Autos voor verzamelaars dalen weer in prijs

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Autos voor verzamelaars dalen weer in prijs

• Maker
    Discussie

• bollocks
    Deelnemer

De rage blijkt voorbij te zijn… binnenkort weer mogelijkheden voor de liefhebber ipv voor de belegger?
      Klassiekers worden niet langer gekocht als belegging, maar om mee te rijden….

http://www.vroom.be/nl/autoadvies/autos-verzamelaars-prijzen-zakken-opnieuw

Ook Porsche is slachtoffer… 964 daalt en de iconische 911 uit de jaren 50-60 blijft niet gespaard van de daling….
      Tijd om koopjes te doen? (of is dit nog altijd relatief?)

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 59)
      • Ik zie anders geen enkel bezwaar om mijn 968 dagelijks te gebruiken, daarom staan er ook geen oldtimer-platen op. Als ik het 100% vertrouw om ermee naar Dresden te rijden, waarom niet? Trouwens heeft mijn zoon er dik 3 maand elke dag in deze winter mee naar zijn werk gereden, 65 km dagelijks. De verwarming werkt perfect na minder dan 2 km, in mijn Cayman is dat 4 km.

En is het niet beter om er nu 100% van te genieten in plaats van er in 2025 of 2030 noodgedwongen een museumstuk van te maken omdat je er haast nergens meer mee mag rijden.

En qua onderhoud scheelt dat ook niet veel denk ik. Die 16″ bandjes kosten peanuts, terwijl ik net prijs heb gekregen voor 4 nieuwe 20″ Michelin op mijn Cayman: 1100€! Ja, hij verbruikt wat olie: elke 2500 km een litertje, maar soit.

[hide]Ik las nergens iets dat het een wagen voor dagelijks gebruik betrof

Enkel dat het plezanter was om met een oude transaxle rond te bollen, dan met ne nieve[/hide]

123

goh , ik rij ook soms met de Cayman naar ‘t werk, ondanks firma 120D
            Das idd leuker.

Maar weest nu eerlijk, gebruik je hem dag dagelijks voor een 80 of 160km?
            zou je hem dagdagelijks voor een 80 of 160km kiezen?
            als je maar 1 auto kon hebben?

nee toch…
            Ik ken toch niemand die die keuze zou maken als hij maar 1 auto kon hebben en er echt op moest kunnen rekenen… Het blijft een auto van 30 jaar oud…

fun is 1 iets
            maar voor dat budget vergelijken tegen nieuwe auto’s is gewoon appelen met peren.

[hide]Vandaag en gisteren met de 968 CS naar mijn werk gereden
              Inderdaad veel meer rijplezier dan een dagdagelijkse wagen van eenzelfde budget bijvoorbeeld de Golf 7 GTI

Qua betrouwbaarheid is de 968 bullet proof
              Onderhoudskosten misschien wat meer, doch veel minder afschrijving
              Verbruik zal geen 2 liter verschillen
              [/hide]

Stad? Groen wil héél Vlaanderen LEZ maken. In Latijns België hebben ze daar zelfs geen groene partij voor nodig.

Ik vrees dat de opkomende LEZ zones de prijsevolutie van old timers niet ten goede zal komen.
                  Je zult maar in een stad wonen waar je uw auto niet thuis kunt stallen …

123

tja, voor 16 K heb je ook just niks van auto nieuw..

Citroein aircross of een Ford Fiesta

Maar je krijgt wel garantie en de komende 5 jaar zijn je onderhouds kosten per km aanzienlijk lager en lager verbruik…

appelen met peren , in dit geval een fun auto
                    en ofwel 2e auto ofwel niet nodig voor dag dagelijkse commute…

Moest je elke dag naar je werk moeten, en je betrouwbaarheid nodig hebben van dat ding
                    en je onderhoudsbudget beperkt is.. zou de S2 het gewoon niet halen in de kosten baten analyze…

De vergelijking moet je dan eerder doen tegen wat er nog op de 2e hands fun markt is voor 16K
                    En daar zitten toch een hoop alternatieven bij.. oa de Boxster maar ook van andere merken..

ik weet alleen dak mijne 944 s2 voor 16k heb gekocht en veeeeeel meer plezier heb van dien auto dan een nieuwe auto van dezelfde prijs :driver: 😀

Wie koopt heeft altijd gelijk, wie verkoopt is het meestal voorgoed kwijt !!!

Voor 944 merk ik nog altijd stijging op.

2 jaar geleden kocht je een goede gedocumenteerde s2 voor 15€k

Vorig jaar 17-18€k en ondertussen vind ik in duitsland geen enkele goede meer onder de vraagprijs van 20€k. Maar het feit dat je ze ziet te koop staan zegt natuurlijk genoeg.

Ive

De vraagprijzen blijven zo wat stabiel, maar het valt mij wel op dat veel wagens langere tijd te koop blijven staan. Ik volg al bijna een jaartje het aanbod van 911,s van 1980 tot 1993 en toch al paar keer gezien dat er eentje na een paar maanden plots 5000€ zakt in vraagprijs en dan binnen de 2 weken van de verkoopsite verdwijnt .

Het lijkt erop dat de prijzen voor een 993 al een tijdje gelijk blijven. Goedkoop worden ze echter niet. Ik vind het zeer stil rond deze makt. Ben benieuwd wanneer er terug beweging zal inkomen.

Vraagprijzen zijn NOOIT theoretisch, de discussie daaromtrent wel …

Het is maar waard wat de gek ervoor geeft…

Ik hou me dan vooral bezig met 944 en merk op dat de theoretische vraagprijzen alleen maar blijven stijgen.

[quote=”CARMANIACS” post=270746]Ook heel veel moto’s met eigenaars die ik ‘s avonds in de donker niet wil tegen komen. [/quote]

Dat wereldje ken ik een beetje. Bij die mannen is een heilig moto “Give respect, get respect!” en dan kan je op die mannen rekenen als het nodig moest zijn! Ik voel me meer op mijn gemak tussen die mannen ‘die je in het donker niet wil tegenkomen’, dan in sommige (al dan niet) Brusselse of Antwerpse gemeentes of wijken tijdens de dag!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 59)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.