automaat

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening automaat

• Maker
    Discussie

• Mathijs Peters
    Deelnemer

Hallo,

Ik ga zaterdag een mooie 993 bekijken die te koop staat. Hij voldoet aan al mijn wensen, maar heeft een automatische versnellingsbak. Ik heb nu twee vragen:

1. Uiteraard weet ik dat het met een automaat anders rijdt dan met een manuele schakeling, maar hebben jullie positieve rijervaring met een automaat? Of is alle “fun” dan verdwenen?

2. Heeft een automaat een significant effect op de wederverkoopwaarde?

Eigenlijk is mijn vraag dus: doen of niet doen?

Dank!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
      • [quote=”RODONDO” post=163283]Met PDK ook gunstigere BIV ![/quote]

Leg uit ! (uitstoot ?)

PDK is maar vanaf de 997 zeker ?

Koen

Met PDK ook gunstigere BIV !

@bccars +1 pdk is :up: :up:

[quote=”filmfreak” post=163223]officiële brochure van de 911 turbo (996 ! ) binnenkreeg : hoger verbruik bij een automaat en acceleratiecijfers die “trager” zijn dan die van de handbak. LET WEL : voor een 911 Turbo (996), misschien is het een ander verhaal met de nieuwere PDK- koppeling.[/quote]

Dat is niet misschien, maar heel zeker een ander verhaal. Een PDK is niet enkel sneller, maar geeft ook minder verbruik !

[quote=”Pitchie” post=163251]Daily driver= automaat – no compromises!

Porsche=fun=manueel[/quote]

Is echt ook wel mijn idee nu !

Koen

Heb sinds vorige week nieuwe DD, en voor de eerste keer met automaat. (steptronic)
                  Het was even wennen, maar het bevalt me wel. Keuze voor automaat heb ik wel gedaan in functie van mijn linker voet met een blijvend letsel.

Daily driver= automaat – no compromises!

Porsche=fun=manueel

Leuke discussie, wordt voor mij ooit een moeilijke beslissing… Men vertelde mij dat je nooit zelf zo snel kunt schakelen als een automatische bak. Zelf vind ik dat er veel minder fun te beleven valt als je niet zelf kunt schakelen. Ik herinnerde mij nog van vroeger -veel vroeger – dar een automaat 1. Trager is in het acceleren en 2. Meer verbruikt dan een handbak. Dit werd bevestigd toen ik vorige week de officiële brochure van de 911 turbo (996 ! ) binnenkreeg : hoger verbruik bij een automaat en acceleratiecijfers die “trager” zijn dan die van de handbak. LET WEL : voor een 911 Turbo (996), misschien is het een ander verhaal met de nieuwere PDK- koppeling. Ik heb ook gemerkt dat de filmpjes op het net waarin men deze auto’s test men ook schakelt. Men toont er zelfs telkens hun voetjes bij 😀 . De kans is dan ook heel groot dat het voor mij een handbak wordt…

[quote=”Funny” post=147103]Niets leuker dan handgeschakeld in mijn ex Gt3 .[/quote]

PDK in de 991 GT3 ! 😉

Pdk is toch snel hoor ! 😉
                          Niets leuker dan handgeschakeld in mijn ex Gt3 .

ssst Mush, we zijn oud 😈

Jullie worden allemaal oud! :music: ruzie :happy:

Gisteren met 996 Tipronic gereden en :applaus: :up:
                                Volgende P wordt zeker “auto”.

ik heb vroeger een 964 handschakel gehad.
                                  Deze had een heel zware koppeling.
                                  Na een dag met veel files op de autobaan had ik s”avonds een lamme linkerpoot.
                                  Op de wat modernere Porsches is deze veel beter.
                                  Ik heb nu een 997 tiptronic en zeer tevreden.
                                  Hoef alleen maar gas te geven en sturen en kan heerlijk van het geluid en de kracht te genieten.
                                  Dat blijft in beide uitvoeringen gelijk.
                                  Kan me overigens heel goed voorstellen dat iemand liever een manuele heeft.
                                  Kan de bak ook in “manuele” stand zetten en dan bepaal ikzelf wanneer er geschakeld moet worden.
                                  Bij de stand “automaat” bepaalt de P inderdaad zelf wanneer te schakelen en dat is soms lastig.
                                  Sukses met de keuze.

[quote=”bccars” post=146849][quote=”carbonman” post=146840]PDK met peddels :respect2:
                                    Absoluut geen spijt van, tak, tak, vroooom[/quote]

+1 … Maar helemaal niet te vergelijken met traditionele automaat qua beleving imo[/quote]

Ah neen: PDK = gerobotiseerde “gewone” versnellingsbak met 2 plaatkoppelingen.
                                    AUTOMAAT = met koppelomvormer.
                                    Rijdt en schakelt effectief anders.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.