Banden op de GT3 !!!!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Banden op de GT3 !!!!

• Maker
    Discussie
  • Sorry mms al voor de 10 keer de zelfde vraag 😳

Maar naar welke banden gaan jullie voorkeur uit :popcorn:
    Wekelijkse gebruik droog en in de regen !! mms ook wel eens een dagje on track :coolness:
    Ik ga zeker voor No banden gaan :engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
    • @ bccars bandendruk is idd onvoorstelbaar belangrijk!!!!
      Zovele factoren spelen mee tot het zetten van de juiste druk, eigenlijk zou je iedere rit die moeten aanpassen… :popcorn:
      (de trackmannen hier zullen dat wel beamen)

Zelf rij ik nooit op de door de fabrikant opgegeven druk :engeltje:

Idd van voor bij mij max 2bar achter 2.2bar echt niet veel dus ? en uitlijnen doet enorm veel heb ne keer of 4 veranderd tot hij goed was :coolness:

MMs toch maar voor de Supersport gaan :drink:

Ik ben zeer tevreden van de Michelins MAAR ze maken wel redelijk wat rolgeluid!!

[quote=”Monza” post=156549]Mm 😉 tja hier zijn de menige zeker over verdeeld mms beter aan den toog over…. :lekker: 😆 dat de GT3 zeer gevoelig is heb ik al moeten ondervinden :driver: bandenspanning moet laag zijn en komt niet ten goede bij elke band :!:[/quote]

Dat vind ik nu eens interessant dat je dat zegt seh ! Heb dat gemerkt bij mijne 911, ok da’s geen GT3 maar toch. Ben stillekes aan naar beneden gegaan met mijn bandendruk in de vork tussen de aanbevolen high load druk en half load druk. En gek genoeg, op 2.3 vanvoor en 2.8 vanachter (Pirelli Pzero 20″) klikt er precies iets op zijn plaats. Hij stuurt nu in wanneer ik stuur, voel het chassis/ophanging loaden in een bocht, krijg duidelijke communicatie wanneer ik terug op het gas kan enzovoort.
            Dus ik dacht, BC je bent gewoon geworden aan de wagen, heeft niks met die spanning te maken. Dus even testen, bandenspanning terug omhoog en krak, weg was dat lekkere gevoel, insturen was altijd te vroeg of te laat, hij sprak niet meer tegen me, liet me niks meer voelen. Terug naar beneden met de spanning en alles is terug OK.
            Heb me altijd afgevraagd of ik abnormaal was of dat ik me dat maar ingebeeld had, een of ander psychologisch effect ofzo, maar jouw opmerking wijst in dezelfde richting !
            Oef, maybe I’m not crazy after all :relaxman:

MAAR, dat gezegd zijnde, ik hoop dat Michelin Super Sport snel een N rating krijgen !

De R888 valt mee hoor in de regen.
              Zoals Cedric schrijft is het te doen bij voldoende profiel.
              Ook met de band een beetje op temperatuur zijn.
              Met koude banden vertrekken in de regen is in het begin een beetje opletten 😀
              Ik zou voor de Michelin super sport gegaan zijn toen ik de R888 op de gt3 zette, maar in de juiste maten niet beschikbaar voor de mijne 👿

Mich Super Sport!

oa 997 GT3 MK II: weer en wind + toch intensief track gebruik = de enige en juiste optie en precies onslijtbaar!!!!
                ‘NO’ staat er idd niet op maar zijn wel ontwikkeld voor mixed use op een machientje zoals het uwe!!!!

[quote=”Monza” post=156549]Mm 😉 dat de GT3 zeer gevoelig is heb ik al moeten ondervinden :driver: :!:[/quote]

Jij ook al ❓ 😳

Ik ben bang dat de R888 alles behalve veilig is in de regen. 🙄

Ik ben wel tevreden over de Toyo T1-R.
                    Is een zachte band, dus slijt wel weer wat sneller, maar super grip!
                    Of deze ook het vermogen van een GT3 aan gaat kunnen, durf ik wel niet zeggen.

Heb toyo R888 op de GT3 liggen. Zeer tevreden van. Regen gaat, zo lang ze niet te ver afgesleten zijn…

[quote=”KROKODILE” post=156556]Toyo Tires R888 :first: :first: :first:[/quote]

Ook in de regen ?

Toyo Tires R888 :first: :first: :first:

Mm 😉 tja hier zijn de menige zeker over verdeeld mms beter aan den toog over…. :lekker: 😆 dat de GT3 zeer gevoelig is heb ik al moeten ondervinden :driver: bandenspanning moet laag zijn en komt niet ten goede bij elke band ❗

[quote=”Monza” post=156542]De Michelin supersport heeft geen NO codering ?

Zegt denk ik genoeg over de “N”-codering zelve. Porsche stond mee in voor de ontwikkeling van de Supersport…. :think:

Heb denk ik in al die jaren zeer veel merken gehad, was zelf erg gek van Michelin :up:
                                Zijn wel zacht en slijten rap, maar wel weer veel tractie :driver:
                                Onder mijn 993 (die ik al 9 jaar bezit) zitten Michelins

De Michelin supersport heeft geen NO codering ?
                                  Pirelli zit er nu onder enkel wat oppassen bij nat ?
                                  wat vinden jullie van de Michelin CUP :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.