Aspirant

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen. Ik ben Erwin en ik heb geen Porsche. Daar wil ik zo vlug mogelijk verandering in brengen. Ik heb vroeger een korte tijd een 911 SC targa 3.0 van 1982 gehad en de 993 turbo en de 996 heb ik al test-gereden. De oude targa was een miskoop omdat werkelijk alles aan de wagen behalve de motor aan vernieuwing toe was (hoewel hij heel lekker reed, paste als een oude handschoen) en de 996 was boven budget. Ik koos toen voor een nieuwe Z4 omdat ik niet wild was van de Boxter.

Onlangs reed ik mijn 11 jaar oude Z4 3.0 echter in de prak. Het gebeurde weliswaar aan lage snelheid, toen ik de weg wou oprijden reed ik nog net tegen het achterwiel van een voorbijrijdende 4×4 die ik totaal niet had gezien omdat die juist door een geparkeerde bus aan het zicht onttrokken was toen ik keek… De herstelkosten gingen evenveel bedragen als de auto nog waard was, dus heb ik hem maar verkocht zoals hij was.

Zaterdag ga ik een Cayman bezichtigen van een jaar oud. Ik heb het een beetje gehad qua cabrio rijden en de Cayman bevalt mij als model. Correctie: ik ben er wild van! Met mijn eerdere rijervaringen met Porsche en de totaal lovende commentaren overal kan het rijden niet ontgoochelen.

De centen zijn echter ook belangrijk en als BTW-plichtige is voor mij de basis Cayman met PDK de aangewezen keuze omdat de CO2-emissie 180 g is en dus nog juist 70% aftrekbare autokosten oplevert. De andere versies (manueel of S met of zonder PDK) zijn maar 60%.

Daarover heb ik al een vraag waar ik nergens online antwoord op vindt: soms zie ik 180 g CO2 en soms 183 g CO2 vermeld staan. Dit is wel essentieel. Weet iemand hoe het zit?

183 g op de Duitse website:
    http://www.porsche.com/germany/models/cayman/cayman/

180 g op de Belgische:
    http://www.porsche.com/belgium/nl/models/cayman/cayman/

Bedankt!

13 reacties aan het bekijken - 106 tot 118 (van in totaal 118)
    • welkom en succes met je verstandige aankoop 😀

0

[quote=”Igordiver” post=182461]welkom. Toevallig Snowdonia gedaan in Wales?[/quote]
        Yep! Met het toenmalige “Z4rum”, een welgezind UK gezelschap.

0

[quote=”KDC” post=182448]Welkom hier, en veel succes met de zoektocht 😉
          Hopelijk moet er niet rap-rap een vervanger van de Z4 komen, en kan je rustig de tijd nemen om een goeie beslissing te maken :popcorn:[/quote]

Ik heb vanavond toch gevloekt toen ik door een stortvlaag op mijn fiets huiswaarts reed. Maar 4 km, maar ik was toch goed nat! Bij goed weer neem ik altijd de fiets als het niet ver is, maar nu is het even van moeten. Auto’s genoeg in het gezin, maar die zijn dikwijls in gebruik ook, met 2 studenten en een werkende vrouw.

0

welkom. Toevallig Snowdonia gedaan in Wales?

0
            S2

De opmars van de Cayman 🙂

Goede keuze!!!

Ik denk dat die 180g CO2 zoiets is als vroeger de 211pk versie voor België. Maar toch goed opletten want als je 2dehands koopt, loop je de kans van een Duitse import te hebben en dan profiteert hij niet van de 180g.

0

Ook van mijnentwege een hartelijke welkom Aspirant.

Je gaat hier op het forum wel een aantal Cayman-enthousiastelingen (verdikkeme wat een moeilijk word en mijn spellingchecker doet het niet :what: ).

Jaja, dat forum zit hier vol hart en hersenchirurgen die al samenwerkend ervoor zorgen dat je terechtkomt in een situatie waarin er een perfect evenwicht gecreeerd wordt tussen enerzijds het hart en anderzijds het verstand.

Je gaat er helemaal “zen” van worden. :engeltje:

En dan geef je flink gas met je Cayman en is dat “zen zijn” weg en dan ben je gewoon heeeeeeel gelukkig met wat je voelt en hoort! :happy:

Veel geluk met de zoektocht!

0
                XXX

Welkom Erwin, en, zal het een ‘Yellow’ *porsche worden :sarcastisch

0

Welkom hier, en veel succes met de zoektocht 😉
                    Hopelijk moet er niet rap-rap een vervanger van de Z4 komen, en kan je rustig de tijd nemen om een goeie beslissing te maken :popcorn:

0

Welkom op het *porsche forum :drink: Cayman is :up: :up:

0

Okee, bedankt. Ik kijk in elk geval het gelijkvormigheidsattest na.

Hier is de Z4 in betere vorm, in 2003 te Wales:
                        M4110107.jpg

0

Welkom! :first:
                          ‘k Denk dat 180 vs 183 iets “op papier” is zodat je weldegelijk maar voor de 180 betaalt in België.

0

Bedankt. Met volle verstand koopt natuurlijk niemand ooit een Porsche. Een Dacia of een Toyota misschien, ja. Laten we zeggen dat er enige logica achter de madness moet schuilen! En ik heb wel degelijk mijn lesje geleerd met die oude targa.

0
                            Wim

Welkom Erwin, en niet te hard van stapel lopen hè. 😉

En koop met verstand, niet met het hart. 💡

0
                            13 reacties aan het bekijken - 106 tot 118 (van in totaal 118)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.