Awel hé…

• Maker
    Discussie
  • ‘k Heb mij ne Porsche gekocht :mrgreen:

‘t Is een lijdensweg geweest van meer dan 6 maand vol twijfels, rekenen, VAA bekijken, beseffen hoe hard ik de 996 4S ga missen, opzien tegen de lange wachttijd, etc… maar ‘t is er nu toch van gekomen.

Keuzes maken is moeilijk voor mij: wachten op de 4S? Automaat of handgeschakeld, ne witten, of toch maar ne zwarten, enz… enz…
    Ik ben meer ne mens om een occazie te kopen: kijk, daar staat hij, en dat is de prijs. Te nemen of te laten. Lekker makkelijk.

Wachttijd was 5 maand, en dan wachtte ik liever tot de 4S uit was. Brede heupen zijn altijd goed, alhoewel de Carrera2 ook al breed genoeg is (even breed dan m’n huidige 4S), maar eigenlijk wou ik liever een RWD.
    Toen kreeg ik ineens toegang tot een reeds bestelde waar ik de opties nog kon aanpassen en toen ging het ineens hard. Levering was voorzien voor begin Juni. De lijdensweg kon beginnen: P-configurator staat hier ver in m’n beeldscherm ingebrand, opties vergelijken, en vooral kleuren…
    En ik kwam er niet uit 😥
    Ik wou donkerbruin, vraag me niet waarom maar dat zat zo in mijn hoofd. Kleur stond echter niet op de lijst bij Porsche. Wit dan maar? Of toch maar zwart? Of anders eens een zilvere? Maar geen van allen voelde correct aan. Ik heb denk ik elke foto die tot nu toe van de 991 gemaakt is gezien op het internet, en hoe meer ik scrollde, hoe minder ik ‘t wist. Uiteindelijk was ik zo zotgedraaid dat ik mijn slot cancelde, dat was maandag laatstleden.
    Dinsdag en woensdag gingen voorbij en ik was weer op mijn gemak, maar dan kom je toch weer foto’s tegen zoals deze

IMG_9258.jpg

en ja ” ‘t is toch mooi, en wat een kleurtjes en lichtjes etc..”, allez, donderdag nog maar eens ingelogd op de P-configurator en…
    The f*ck??
    Waar is dat lelijk bordeaux naartoe? En wat is dat hier? Mahogany?
    Mahogany…
    Is dat niet bruin? Redelijk donkerbruin??
    Effe googelen en ja hoor…

:applaus:
    Net wat ik zocht!
    Direct gemaild naar “mijn mannetje” of die kleur al verkrijgbaar was en hoe lang de wachttijd dan zou zijn, een uurtje zitten zweten tot het bevrijdende antwoord kwam: kan aangepast worden, wel een paar weken extra levertijd maar het is dan ook direct modeljaar 2013 :mrgreen:

Dan de laatste horde nog te nemen: PDK of niet.
    Uiteindelijk toch maar besloten om de extra VAA op te hoesten elke maand en te nemen waar ik me ‘t best bij voel: een handbak, een kom tandwieltjes om in te roeren :driver:
    En voila, levering met een beetje geluk eind juni, misschien ietsje later.
    Verder nog wat goodies opgezet zodat hij echt naar mijn wensen staat. Dit is de eerste echte heuse Porsche die ik nieuw bestel, nooit gedacht dat ik het zou gedurfd hebben, maar toch hé.

Gisteren kwam ik dan buiten, zag de net gepoetste 996 4S staan met zijn brede poep en zijn ferme velgen en ik had al direct spijt van mijn aankoop 😳
    Maar ja, hopelijk koopt hem iemand hier op ‘t forum, of als de koper niet op ‘t forum zit zal ik hem toch een set lanyards geven denk ik 😉
    Dus bij deze: Zwarte 996 4S te koop: http://nl.kapaza.be/vi/59182709.htm

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 141)
    • pff koop dan een GT-R :mrgreen:

Slate Grey is *het* kleur voor de pré-impacts! 😉

Wijze woorden alweer van Rocco.
        Echter is daar mijn zoektocht begonnen: bij de stockwagens van de dealers (want mijn geduld is legendarisch ;)), dealers hebben echter niets (of zo goed als) binnen.
        Als er dan eens een gewone tussen staat (dus geen S) is hij uitgerust met “goeie huisvader opties” als daar zijn: achterruitwisser, meedraaiende koplampen en inklappende spiegels. Opties waar ik uitslag van krijg. Zo een vervelende jeuk en blazen op mijn armen vol etter 😉

PB

Speciaal even terug de openingsscene bekeken van Le Mans op men iphone,
          maar dan zonder mijn privacy filter erop, en het is idd geen bruine. :happy:

Mea Culpa.

Bart ik zou gewoon een paar dealers platlopen en een paar wagens concreet gaan bekijken, soms krijg je dan een ander idee van wat je wil en dan zie je meteen hoe ze met een klant omgaan … voor mijn scirocco heb ik ook weken met de car configurator zitten spelen maar kwam er niet uit wat ik nu wou en daarboven nog maanden te wachten pfff, ben dan gewoon gaan kijken wat er op stock was bij een aantal dealers, en ja bij die ene had ik een heel goed gevoel met stevige korting en extra opties en een verkoper die echt een wagen wou verkopen zonder je buiten te kijken, en je wagen zo meenemen niks wachten dat is ook lekker weet je meteen of hij je echt aanstaat of niet, ik wou een witte of een zwarte ben dan voor de zilveren gegaan :mrgreen:

