Banden op de GT3 !!!!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Banden op de GT3 !!!!

• Maker
    Discussie
  • Sorry mms al voor de 10 keer de zelfde vraag 😳

Maar naar welke banden gaan jullie voorkeur uit :popcorn:
    Wekelijkse gebruik droog en in de regen !! mms ook wel eens een dagje on track :coolness:
    Ik ga zeker voor No banden gaan :engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
    • Mijne staan op 2,2 vooraan en 2,6 achteraan voor straatgebruik :salut: :salut: :salut:

Rodondo ik zat iets onder de opgegeven druk .

Hahaha, ik zal ook eens proberen: “Welke druk in de Michelin Supersport’s ?” Ik rij met de opgegeven druk fabrikant.. 😳

De band is zeker beter in de regen dan Pirelli .Na enkele 100 km zal de band optimaal zijn maar het is wel wat zoeken met de bandendruk .

PT

‘k Heb sinds okt 2013 dezelfde onder mijn 997. Zeer tevreden over, ook in de regen !! :first:

Vandaag Bandjes gemonteerd :first:
                eerste indruk :applaus: voelen lekker strak aan minder rotgeluid dan de P. maar nu even eerst inrijden bij droog dan voelen we het verschil echt :drink:
                enkel ff van de achterste :coolness:

xghnb.JPG
                dfs.JPG

[quote=”Funny” post=156916]Bij droog weer prefereer ik de Pirelli P zero Corsa .Maar bij ons blijft het niet altijd droog 😉 Michelin supersport is een heel goed compromis .Alhoewel het een tijdje geduurd heeft voor ik tevreden was over de band .Heel lang gezocht naar de juiste bandendruk .[/quote]

welke bandendruk :driver: jullie in de supersport :popcorn:

Bij droog weer prefereer ik de Pirelli P zero Corsa .Maar bij ons blijft het niet altijd droog 😉 Michelin supersport is een heel goed compromis .Alhoewel het een tijdje geduurd heeft voor ik tevreden was over de band .Heel lang gezocht naar de juiste bandendruk .

Als je dagelijks of in de winter wil met de GT3 rijden moet je van de cup wegblijven
                      Er komt een cup2 die beter zo zijn in de regen maar die is nu nog niet op de markt in de maten van de 997
                      De supersport is een superband maar heeft geen N-codering maar als de gewichtindex oke is zie ik daar geen problemen in
                      Er rijden al meerdere GT3s met die banden en de mannen zijn er super tevreden over

Blijf ook weg van de Trofeo want die zijn zeer duur en zeer sletig maar een supergrip in de droogte
                      Je mag bij deze band rekenen op 3maal je budget van de Michelin

Welke bandendruk gebruik jij? ik rij met de corsa’s, de voorgeschreven 2.3KG is teveel, in het midden 2x de slijtage.Rij momenteel 2.1kg.
                        2.1kg geeft een betere wegligging(kleeft op de weg) slijtage moet ik nu bij het nieuw set ondervinden.
                        Voor de rest uitstekend op de weg diegene die meer verwacht, moet van de weg blijven 😀

[quote=”Molen934″ post=156717]Waar staan ze standaard op bij aflevering …[/quote]

dat kan verschillen van land tot land. in NL bijv is/was de importeur van VAG autos ook importeur van een groot bandenmerk en dan spelen daar meerdere belangen.

[quote=”Molen934″ post=156717]Waar staan ze standaard op bij aflevering ❓
                            Dacht Pirelli.[/quote]

Is verschillend dacht ik ❓
                            Momenteel zou er een geschil zijn tussen *porsche en Michelin voor 1 of andere redenen daarom staat er nog geen N op de Pilot Super :relaxman:

Waar staan ze standaard op bij aflevering ❓
                              Dacht Pirelli.

Tja inderdaad jullie bevestigingen zijn ook elders terug te lezen !! :drink:
                                http://flatsixes.com/porsche-products/tires-and-wheels/testing-michelin-super-sport-cup-dubai/
                                http://www.event-tyres.co.uk/news/wp-content/uploads/2010/11/Pilot_Super_Sport_PSS_vs_Pilot_Sport_2_PS2.png

Dus het gaan de Michelin Pilot Super worden :first:
                                met welke druk rijden jullie er in ? straat en track gebruik 😯

Michelin Super Sport, zonder discussie in mijn geval.
                                  Tevens in de regen redelijk goed…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.