Auto uit Frankrijk

Home Forum Zeverhoekje Auto uit Frankrijk

• Maker
    Discussie
  • ‘t Is wel gene Porsche maar een leuk Frans autootje. Ik heb iets op’t oog in Frankrijk +/- 30 jaar oud.

Na lang zoeken op het net vind ik geen deftige uitleg, dus bij deze, wie weet welke documenten ik moet hebben om de wagen in België op de baan te krijgen? :driver:

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
    • Daar smelt mijn hart nu ook van ,van de wagen he . 😉
      In zo’n lekker fris kleurtje ontspannend cruisen aan de kust ,even halt houden op een terrasje met een lekker glas Rose ! :up:
      La vie est belle . 😉

[quote=”Funny” post=141760]@Bladerunner een Mehari misschien ? :lekker:[/quote]

Yep, mijn vrouw is er gek van. 🙄

Citroen-Mehari.jpg

En ik ook wel een beetje :lekker:

ja sè, dat komt er van als ge daar zoveel op reis gaat hé :mrgreen:
          en euh … denk je dan dat er zoveel verschil is met het invoeren/inschrijven van jouw duitse oldtimer?
          volgens mij gewoon nen truuk om ons nieuwsgierig te maken … en dat is gelukt.

@Bladerunner een Mehari misschien ? :lekker:

Als je hem als oldtimer laat inschrijven heb je geen gelijkvormigheidsattest of gelijkvormigheidskeuring nodig.

Dan kan je gewoon met de carte gris naar de douane voor vignet 705 en daarmee naar de oldtimerkeuring.

Carte gris (inschrijvingsbewijs) en eventueel een gelijkvormigheidsattest als dat er nog bij is, want dat hebben ze in FR niet nodig.
                  Douane den boel aanmelden en overschrijven en daarna naar keuring met die documenten. Daar laat je gelijkvormigheidskeuring doen en dan komt dat wel snor.

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.