[quote=”Mushroom” post=98554]Ik kon ook “mijn” config opnieuw bestellen en volgens Porsche zou die dan midden augustus geleverd worden. Als ik dan zie (zoals Funny zegt, of was’t Sunny, of Funky, ik weet het niet meer :mrgreen: ) dat ze in Augustus pas uit verlof komen en dan pas beginnen Mahonie spuiten heb ik daar mijn twijfels over.
              In eerste instantie dacht ik “Nope”, da’s veel te laat, nu heb ik iets van “Stel dat hij effectief midden Augustus kan geleverd worden dan kan je nog een paar mooie maanden hebben”, maar ja, wie gaat me die leveringsdatum garanderen? [/quote]

De Maja’s beweren wel dat eind 2012 het einde van de wereld eraan komt, maar als je dat -zoals de meesten- niet gelooft, zal je ook na augustus nog lang veel plezier aan zo’n wagen beleven. Ik zou die config gewoon laten doorgaan en bestellen wat je echt wil. Wat zijn 2 of 3 maanden nu … Het wachten op een nieuwe auto is dikwijls nog het leukst :mrgreen:

Hmm.. Le Mans is toch een Slate Grey 911?
                Of rijdt er daar nog ergens een bruine rond ook? ‘k Heb de DVD btw :first:

@bladerunner
                : In theorie kan je hem nog niet gezien hebben want afaik bestaat het kleur nog niet momenteel op de 911. Dus ofwel heb je een Boxster of Panamera in Mahonie gezien, ofwel was het dat Anthracite Brown die je gezien hebt welk veel bleker is.
                Ofwel ja, was’t eentje die ze geprepped hadden voor de Porsche Scene Live Meeting natuurlijk, ik was er niet bij dus ik kan het niet zeggen 😉

Er is geen plan 🙁
                Ik besefte tot een paar dagen geleden zelfs niet dat ik er eentje besteld had. Het drong niet tot me door. Daarom dat ik -toen ik het nieuws hoorde- zoiets had van “Gohja, we zien wel”.
                Nu echter begin ik het wel te beseffen 🙁

Koen had me nog verschillende andere configs doorgestuurd maar niets dat me kon bekoren. Mahonie zat er om voor de hand liggende redenen niet tussen, maar een zwarte, zilveren of witte zouden eigenlijk ook ok geweest zijn. Maar die hadden dan opties waar ik eigenlijk niets mee was of die om VAA redenen te zot waren.

Ik kon ook “mijn” config opnieuw bestellen en volgens Porsche zou die dan midden augustus geleverd worden. Als ik dan zie (zoals Funny zegt, of was’t Sunny, of Funky, ik weet het niet meer :mrgreen: ) dat ze in Augustus pas uit verlof komen en dan pas beginnen Mahonie spuiten heb ik daar mijn twijfels over.
                In eerste instantie dacht ik “Nope”, da’s veel te laat, nu heb ik iets van “Stel dat hij effectief midden Augustus kan geleverd worden dan kan je nog een paar mooie maanden hebben”, maar ja, wie gaat me die leveringsdatum garanderen?

Voor alle duidelijkheid: mijn config is geannuleerd dus momenteel zit er niets in de pipeline behalve de pulley voor de smurf die toegekomen is en met een beetje chance maandag vervangen wordt.

Was al eens beginnen surfen voor een 997 in Macadamia, maar ja, eens je in je hoofd al een 991 zitten had… en een 997 is redelijk duur aan VAA wegens zijn hoge uitstoot. Macadamia is weinig verkocht geweest en de exemplaren die te koop staan kosten (bij wijze van spreken) maar ietsje minder dan een nieuwe 991.

Dus ja, op de 4S wachten zeker en op een echte Mahonie bruine 991 en dan beslissen? Alhoewel ik eigenlijk liever gewoon een RWD zou gehad hebben.
                Heeft de 991 4S een bredere poep dan de RWD of niet? Gaat ‘t zo hard opvallen als bij de 996 4S, of ga je bijna het verschil niet zien zoals bij de 997 4S?
                ‘k Had gewoon liever “mijn” porschke gekregen maar se, ze zijn niet onfeilbaar in Deutschland blijkbaar 😉

Alles eens goed gelezen ,heb ooit eens 10 maanden moeten wachten op een wagen is om zot te komen .
                  Maar je hebt toch nog je Porsche ?of is hij al verkocht ? Er is toch een mogelijkheid tot het verbreken van de overeenkomst als de levering 25 procent later is .
                  Is niet altijd een oplossing maar bij Porsche moeten ze toch hun belofte kunnen nakomen ?
                  Laat ons hopen dat je hem sneller hebt dan nu voorzien .

Mush kennende heeft hij vast al een plan B of C of D waar wij nog niets van af weten :mrgreen:

Da’s dikke pech 🙁 🙁 , wil dit zeggen dat je de wagen geannuleerd hebt? Ik heb in Best (Eindhoven) tijdens de Porsche scene Live meeting jouw droomwagen mogen bewonderen. Porsche Centrum Eindhoven stond er en zij hadden een bruine cabrio staan. Man, man, hoe mooi. :lekker: :lekker:

En wat wordt de zoektocht nu?

Oei, das minder goe nieuws Bart 🙁 🙁 🙁

PB

Download u ne keer “Le Mans” uit het prachtige jaar ’71,
                          dan heb je een idee hoe een bruine 911 eruit ziet. :lekker:

das nu spijtig,keek er al naar uit om hem in het bruin te zien 😥

Ben zelf op zoek naar een Porsche ,kan me voorstellen als je er een bestelt en dat ze dan zeggen dat de wagen enkele tijd later wordt geleverd dat het wel een ontgoocheling is .

Dat is minder leuk nieuws Mush, maar ja misschien wachten op de 4S…

Das minder 🙁

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.