moeilijk telkens Waze, flitzmeister en Coyote verwijderen van je GSM telkens je Duitsland binnenkomt?
En als een passagier wel die app mag hebben, wie zegt aan de politie dat dat jouw smartphone is? Kan toch van je vrouw zijn (die niet mee is)?Voor mij blijft dit alles toch maar vaag als buitenlander in Duitsland…. Voor de Duitsers is het een ander verhaal natuurlijk.
triest, ze blijven maar zoeken waar het niet te vinden is om het autorijden zo onaangenaam mogelijk te maken…:bounce: :think:
Ook de constructeurs volgen deze wetgeving reeds in Duitsland : in mijn daily driver van 2019 geeft standaard navigatie vaste flitspalen aan in Belgie , maar zodra ik Duitsland binnenrijdt niet meer.
[quote=”bccars” post=279628]Heb die flitsmeister 2x getest. Mooie app, enige probleem, nauwelijks gebruikers. Dus nutteloos momenteel. Kip en het ei natuurlijk.[/quote]
FM is heel populair in Nederland , niet in Belgie
Ik gebruik FM dan ook enkel bij onze Noorderburen ; zowel voor mobiele flitsers als trajectcontroledit komt straks overwaaien naar gans Europa:
De Duitse bondsraad heeft het gebruik van flitsfuncties van smartphone-apps wettelijk verboden. Eerder was dat al het geval voor specifieke verklikkertoestellen. Opmerkelijk: het verbod geldt alleen voor de chauffeur. Passagiers in de auto mogen de apps dus wel gebruiken, maar de chauffeur niet waarschuwen.
Als je binnenkort met de auto naar Duitsland rijdt en van plan bent om de navigatie-app Waze te gebruiken, let dan op. Het gebruik van de waarschuwingsfunctie voor flitsers in de app is vanaf nu officieel verboden. De Duitse bondsraad heeft de Straβenverkehrsordnung oftewel de wegcode daartoe laten aanpassen.
Het gebruik van verklikkertoestellen die vaste en mobiele flitslocaties aangeven was al langer verboden in Duitsland. Toch bleef er een grijze zone bestaan voor het gebruik van smartphone-apps die waarschuwen voor flitslocaties. In de wegcode was er immers sprake van een verbod op toestellen “die bedoeld zijn om verkeerscontrolemaatregelen aan te geven of te verstoren”. Volgens de letter van de wet vielen smartphone-apps of navigatietoestellen met flitswaarschuwingen daar niet onder, omdat die toestellen voornamelijk bedoeld zijn om te bellen en te navigeren.
Nu vermeldt de Duitse wegcode ook toestellen “die naast andere doeleinden ook gebruikt kunnen worden voor het aangeven of verstoren van verkeerscontrolemaatregelen”. In dat geval “mogen de specifieke toestelfuncties niet gebruikt worden”. Wie de app installeert, maakt zich dus niet strafbaar. Wie de flitsfunctie gebruikt, wel.
Opmerkelijk: de aanpassing in de wegcode heeft alleen betrekking op de chauffeur. Een passagier in de auto kan dergelijke apps dus perfect gebruiken. Hij mag alleen de chauffeur niet waarschuwen als die een flitslocatie nadert. Wie betrapt wordt, riskeert een boete van 75 euro. Alleen specifieke verklikkertoestellen kunnen door de Duitse politie in beslag worden genomen.
Heb die flitsmeister 2x getest. Mooie app, enige probleem, nauwelijks gebruikers. Dus nutteloos momenteel. Kip en het ei natuurlijk.
Ik heb Waze en flitsmeister op de phone en die past perfect in de bekerhouder. D’r hoeft geen beker in te zitten.
En door de usb in het handschoenvak is ‘m zo aangesloten op de stroom.Is Coyote eigenlijk betrouwbaarder dan bijv Waze?
In bovenstaand geval bijvoorbeeld, een lege snelweg op zondagnacht ga je niet veel voorrijders hebben…
En flits in vele gevallen tegenwoordig ook niet meer zichtbaar…
Vraag het maar omdat ik vind dat de pakkans de laatste tijd toch wel erg is toegenomen., op korte termijn toch al weer drie keer prijs gehad.
Dat is het ei van Columbus !
Ik ga op zoek naar een laag cylinder-voorwerp wat ik in de bekerhouder kan plaatsen.
Daarop dan de Coyote houder kleven, bedankt voor de tip !Ik gebruik de magneethouder van Coyote zelf, te gebruiken in de ventilatie opening; werkt zeer behoorlijk:
[url=https://www.coyotesystems.be/product/341/923/Support-aimante-grille-d-aeration.html]Klikkerdeklik
https://www.coyotesystems.be/product/341/923/Support-aimante-grille-d-aeration.html%5B/url%5DIk heb de magneethouder in het klepje (binnenzijde klepje) van de houder gekleefd .
Werkt perfect is wel een 991Ik zet mijn mini Coyote altijd in de linker bekerhouder en span hem aan, geen probleem
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.