Awel hé…

• Maker
    Discussie
  • ‘k Heb mij ne Porsche gekocht :mrgreen:

‘t Is een lijdensweg geweest van meer dan 6 maand vol twijfels, rekenen, VAA bekijken, beseffen hoe hard ik de 996 4S ga missen, opzien tegen de lange wachttijd, etc… maar ‘t is er nu toch van gekomen.

Keuzes maken is moeilijk voor mij: wachten op de 4S? Automaat of handgeschakeld, ne witten, of toch maar ne zwarten, enz… enz…
    Ik ben meer ne mens om een occazie te kopen: kijk, daar staat hij, en dat is de prijs. Te nemen of te laten. Lekker makkelijk.

Wachttijd was 5 maand, en dan wachtte ik liever tot de 4S uit was. Brede heupen zijn altijd goed, alhoewel de Carrera2 ook al breed genoeg is (even breed dan m’n huidige 4S), maar eigenlijk wou ik liever een RWD.
    Toen kreeg ik ineens toegang tot een reeds bestelde waar ik de opties nog kon aanpassen en toen ging het ineens hard. Levering was voorzien voor begin Juni. De lijdensweg kon beginnen: P-configurator staat hier ver in m’n beeldscherm ingebrand, opties vergelijken, en vooral kleuren…
    En ik kwam er niet uit 😥
    Ik wou donkerbruin, vraag me niet waarom maar dat zat zo in mijn hoofd. Kleur stond echter niet op de lijst bij Porsche. Wit dan maar? Of toch maar zwart? Of anders eens een zilvere? Maar geen van allen voelde correct aan. Ik heb denk ik elke foto die tot nu toe van de 991 gemaakt is gezien op het internet, en hoe meer ik scrollde, hoe minder ik ‘t wist. Uiteindelijk was ik zo zotgedraaid dat ik mijn slot cancelde, dat was maandag laatstleden.
    Dinsdag en woensdag gingen voorbij en ik was weer op mijn gemak, maar dan kom je toch weer foto’s tegen zoals deze

IMG_9258.jpg

en ja ” ‘t is toch mooi, en wat een kleurtjes en lichtjes etc..”, allez, donderdag nog maar eens ingelogd op de P-configurator en…
    The f*ck??
    Waar is dat lelijk bordeaux naartoe? En wat is dat hier? Mahogany?
    Mahogany…
    Is dat niet bruin? Redelijk donkerbruin??
    Effe googelen en ja hoor…

:applaus:
    Net wat ik zocht!
    Direct gemaild naar “mijn mannetje” of die kleur al verkrijgbaar was en hoe lang de wachttijd dan zou zijn, een uurtje zitten zweten tot het bevrijdende antwoord kwam: kan aangepast worden, wel een paar weken extra levertijd maar het is dan ook direct modeljaar 2013 :mrgreen:

Dan de laatste horde nog te nemen: PDK of niet.
    Uiteindelijk toch maar besloten om de extra VAA op te hoesten elke maand en te nemen waar ik me ‘t best bij voel: een handbak, een kom tandwieltjes om in te roeren :driver:
    En voila, levering met een beetje geluk eind juni, misschien ietsje later.
    Verder nog wat goodies opgezet zodat hij echt naar mijn wensen staat. Dit is de eerste echte heuse Porsche die ik nieuw bestel, nooit gedacht dat ik het zou gedurfd hebben, maar toch hé.

Gisteren kwam ik dan buiten, zag de net gepoetste 996 4S staan met zijn brede poep en zijn ferme velgen en ik had al direct spijt van mijn aankoop 😳
    Maar ja, hopelijk koopt hem iemand hier op ‘t forum, of als de koper niet op ‘t forum zit zal ik hem toch een set lanyards geven denk ik 😉
    Dus bij deze: Zwarte 996 4S te koop: http://nl.kapaza.be/vi/59182709.htm

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 141)
    • Wordt ie dan spraakzamer, die ene Bart 😆
      Vind die ducktail gewoon niet mooi op een moderne auto…en ja, weet het verschil tussen tail en bek 😉 We zullen het zien op dé bruine 991.

En die eendenbek……..is een vrouw niet altijd even blij mee. Duidelijk een mannenforum ❗

😉 😉 😉 :lekker:
        Is een optie die zou passen op de Mush zijn nieuw karretje zo’n eendebek 😉

Een duck tail…
          Is eerder een eendestaart… 🙂
          Maar je hebt gelijk lijkt op een eende snavel 🙂

Sieg het heeft wel iets zo’n eendebek . :lekker:

Krijg toch echt deze associatie hierbij:

Op een RS meer gepast.

