Autos voor verzamelaars dalen weer in prijs

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Autos voor verzamelaars dalen weer in prijs

  • Maker
    Discussie
  • De rage blijkt voorbij te zijn… binnenkort weer mogelijkheden voor de liefhebber ipv voor de belegger?
    Klassiekers worden niet langer gekocht als belegging, maar om mee te rijden….

    http://www.vroom.be/nl/autoadvies/autos-verzamelaars-prijzen-zakken-opnieuw

    Ook Porsche is slachtoffer… 964 daalt en de iconische 911 uit de jaren 50-60 blijft niet gespaard van de daling….
    Tijd om koopjes te doen? (of is dit nog altijd relatief?)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
      • 123

          nog meer foto’s oa van de 911 toen ie een stuk nieuwer was.

            

          123

            Die 911 was vroeger van een kennis van mij, Grady Clay, die in de US een porsche shop had in Aspen. Hij had PORSCHE letter in een etalage, gekocht van dealer failliet. (hoe dat mogelijk is)
            Toen Porsche advocaten hem kwamen bedreigen over PORSCHE zei ie… maar die letters staan gewoo n te koop in mijn etalage.. voor 9000 dollar kun je ze gewoon kopen (was in de seventies).
            Advocaten dropen af.

            Grady deed onderhoud aan fuhrman motoren, schijnt dat 60% van alle furhman motoren in de US langs zijn shop is gepasseerd.. Hij had een 904, een RS60.. diverse 911’s.. en was Porsche Royalty in de US.. Vriendelijkste mens super behulpzaam en autoritaire kennis op vlak van MFI waar ie me veel van geleerd heeft.

            Die 911 was zijn persoonlijke 911, en is na zijn dood aan Guy verkocht, die hem vervolgens volledig heeft gerestaureerd.
            Ik lees nu dat hij die 914 gekocht heeft.. stond al lang te koop, voor silly money..
            op zich goed dat hij dan bij de 911 van Grady terecht komt

              

            Grady was een geweldig mens die veel deed voor kids met problemen, wat me ook deels inspireerde en nu help ik bij  in de jeugdzorg als vrijwilliger.
            Hij was 917 mechanieker in de US.. imsa ik denk bij Donahue.. 

              eri

                  [quote=”Yellow Submarine” post=274959]Oplettende lezers van PFB weten dat ik er een elektrische velo mee bedoel… het enige echte Ecologische Vehikel. Want een stel batterijen op 4 wielen van 2,5 ton om enkel 85 kilo mens (iets meer in uw geval schat ik) te verplaatsen is redelijk van de pot gerukt als concept, vind je niet? :twisted:[/quote]

                  Kan ik alleen maar beamen. Gebruik ook de fiets en het openbaar vervoer voor mijn werkverplaatsingen. Probeer mijn kilometers achter het stuur te beperken en tevens plezierig te houden.

                  Moet Vandamme gelijk geven. Was ook aan het denken om een 944S2 als ‘eerste’ auto te nemen, dus voor de wekelijkse boodschappen en verplaatsingen in de vrije tijd. Finaal toch voor een Toyota GT86 gekozen. Heeft niet alleen met gebruiksgemak te maken (net genoeg moderne snufjes) maar inderdaad ook met onderhoudskosten. De laatste jaren vallen die bij mijn 968 CS reuze mee, maar enkele jaren terug had ik toch achtereenvolgend enkele lekkages gehad, motor, versnellingsbak en stuurhuis. Zoiets gaat inderdaad voorvallen bij een wagen van circa 25 jaar oud en loopt snel in de papieren aan werkuren.

                    Ah, bent u dat heerschap met hout in een Porsche? :applaus:

                    Nooit verkopen, dat ding!

                      Dat kunstwerk in hout in het interieur van de 964 werkt als een magneet op schoon vrouwen…en stoot tegelijkertijd lelijke mannen op electrische fietsen af. Doelstelling bereikt, de bonus is binnen.

                      Terug op topic … ik weet zeker dat verzamelaars van mooie, exclusieve en unieke objecten de waarde van die 964 niet zullen onderschatten, integendeel, maar voorlopig ga ik de markt er nog niet mee verkennen.

                        Dat 1ste bestaat alleen in uw dromen en het 2de ook nog niet, tenzij u een interieuraankleding met boom (dood of levend) bedoelt?

