Batterij afkoppelen 996

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Batterij afkoppelen 996

  • Maker
    Discussie
  • Hoi,

    zijn er bepaalde dingen waarop ik moet letten als ik de batterij afkoppel
    van de 996 ivm Alarm en stand van de ruiten enzo?

    Een kennis van me met een opel astra cabrio had ooit zijn batterij eens afgekoppeld
    om een radio te plaatsen en had niet op de stand van de ruiten gelet waardoor
    ze niet automatisch meer naar beneden gingen en tegen de kap aanzaten.

    Kan dit bij de 996 ook gebeuren?

    Thanks!

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Thx :respekt: Zal me er vanavond eens in verdiepen, ‘t was gisteren wat te laat
      en ‘t is nog allemaal nieuw he 😀

        [quote=”Hellraiser” post=173109]Batterij was goe plat en de druppellader staat al goe heet…

        Vraagje, toen hij nog niet aan de druppellader hing ging het alarm af tot hij aan de lader hing
        en was met geen stokken af te krijgen.

        Hoe zet je het alarm eigenlijk af als het afgaat?…[/quote]

        gewoon met de AB van de sleutel; maar dan moet je wel de oorzaak van het afgaan wegnemen of het alarm blijft afgaan. ik vermoed dat in jouw geval de zwakke autobatterij en/of zwakke alarmbatterij de boel telkens laat afgaan.
        om de nachtrust van je buren te respecteren kan je ook de auto op slot doen zonder het alarm aan te zetten (als de auto in een afgesloten garage staat). gewoon met de sleutel op slot draaien door de sleutel 2x kort na elkaar naar rechts te draaien. je merkt aan de interieurverlichting als je dit doet.

          Thx 😉

          Zal straks wel enkele fototjes posten, ben al blij da’t alarm vannacht niet is afgegaan :mrgreen:

            Fototjes Johan
            En proficiat hé man

              Batterij was goe plat en de druppellader staat al goe heet…

              Vraagje, toen hij nog niet aan de druppellader hing ging het alarm af tot hij aan de lader hing
              en was met geen stokken af te krijgen.

              Hoe zet je het alarm eigenlijk af als het afgaat?
              (kwestie van geen ambras met de buren te maken om 3u ‘s nachts) 😀

              Of zou ik gewoon de druppellader eraan laten hangen en een nachtje geen oog dicht doen?

              Dacht eens van de zorgen af te zijn van een oude wagen, zit ik nu met die van een nieuwere… 😀

                Daar heb ik ook al eens bij stil gestaan… wat als het echt winter is… druppellader misschien?

                  Ah thx, ben eens benieuwd 😀

                  S2

                    Kofferklep moet niet open blijven hoor, enkel deksel van de batterijbak eraf en dan via de opening aan de voorruit naar buiten. De afsluitrubber van de koffer zit “voor” de batterij dus je hebt vrije doorgang 🙂

                      Ik heb een goede C-TEK, maar de batterij is wel vrij plat en weet niet welke verbruikers
                      allemaal opstaan als de wagen los staat met de kofferklep open (verlichting kofferbak,
                      interieurverlichting, …)
                      Daarom dat ik dacht om de batterij er even volledig af te halen.

                      Zal het sebiet wel zien, zit nu als een klein kind voor het raam te wachten tot de depannage-
                      wagen verschijnt, de garage waar ik hem gekocht heb kon hem goedkoper leveren dan
                      dat ik uitvoerkentekens had aangevraagd in Nederland 🙂

                      S2

                        Waarom zou je de batterij afkoppelen? Een goede druppellader is een beter optie.

                        Tenzij je wil lassen aan de auto of me de airbags wil spelen, dan is het misschien beter om de batterij af te koppelen 🙂

                          mk1 996 met PCM1 systemen hebben nog een radio cijfercode, als je de code-card niet bij de hand hebt kan je met een quatre-main toetsencombinatie ze op de display van de radio laten verschijnen. bij nieuwere PCM2 zit die code ingeprogrammeerd in de KMteller.
                          voorkeuzetoetsen van radiozenders en opgeslagen geheugenadressen in de GPS zal je kwijt zijn.
                          ruiten had je zelf al gezegd en indien je kofferklep elektrisch ontgrendeld moet je verhinderen dat je de klep dicht duwt.
                          de DME die even stroomloos is geweest verliest een deel van z’n geheugen waardoor je motor nadien een tijdje ruw draait. na een korte tijd leert het systeem zichzelf weer in en lost dat zichzelf op.
                          zetels en spiegels met een memory functie zal je ook overnieuw moeten programmeren in de sleutel (als je die optie hebt). dit kan ook lastige klus zijn. (procedure staat hier ergens op het forum)

                          je kan overwegen om via de sigarettenaansteker een 9 volt blokbatterijtje aan te sluiten zodat alle geheugens bewaard blijven.

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.