Dat zei ik ook vroeger over de 73er RS. Kennis had er een en als die dan naast mijn gele 2.4 stond vond ik de mijne veeeel mooier. Ik wist toen niet dat de RS zo speciaal was :geek:

Ziet er niet uit Bul.

😎

Groot gelijk! Proficiat!!

proficiat met de aankoop :relaxman: , ben benieuwd
                        Nu alleen nog eventjes geduld hebben en wachten en dan :driver: maar

Awel hé Bart … Proficiat!

It is clear, you know where you’re going to ❗

Hé Bart, je las het al…. ‘bruin is het nieuwe wit’ 🙂
                              Hele mooie uitvoering in deze samenstelling. En je 996 staat ook voor scherpe prijs te koop zag ik! Is V er ook blij mee? 😆

Sterkte met het wachten!

PB

Ik kan je kleurkeuze alleen maar goedkeuren, maar dat wist je al. :mrgreen:
                                En wat je 4S betreft, ik geef je evenveel als jij wou geven uit “compassie”
                                voor die Turbo op de parking van Wommelgem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Thx!! 😳 :respect2:

‘t Heeft *echt* niet veel gescheeld hoor, maar de “hand van God” zat erin denk ik (ben nochtans niet katholiek) :mrgreen:
                                  Ik heb letterlijk naar die mens een mail gestuurd dat ik ‘t niet meer zag zitten en dat ik schrik had dat er een nieuwe kleur ging uitkomen en ik daarom maar afzag van de aankoop, 3 dagen later: een nieuwe kleur op de configurator en dan net de kleur die ik in gedachten had… Ik wil maar zeggen: hoe groot is de kans? 😯

Was ondertussen aan ‘t uitkijken naar een 997 in Macadamia, ook een soort bruin.
                                  Ik was maandagavond nog naar Knokke gereden om de zwarte die daar in de toonzaal stond te gaan bekijken, ik kom de E40 op en huppa, een 997 in Macadamia achter mij, heel de baan haasje over gespeeld zodat ik ‘m langs alle kanten goed kon bekijken en ja, bruin is’t kleurtje hé? Toch verder gereden naar Knokke voor die zwarte, mooi, maar ja, ‘t was precies of ik ging naar mijn eigen auto zien. In Knokke zelf nog wat rondgereden hopende eentje in ‘t wild te spotten, maar alleen 997’s te zien.
                                  Op weg naar huis dan beslist van af te zien van de aankoop, tot ik dan donderdag het nieuw kleurtje zag :wtf: Direct verkocht! 😛 En gekocht op de dag dat Butzi van ons heenging, kan je een mooier tribute hebben? ‘t Was zo echt of alle stukken van de puzzel vielen in elkaar… hopelijk is dat met de auto niet het geval 😉

@BC911
                                  : je hebt nog een maand of 3 om ‘t vrouwken te overtuigen. Een 996… sorry hoor, maar da’s één van de beste auto’s ooit gemaakt

@Funny
                                  : ik las dit op een forum dat Mahogany de nieuwe kleur was voor 2013, maar of de mijne dat nu is of niet zegt me nu eigenlijk niet zoveel. Oja, de ducktail is vanaf nu ook leverbaar! 8) Maakt deel uit van een kit (andere voorbumper ook) en kost een goeie 4000 Euro. Weer twijfel… Dan toch maar een sportieve witte nemen mét ducktail, of toch maar dat statigere bruin zonder ducktail. ‘t Is het laatste geworden. Een ducktail kan ik er achteraf ook nog altijd opzetten.

Op de configurator trekt de kleur op geen h*l vrees ik, komt echt niet tot zijn recht, maar die foto van de Boxster die ik hier neerzette spreekt boekdelen.
                                  ‘t Beestje staat standaard op zijn poten maar ‘t is natuurlijk wel de bedoeling dat er terug 3-delige velgen opkomen met het hart van de velgen (vanzelfsprekend) in carrosseriekleur. De optionele 20″ velgen zie ik niet graag + ‘t is te gek want voor alles wat op je aankoopfactuur staat moet je VAA blijven betalen, dus je kan beter achteraf een andere set wielen kopen.

Mahogany zal best wel veel vergelijkingen hebben met dat espressobruin, een wagen waar ik ook voor gemaild had maar toen net te laat was (die die bij Wim gerestaureerd was). Tjongejonge en vroeger moest ik dus echt van geen bruin weten…

De enige downside is de 996 4S die moet vertrekken 🙁

Dit liedje had ik een maand of 6 geleden herontdekt… Net toen ik begon te denken aan een 991…
                                  Ik zeg het: the hand of God 😉

[video]http://www.youtube.com/watch?v=VOH6SzDX3l4[/video]

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.