Banden…

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Banden…

• Maker
    Discussie
  • Nu heb ik een vraagje…
    Als je op een 7″ brede velg een 225/60 legt, met welke maten komt dit overeen op een 8 1/2″ brede velg. ❓

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • En als ik de 225/60 op de 8 1/2″ leg, zou 205/60 goed zijn voor op 7″ of??

een 225 op een 7″ staat ook bol hoor! 😉

dan staan ze wel bol vrees ik, ik heb een 255 op een 10 duim liggen

bij porsche moet je er zeker en vast rekening mee houden dat de achterzijde negatief staan en de binnenkant van de band sneller slijt als de buiten zijde

265/50 zou aardig in de buurt moeten komen

[quote=”Daytonasunset”:2izqqjdp]Nu heb ik een vraagje…
              Als je op een 7″ brede velg een 225/60 legt, met welke maten komt dit overeen op een 8 1/2″ brede velg. ❓ [/quote]

Met welke bandenmaat op 8 1/2″ velgen bekom ik dezelfde look als 225/60 op een 7″…
              Het zijn dus 7″ vooraan en 8 1/2″ achteraan…

een 225 op een 7″ breed is vrij “bol”…hiermee bedoel ik dat de 225 ruim breed genoeg is om op een 7″ velg te leggen…225 kan je eigenlijk ook op een 8.5” inch leggen maar dan gaat de band iets meer “getrokken” staan en de rolomtrek verkleinen. Ook de look verandert erdoor.

Zoals in de post hierboven => verklaar je doel, dan kan er beter geadviseerd worden 😉

Verklaar nader aub? 😕
                  Wat is je doel?

mvg
                  Jack-in-the-box

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.