                        Oplettende lezers van PFB weten dat ik er een elektrische velo mee bedoel… het enige echte Ecologische Vehikel. Want een stel batterijen op 4 wielen van 2,5 ton om enkel 85 kilo mens (iets meer in uw geval schat ik) te verplaatsen is redelijk van de pot gerukt als concept, vind je niet? 😈

                          Wat wil dat zeggen : “Volgende maand wordt mijn EV geleverd”???

                          EV : eerste verpleegster?
                          EV : Ecologische Volkswagen?
                          EV: …

                            [quote=”vandamme” post=274940]Je kan ook gewoon 17 inchers op een cayman leggen natuurlijk , kost een stuk minder.

                            Maar je antwoord niet op de vraag.
                            Dat je je 968 dagelijks kan gebruiken stel ik niet in vraag.

                            De vraag is of je ook naar eer en geweten een 968 zou nemen als dat je enige auto zou zijn
                            en je hem dus ook zonder backup van 2e wagen, elke dag voor dergerlijke commute zou kiezen.

                            Puur, enige auto, dag in dag uit, om je boterham mee te verdienen… Niks emotie… niks reserve. gewoon dedicated daily enige auto.
                            16k
                            Geen alternatieven.. welke auto kies je dan.[/quote]

                            Echt geen probleem voor mij om de 968 als daily te gebruiken, ik droeg maar argumenten aan om dat te doen. We hebben er op 15 maand ook al 15000 km mee gedaan, geen enkele panne of twijfel gehad. Mijn garagist heeft zo een klant 968 rijden met 380.000 km, motor nooit gereviseerd en rijdt nog steeds.

                            Volgende maand wordt mijn EV geleverd, ik moet nog ondervinden hoe dat loopt met mijn werk, maar… Volgend jaar wijzigt de fiscaliteit van mijn Cayman. 70% aftrok wordt dan 50%. Terwijl de pedelec 120% is. Tel uit je winst. Dus gevolg is dat de 968 wel eens mijn enige 4-wieler zou kunnen worden.

                            Die 1100€ bandenkost vermeld ik maar als argument dat nieuwere ook wel wat kosten als je ze tip top wil houden. Nu nog aan 70% aftrok, dus no worries. Minimum is uiteraard 18″ op een 981, niet 17″

                            Het hangt er maar vanaf wat voor oldie je hebt natuurlijk. Een 964 RS zullen er niet veel als daily gebruiken… Maar een 968 is toch geen bezwaar, door de relatieve waarde van de wagen (10% van een 964 RS) en zijn solide betrouwbaarheid, gebruiksgemak (2+2 en achterklep, smalle auto in het verkeer), perfect werkende airco en verwarming en rij+schakelcomfort.

                              Prijsdaling … ik zie het nu zo nog niet..

                              De SC’tjs bijvoorbeeld blijven volgens mij nog stijgen in prijs. de 964 blijft hangen op een hoog nivo, de 993 volg ik niet zo, de 996 blijft zijn waarde behouden en ondersteunt de 997 die dan ook niet zakken.

                              Ik schrik wel van de waardedalingen van de 991, maar niet voor de targa’s. Die 991 met hun hoge aantallen moeten op termijn wel de prijs van de 997 en de 996 onder druk gaan zetten.

                              Ne liefhebber gaat er niet echt van wakker liggen denk ik. Als de prijs zakt hebben we een reden om er eentje bij te kopen… als de prijs stijgt hebben we een excuus om bij te kopen 🙂 Alleen als prijzen constant blijven zijn we gekl**t, hebben we niks om thuis iets uit te leggen… 🙂

                              123

                                Je kan ook gewoon 17 inchers op een cayman leggen natuurlijk , kost een stuk minder.

                                Maar je antwoord niet op de vraag.
                                Dat je je 968 dagelijks kan gebruiken stel ik niet in vraag.

                                De vraag is of je ook naar eer en geweten een 968 zou nemen als dat je enige auto zou zijn
                                en je hem dus ook zonder backup van 2e wagen, elke dag voor dergerlijke commute zou kiezen.

                                Puur, enige auto, dag in dag uit, om je boterham mee te verdienen… Niks emotie… niks reserve. gewoon dedicated daily enige auto.
                                16k
                                Geen alternatieven.. welke auto kies je dan.

                                  Geen rationele uiteenzettingen wat dat betreft, alles is hier pure P- emotie.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.