Bandentip

• Maker
    Discussie

• Kurt
    Deelnemer

Iemand een bandentip voor mijn 993 C2? Huidige sloefkes voor: 205/50R17 Continental, achter: 255/40ZR17 P600 van Pirelli dus.

Keuring geen probleem, maar wel op de car pass een “op te volgen” vermelding gekregen, bij grondige inspectie gisteren stelde ik in de groeven kleine barstjes / scheurtjes in ‘t rubber vast en daar voel ik me nu niet zo comfortabel bij…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • Ja, nieuwe michelins zullen inderdaad beter rijden dan 14 jaar oude conti’s

Zijn er andere dan? :sarcastisch :mrgreen: :respekt:

PB

“Alweer een tervreden forummer” :mrgreen:

De Michelins liggen er sinds vrijdag op en wat een verschil!!! Nu moet ik zeggen dat ik na grondig onderzoek ontdekte dat de voorste banden van het jaar 2000 waren… 14 jaar dus!!! Dat verklaart natuurlijk de lage kilometers op mijn 993, maar voelde ik me absoluut niet veilig bij.

Deze sloefkes zitten als gegoten en de P rijdt nog lekkerder! Bedankt voor de tips!

[quote=”cabrio wim” post=161770]Waarom dan je vraag, als je het toch al wist. :?[/quote]

‘t Is door de antwoorden van hiervoor dat ik het nu weet Wim…

Wim

Waarom dan je vraag, als je het toch al wist. 😕

Voor de Bibendummekes prijs gevraagd bij een lokale bandenboer, voor de 255 komen deze op 229,00euro all in, voor de 205 op 199,00euro all in. Tezamen 856,00euro voor 4 nieuwe sloefkes. Lijkt me ok en correct.

Heb Conti zomerbanden op mijn Touareg liggen en vroeger ook op Audi gehad, zeer tevreden van, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met de rubbers voor de P.

Bedankt voor jullie input, maar als ze in Stuttgart voor de Michelins kiezen, dan kan ik daar volgens mij niet fout zitten… :driver:

Ik reed de laatste jaren met auto’s met verschillende maten voor en achter met achterwiel aandrijving.
                      Dus de voorste banden zijn dan nooit versleten vooraleer ze beginnen te verharden.
                      Dus bij niet rubber achter en oud voor is de balans in grip niet optimaal, en dan voel je toch snel vind ik.
                      Ook bij normale rijstijl.
                      Nu op de Focus RS heb ik van de vorige eigenaar ook continentals geerfd 😀
                      Hier zullen ze de tijd niet krijgen om te verharden, daar kan ik regelmatig wisselen van voor naar achter.

Wim

Idem dito ervaring hier, plus dat je dan op nat wegdek net op spek stond omdat deze zo hard werden.

Maar ik denk dat banden veel door de berijder als goed gezien worden, omdat de een er wat langer met wilt doen en een rustigere rijstijl heeft, en een sportieve rijder de slijtduur niet zo belangrijk is, maar de grip telt.

Ik had bijna elk jaar een nieuw setje nodig, dus bij 12 a 15000 km waren ze op.

[quote=”993″ post=161721]Geen goeie ervaringen gehad met Michelin :ass: ….geef mij de conti’s maar :relaxman: :relaxman:[/quote]

Ik vind dat het rubber van Continental snel verhard.
                          Heb nog nooit Continentals gereden tot ze versleten waren.
                          Steeds na max 3 a 4 jaar vervangen door nieuw rubber.
                          Ik kies nu voor de Michelin Super Sport.

Wim

Op mijn Porsches legde ik altijd Bridgestone of Firestone.

“Ik lekker de michelins (p zero vond ik niks). “

Dito ervaring als The Frits

Ik lekker de michelins (p zero vond ik niks).

J

Dunlop SP Sportmaxx op de mijne.

Geen goeie ervaringen gehad met Michelin :ass: ….geef mij de conti’s maar :relaxman: :relaxman:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.