- Dit onderwerp bevat 118 reacties, 31 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
21 oktober 2014 om 18:44
Hallo iedereen. Ik ben Erwin en ik heb geen Porsche. Daar wil ik zo vlug mogelijk verandering in brengen. Ik heb vroeger een korte tijd een 911 SC targa 3.0 van 1982 gehad en de 993 turbo en de 996 heb ik al test-gereden. De oude targa was een miskoop omdat werkelijk alles aan de wagen behalve de motor aan vernieuwing toe was (hoewel hij heel lekker reed, paste als een oude handschoen) en de 996 was boven budget. Ik koos toen voor een nieuwe Z4 omdat ik niet wild was van de Boxter.
Onlangs reed ik mijn 11 jaar oude Z4 3.0 echter in de prak. Het gebeurde weliswaar aan lage snelheid, toen ik de weg wou oprijden reed ik nog net tegen het achterwiel van een voorbijrijdende 4×4 die ik totaal niet had gezien omdat die juist door een geparkeerde bus aan het zicht onttrokken was toen ik keek… De herstelkosten gingen evenveel bedragen als de auto nog waard was, dus heb ik hem maar verkocht zoals hij was.
Zaterdag ga ik een Cayman bezichtigen van een jaar oud. Ik heb het een beetje gehad qua cabrio rijden en de Cayman bevalt mij als model. Correctie: ik ben er wild van! Met mijn eerdere rijervaringen met Porsche en de totaal lovende commentaren overal kan het rijden niet ontgoochelen.
De centen zijn echter ook belangrijk en als BTW-plichtige is voor mij de basis Cayman met PDK de aangewezen keuze omdat de CO2-emissie 180 g is en dus nog juist 70% aftrekbare autokosten oplevert. De andere versies (manueel of S met of zonder PDK) zijn maar 60%.
Daarover heb ik al een vraag waar ik nergens online antwoord op vindt: soms zie ik 180 g CO2 en soms 183 g CO2 vermeld staan. Dit is wel essentieel. Weet iemand hoe het zit?
183 g op de Duitse website:
http://www.porsche.com/germany/models/cayman/cayman/180 g op de Belgische:
http://www.porsche.com/belgium/nl/models/cayman/cayman/Bedankt!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.